Ορισμένοι συνάδελφοι μου πρότειναν τη χρήση του προγράμματος veyon για την επικοινωνία των υπολογιστών στο εργαστήριο και την εποπτεία τους.
Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ
To Veyon είναι ένα ισχυρό διδακτικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς. Σας επιτρέπει να προβάλλετε και να ελέγχετε άλλους υπολογιστές στο δίκτυό σας με διάφορους τρόπους. Υποστηρίζει Linux και Windows και ακόμη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφάνεια σε μικτά περιβάλλοντα! Σε αντίθεση με τα ευρέως χρησιμοποιούμενα εμπορικά ισοδύναμα λογισμικά,είναι δωρεάν!
Έχει σχεδιαστεί για χρήση στο σχολείο. Προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς, όπως το να δείτε τι συμβαίνει στα εργαστήρια των άλλων υπολογιστών με τη χρήση της επισκόπησης και τη λήψη στιγμιότυπων σε απομακρυσμένους υπολογιστές ελέγχου, να υποστηρίξετε και να βοηθήσετε τους μαθητές σας δείχνοντας για παράδειγμα ένα demo (σε πλήρη οθόνη ή σε παράθυρο) η οθόνη του καθηγητή θα εμφανίζεται σε όλους τους υπολογιστές των μαθητών σε πραγματικό χρόνο, ακόμη να κλειδώσετε τους σταθμούς εργασίας των μαθητών, να στείλετε μηνύματα κειμένου στους μαθητές, φοιτητές σας, να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποίησετε αλλά και να επανεκκίνησετε τους υπολογιστές εξ αποστάσεως να πραγματοποιήσετε απομακρυσμένη σύνδεση και αποσύνδεση και απομακρυσμένη εκτέλεση εντολών.
(από το: https://www.lovefortechnology.net/2018/01/veyon-i.html#axzz5FaJQdBKB)
Μπορείτε να βρείτε αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης στο youtube!
Οδηγίες χρήσης μπορείτε να δείτε εδώ
Οδηγίες χρήσης μπορείτε να δείτε εδώ
Παρακάτω θα βρείτε ένα χρήσιμο βίντεο για την εγκατάστασή του και παραμετροποίηση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και του μαθητή. Το βίντεο πρότεινε η συνάδελφος Ιωάννα Σιδηροπούλου.
Για την εγκατάσταση χρειάζεται οι υπολογιστές να βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο και να έχουν διαφορετικά ονόματα user. Δείτε το και δοκιμάστε να το εγκαταστήσετε! θα σας λύσει τα χέρια!!! Ενημερώστε με σχόλιο για τα αποτελέσματα
Δείτε και ένα ακόμη βίντεο, όπου φαίνεται πολύ εύκολη η διαδικασία, το πρότεινε η συνάδελφος, Δήμητρα Πουρνάρα
Εγώ σε όλα τα εργαστήρια- αίθουσες υπολογιστών που εργάζομαι έχω εγκαταστήσει το veyon αλλά με άλλη διαδικασία, πιο χρονοβόρα την οποία και σας παρουσιάζω παρακάτω
Οδηγίες εγκατάστασης Veyon:
Θα πρέπει να κάνετε την εγκατάσταση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού (master) και στους υπολογιστές των μαθητών- χρηστών ξεκινώντας από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού
Αρχικά κατεβάζετε την εφαρμογή από το https://veyon.io/download/
Εκτελείτε το πρόγραμμα εγκατάστασης. Στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι επιλεγμένη η επιλογή «master» ενώ στους υπολογιστές των μαθητών θα πρέπει να είναι από-επιλεγμένη
Εκτελείτε το πρόγραμμα εγκατάστασης. Στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι επιλεγμένη η επιλογή «master» ενώ στους υπολογιστές των μαθητών θα πρέπει να είναι από-επιλεγμένη
Ολοκληρώνετε τον οδηγό εγκατάστασης αρχικά στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού. Μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση θα σας ζητηθεί να ανοίξετε την εφαρμογή Veyon Configuration. Επιλέξτε να την ανοίξετε. Αν από λάθος επιλέξατε να μην την ανοίξατε μπορείτε να τη βρείτε από τις εφαρμογές του υπολογιστή.
