Οι εφημερίες υπάγονται στα υποχρεωτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών (σχετ.: παρ. 18 άρ. 36 της ανωτέρω (1) σχετικής Υ.Α.). Ο Σύλλογος Διδασκόντων οργανώνει τον καταμερισμό εργασιών στα μέλη του (σχετ.: άρ. 39 περ. Α’ παρ. 5 της ανωτέρω σχετικής (1) Υ.Α.). Ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο Υποδιευθυντής του σχολείου καταρτίζει το πρόγραμμα για τους επόπτες της ημέρας σε συνεργασία με τους διδάσκοντες και ανάλογα με τις χωροταξικές ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων και τα ειδικά χαρακτηριστικά τους και έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του (αχετ.: άρ. 33 παρ. 2 (ε) της ανωτέρω (1) σχετικής υπουργικής απόφασης). Ο Διευθυντής των σχολικών μονάδων είναι σε κάθε περίπτωση υπεύθυνος και υπόλογος για την απαρέγκλιτη τήρηση των ανωτέρω (σχετ.: άρ. 29 της ανωτέρω (1) σχετικής Υ.Α.).
Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021
Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021
Δημιουργία κόμικς με το pixton
To Pixton είναι ένα online εργαλείο δημιουργίας κόμικς και η βασική του έκδοση διατίθεται δωρεάν. Με αυτό μπορούμε να δημιουργήσουμε αρκετά εύκολα και γρήγορα ιστορίες με τη μορφή κόμικς, εισάγοντας τους δικούς μας ήρωες. Θα βρούμε έτοιμα πρότυπα αλλά μπορούμε να δημιουργήσουμε και τα δικά μας. Στη συνέχεια μπορούμε να εκτυπώσουμε τα κόμικς, να τα αποθηκεύσουμε στο λογαριασμό μας και να τα κατεβάσουμε και επίσης, μπορούμε να τα κοινοποιήσουμε στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021
Ενεργοποίηση μαθήματος eclass
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΠΣΔ, τα μαθήματα που είχαμε δημιουργήσει στο eclass έχουν απενεργοποιηθεί. Το υλικό παραμένει μέσα όπως και οι εργασίες, ασκήσεις, ανακοινώσεις, μηνύματα. Οι μαθητές έχουν απενεγγραφεί αυτόματα ώστε να εγγραφούν νέοι.
Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου 2021
Πώς ορίζω μια στατική IP διεύθυνση μέσω του πίνακα ελέγχου
Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021
Συζήτηση για ένα καλύτερο μάθημα
Στην αρχή της χρονιάς με τους μαθητές μου, συζητάμε για το πώς θα γίνει το μάθημα τη νέα σχολική χρονιά. Εντοπίζουμε πράγματα και καταστάσεις που μας απασχόλησαν παλαιότερα και θέλουμε να τις βελτιώσουμε και τι μας άρεσε ώστε να το κρατήσουμε. Με τον τρόπο αυτό θα καταλήξουμε στους κανόνες συμπεριφοράς και συνεργασίας, τις δραστηριότητες και ό,τι άλλο χρειάζεται ώστε να γίνει ένα καλύτερο μάθημα. Η καταγραφή μπορεί να γίνει σε ένα ψηφιακό πίνακα Padlet, στον πίνακα και να κρατηθεί μια φωτογραφία, σε ένα χαρτόνι, σε ένα αρχείο κειμένου ή όπου θέλετε. Σημαντικό είναι να συζητάμε με τα παιδιά και να ακούμε τι έχουν να μας πούνε καθώς μπορούμε και εμείς να κάνουμε αλλαγές και να γίνουμε καλύτεροι. Βέβαια, αντιδράσεις του τύπου "Θέλω να παίζω παιχνίδια όλη την ώρα του μαθήματος" δεν γίνονται δεκτά!!!
Η συζήτηση μπορεί να γίνει πάνω σε διάφορους τομείς όπως η αξιολόγηση, οι εργασίες, η ησυχία στην τάξη, η συνεργασία, οι ομάδες των μαθητών, οι ρόλοι των μαθητών, η καθαριότητα, οι δραστηριότητες και άλλα. Το πρόγραμμα σπουδών δεν είναι διαπραγματεύσιμο!
Για παράδειγμα, στην ενότητα του κειμενογράφου μπορούμε να συζητήσουμε πιθανές ιδέες για τα παραγόμενα κείμενα, πχ να τα κάνουμε βιβλίο, να τα ανεβάσουμε σε έναν ψηφιακό πίνακα, να τα εκτυπώσουμε και να τα κάνουμε κολάζ κτλ
Καλή σχολική χρονιά!
Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου 2021
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Εδώ μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένο υλικό και πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων
1. Εγκύκλιος για την ανάθεση και τη λειτουργία
Α. Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και το αργότερο έως 30 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιείται ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Β. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματική Ενότητα.
Γ. Τέλος, συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων αντίγραφο του οποίου κοινοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2021
Ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών και υπεύθυνος εργαστήριου πληροφορικής
Σύμφωνα με τον Ν. 4386/2016 (ΦΕΚ 83, τεύχος Α΄, άρθρο 66, παράγραφος 14) «Για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν οριστεί υπεύθυνοι εργαστηρίων: α) πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή β) πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή γ) φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν προβλέπεται μείωση διδακτικού ωραρίου και αναλαμβάνουν την ευθύνη του εργαστηρίου ως αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση κατά την κατανομή των εργασιών από το σύλλογο διδασκόντων». Επισημαίνεται ότι η ανάληψη της ευθύνης των Εργαστηρίων Πληροφορικής και Φυσικών Επιστημών των σχολικών μονάδων από εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νοείται ως «αποκλειστική εξωδιδακτική απασχόληση» κατά την έννοια ότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί δεν αναλαμβάνουν καμία άλλη εξωδιδακτική εργασία της σχολικής μονάδας
Δείτε και κατεβάστε το έγγραφο εδώ