ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.)»
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
Κατεβάστε τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος εδώ
Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
«ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (Τ.Π.Ε.)»
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022
Κατεβάστε τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος εδώ
Οι εφημερίες υπάγονται στα υποχρεωτικά καθήκοντα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έχουν την ευθύνη της επιτήρησης και της προστασίας των μαθητών (σχετ.: παρ. 18 άρ. 36 της ανωτέρω (1) σχετικής Υ.Α.). Ο Σύλλογος Διδασκόντων οργανώνει τον καταμερισμό εργασιών στα μέλη του (σχετ.: άρ. 39 περ. Α’ παρ. 5 της ανωτέρω σχετικής (1) Υ.Α.). Ειδικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο Υποδιευθυντής του σχολείου καταρτίζει το πρόγραμμα για τους επόπτες της ημέρας σε συνεργασία με τους διδάσκοντες και ανάλογα με τις χωροταξικές ιδιαιτερότητες των σχολικών μονάδων και τα ειδικά χαρακτηριστικά τους και έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του (αχετ.: άρ. 33 παρ. 2 (ε) της ανωτέρω (1) σχετικής υπουργικής απόφασης). Ο Διευθυντής των σχολικών μονάδων είναι σε κάθε περίπτωση υπεύθυνος και υπόλογος για την απαρέγκλιτη τήρηση των ανωτέρω (σχετ.: άρ. 29 της ανωτέρω (1) σχετικής Υ.Α.).
To Pixton είναι ένα online εργαλείο δημιουργίας κόμικς και η βασική του έκδοση διατίθεται δωρεάν. Με αυτό μπορούμε να δημιουργήσουμε αρκετά εύκολα και γρήγορα ιστορίες με τη μορφή κόμικς, εισάγοντας τους δικούς μας ήρωες. Θα βρούμε έτοιμα πρότυπα αλλά μπορούμε να δημιουργήσουμε και τα δικά μας. Στη συνέχεια μπορούμε να εκτυπώσουμε τα κόμικς, να τα αποθηκεύσουμε στο λογαριασμό μας και να τα κατεβάσουμε και επίσης, μπορούμε να τα κοινοποιήσουμε στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΠΣΔ, τα μαθήματα που είχαμε δημιουργήσει στο eclass έχουν απενεργοποιηθεί. Το υλικό παραμένει μέσα όπως και οι εργασίες, ασκήσεις, ανακοινώσεις, μηνύματα. Οι μαθητές έχουν απενεγγραφεί αυτόματα ώστε να εγγραφούν νέοι.
Στην αρχή της χρονιάς με τους μαθητές μου, συζητάμε για το πώς θα γίνει το μάθημα τη νέα σχολική χρονιά. Εντοπίζουμε πράγματα και καταστάσεις που μας απασχόλησαν παλαιότερα και θέλουμε να τις βελτιώσουμε και τι μας άρεσε ώστε να το κρατήσουμε. Με τον τρόπο αυτό θα καταλήξουμε στους κανόνες συμπεριφοράς και συνεργασίας, τις δραστηριότητες και ό,τι άλλο χρειάζεται ώστε να γίνει ένα καλύτερο μάθημα. Η καταγραφή μπορεί να γίνει σε ένα ψηφιακό πίνακα Padlet, στον πίνακα και να κρατηθεί μια φωτογραφία, σε ένα χαρτόνι, σε ένα αρχείο κειμένου ή όπου θέλετε. Σημαντικό είναι να συζητάμε με τα παιδιά και να ακούμε τι έχουν να μας πούνε καθώς μπορούμε και εμείς να κάνουμε αλλαγές και να γίνουμε καλύτεροι. Βέβαια, αντιδράσεις του τύπου "Θέλω να παίζω παιχνίδια όλη την ώρα του μαθήματος" δεν γίνονται δεκτά!!!
Η συζήτηση μπορεί να γίνει πάνω σε διάφορους τομείς όπως η αξιολόγηση, οι εργασίες, η ησυχία στην τάξη, η συνεργασία, οι ομάδες των μαθητών, οι ρόλοι των μαθητών, η καθαριότητα, οι δραστηριότητες και άλλα. Το πρόγραμμα σπουδών δεν είναι διαπραγματεύσιμο!
Για παράδειγμα, στην ενότητα του κειμενογράφου μπορούμε να συζητήσουμε πιθανές ιδέες για τα παραγόμενα κείμενα, πχ να τα κάνουμε βιβλίο, να τα ανεβάσουμε σε έναν ψηφιακό πίνακα, να τα εκτυπώσουμε και να τα κάνουμε κολάζ κτλ
Καλή σχολική χρονιά!
Εδώ μπορείτε να βρείτε συγκεντρωμένο υλικό και πληροφορίες σχετικά με την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων
1. Εγκύκλιος για την ανάθεση και τη λειτουργία
Α. Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και το αργότερο έως 30 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιείται ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Β. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες ανά Θεματική Ενότητα.
Γ. Τέλος, συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων αντίγραφο του οποίου κοινοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.