Στην 1η καρτέλα- «Γενικά» θα πρέπει η τελευταία επιλογή (Authentication) να είναι επιλεγμένο το “key file authentication”
Στην 5η καρτέλα- «Authentication keys» θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα κλειδί το οποίο θα το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών, στην ίδια καρτέλα και έτσι θα μπορούν να κάνουν την επικοινωνία και την ταυτοποίηση.
Μόλις πατήσουμε ΟΚ δημιουργούνται δύο κλειδιά, ένα δημόσιο (public) και ένα ιδιωτικό (private).
Για να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα στους υπολογιστές των μαθητών θα ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία, κατέβασμα του προγράμματος ή εκτέλεση από ένα φλασάκι ή κοινόχρηστο φάκελο.
Αποεπιλέγουμε το “Veyon master” και συνεχίζουμε την εγκατάσταση.
Ανοίγουμε το “Veyon Configuration” ώστε να κάνουμε τις ρυθμίσεις και να εισάγουμε το δημόσιο κλειδί. Θα χρειαστούμε μόνο την 1η και 5η καρτέλα.
Στην 5η καρτέλα “Authentication keys” θα πρέπει να εισάγουμε- Import το δημόσιο κλειδί που είχαμε εξάγει από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και το είχαμε αποθηκεύσει σε στικάκι ή σε κοινόχρηστο φάκελο.
Πατάμε “Apply” για να εφαρμοστούν οι αλλαγές.
Καλή τύχη!
Πώς κάνουμε τις διευθύνσεις στατικές
Δείτε αναλυτικά οδηγίες και εικόνες βήμα βήμα εδώ
Δείτε οδηγίες και βίντεο
Για να κάνετε στατικές τις διευθύνσεις παραθέτω και τις οδηγίες που ανέβασε στο fb ο συνάδελφος Γιάννης Τζινιέρης, για Windows7
(προφανώς είμαι local administrator στον Η/Υ)1. Πίνακας Ελέγχου
2. Δίκτυο και Internet
3. Κέντρο δικτύου και κοινής χρήσης
4. Τοπική Σύνδεση
5. Ιδιότητες
6. Πρωτόκολλο Internet Εκδ. 4
7. Ιδιότητες
8. Αλλαγή σε "Χρήση της Παρακάτω Διεύθυνσης Ip".
9. Ανοίγω στο ΛΣ ένα cmd (command line)
10. Γράφω "ipconfig"
11. Θα εμφανιστούν:
Διεύθυνση ip / Μάσκα / Προεπιλεγμένη Πύλη.
Βάζω τις αντίστοιχες τιμές στο διάλογο των Ιδιοτήτων που έχω αφήσει ανοικτό.
12. Δεν πειράζω τίποτε άλλο και πατάω ΟΚ.
13. Φυσικά επανεκκίνηση συστήματος.
14. ΒΑΣΙΚΟ: οργανώνω ΟΛΗ τη σχολική μονάδα που "βλέπει" το router μου, ώστε να είναι σίγουρο ότι 2 PC δεν θα πάρουν την ίδια static ip. Αυτό γίνεται βάζοντας τις κατάλληλες τιμές σε κάθε ομάδα Η/Υ που βρίσκονται σε διαφορετικό χώρο και έχουν διαφορετική χρήση.
15. Tip: μπορεί να αφήσεις κάποιους Η/Υ σε dynamic αλλά να βάλεις τέτοιες τιμές στο Εργαστήριο ώστε ένα conflict να είναι σχεδόν αδύνατον. Π.χ. Στο Εργαστήριο 192.168.1.201 μέχρι 192.168.1.240 πρέπει να είναι ΟΚ και όλες οι υπόλοιπες πιθανόν και δυναμικές χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, μια που θα πάρουν χαμηλές τιμές (μετά την επανεκκίνηση κάθε μέρα οι τιμές ξεκινούν από πολύ χαμηλά π.χ. 192.168.1.4). Αν σκάσει μήνυμα σε κάποιον για "duplicate ip" τότε ίσως χρειαστεί κάποια διόρθωση.
16. Tip#2: προσοχή σε δικτυακούς εκτυπωτές και δικτυακούς δίσκους γιατί και αυτοί παίρνουν κάποια Ip.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου