Τρίτη 15 Μαΐου 2018

Έλεγχος υπολογιστών τάξης με το veyon

Ορισμένοι συνάδελφοι μου πρότειναν τη χρήση του προγράμματος veyon για την επικοινωνία των υπολογιστών στο εργαστήριο και την εποπτεία τους.

Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ

To Veyon  είναι ένα ισχυρό διδακτικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς. Σας επιτρέπει να προβάλλετε και να ελέγχετε άλλους υπολογιστές στο δίκτυό σας με διάφορους τρόπους. Υποστηρίζει Linux και Windows και ακόμη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφάνεια σε μικτά περιβάλλοντα! Σε αντίθεση με τα ευρέως χρησιμοποιούμενα εμπορικά ισοδύναμα λογισμικά,είναι δωρεάν!
Έχει σχεδιαστεί για χρήση στο σχολείο. Προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς, όπως το να δείτε τι συμβαίνει στα εργαστήρια των άλλων υπολογιστών με τη χρήση της επισκόπησης και τη λήψη στιγμιότυπων σε απομακρυσμένους υπολογιστές ελέγχου, να υποστηρίξετε και να βοηθήσετε τους μαθητές σας δείχνοντας για παράδειγμα ένα demo (σε πλήρη οθόνη ή σε παράθυρο) η οθόνη του καθηγητή θα εμφανίζεται σε όλους τους υπολογιστές των μαθητών σε πραγματικό χρόνο, ακόμη να κλειδώσετε τους σταθμούς εργασίας των μαθητών, να στείλετε μηνύματα κειμένου στους μαθητές, φοιτητές σας, να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποίησετε αλλά και να επανεκκίνησετε τους υπολογιστές εξ αποστάσεως να πραγματοποιήσετε απομακρυσμένη σύνδεση και αποσύνδεση και απομακρυσμένη εκτέλεση εντολών.
(από το: https://www.lovefortechnology.net/2018/01/veyon-i.html#axzz5FaJQdBKB)

Μπορείτε να βρείτε αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης στο youtube!
Οδηγίες χρήσης μπορείτε να δείτε εδώ

Παρακάτω θα βρείτε ένα χρήσιμο βίντεο για την εγκατάστασή του και παραμετροποίηση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και του μαθητή. Το βίντεο πρότεινε η συνάδελφος Ιωάννα Σιδηροπούλου. 
Για την εγκατάσταση χρειάζεται οι υπολογιστές να βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο και να έχουν διαφορετικά ονόματα user. Δείτε το και δοκιμάστε να το εγκαταστήσετε! θα σας λύσει τα χέρια!!! Ενημερώστε με σχόλιο για τα αποτελέσματα

Δείτε και ένα ακόμη βίντεο, όπου φαίνεται πολύ εύκολη η διαδικασία, το πρότεινε η συνάδελφος, Δήμητρα Πουρνάρα


Εγώ σε όλα τα εργαστήρια- αίθουσες υπολογιστών που εργάζομαι έχω εγκαταστήσει το veyon αλλά με άλλη διαδικασία, πιο χρονοβόρα την οποία και σας παρουσιάζω παρακάτω

Οδηγίες εγκατάστασης Veyon:

Θα πρέπει να κάνετε την εγκατάσταση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού (master) και στους υπολογιστές των μαθητών- χρηστών ξεκινώντας από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού
Αρχικά κατεβάζετε την εφαρμογή από το https://veyon.io/download/
Εκτελείτε το πρόγραμμα εγκατάστασης. Στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι επιλεγμένη η επιλογή «master» ενώ στους υπολογιστές των μαθητών θα πρέπει να είναι από-επιλεγμένη


Ολοκληρώνετε τον οδηγό εγκατάστασης αρχικά στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού. Μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση θα σας ζητηθεί να ανοίξετε την εφαρμογή Veyon Configuration. Επιλέξτε να την ανοίξετε. Αν από λάθος επιλέξατε να μην την ανοίξατε μπορείτε να τη βρείτε από τις εφαρμογές του υπολογιστή.
Μόλις την ανοίξουμε θα δούμε ότι υπάρχουν διάφορες καρτέλες. Θα χρησιμοποιήσουμε τρεις μόνο καρτέλες.
Στην 1η καρτέλα- «Γενικά» θα πρέπει η τελευταία επιλογή (Authentication) να είναι επιλεγμένο το “key file authentication

Στην 5η καρτέλα- «Authentication keys» θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα κλειδί το οποίο θα το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών, στην ίδια καρτέλα και έτσι θα μπορούν να κάνουν την επικοινωνία και την ταυτοποίηση.


Επιλέγω το «Create Key pair» και δίνω το όνομα του ρόλου που θα έχει ο εκπαιδευτικός- ο υπολογιστής που έχει οριστεί ως master, για παράδειγμα “teacher
Μόλις πατήσουμε ΟΚ δημιουργούνται δύο κλειδιά, ένα δημόσιο (public) και ένα ιδιωτικό (private).
Επιλέγουμε το δημόσιο και από τα δεξιά πατάμε το “Export Key” και το εξάγουμε σε ένα φλασάκι ή σε ένα κοινόχρηστο φάκελο ώστε να μπορούμε να το μεταφέρουμε και να το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών.
Στην 6η καρτέλα- «Αίθουσες και Υπολογιστές» θα πρέπει να δημιουργήσω μια αίθουσα και να εισάγω τα ονόματα, τις IP addresses και τις MAC addresses των υπολογιστών των μαθητών. Αυτό μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή.
Αρχικά προσθέτω μια αίθουσα και στη συνέχεια για αυτή την αίθουσα προσθέτω το όνομα του υπολογιστή (όχι το όνομα του χρήστη αλλά το όνομα του υπολογιστή όπως φαίνεται στις ρυθμίσεις), την IP διεύθυνσή του και τη διεύθυνση MAC- φυσική διεύθυνση. Την IP και MAC μπορούμε να τη βρούμε μέσα από την «Γραμμή εντολών- Commant Prompt» πληκτρολογώντας «ipconfig/all».
Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι αν οι IP διευθύνσεις δεν είναι σταθερές δεν θα μπορεί να βλέπει τους υπολογιστές. Θα πρέπει να τις κάνετε πρώτα στατικές. (δείτε εδώ και στο τέλος περισσότερα για τις στατικές ip)


Για να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα στους υπολογιστές των μαθητών θα ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία, κατέβασμα του προγράμματος ή εκτέλεση από ένα φλασάκι ή κοινόχρηστο φάκελο.
Αποεπιλέγουμε το “Veyon master” και συνεχίζουμε την εγκατάσταση.

Ανοίγουμε το “Veyon Configuration” ώστε να κάνουμε τις ρυθμίσεις και να εισάγουμε το δημόσιο κλειδί. Θα χρειαστούμε μόνο την 1η και 5η καρτέλα.
Εδώ θα χρειαστούμε την 1η καρτέλα «Γενικά» και θα επιλέξουμε στο κάτω μέρος πάλι το “key file authentication”.

 
Στην 5η καρτέλα “Authentication keys” θα πρέπει να εισάγουμε- Import το δημόσιο κλειδί που είχαμε εξάγει από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και το είχαμε αποθηκεύσει σε στικάκι ή σε κοινόχρηστο φάκελο.
Πατάμε το «Import key» και αναζητούμε το κλειδί που είχαμε εξάγει.

Πατάμε “Apply” για να εφαρμοστούν οι αλλαγές.
Ανοίγουμε την εφαρμογή Veyon που είτε θα υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας είτε θα τη βρούμε μέσα από την αναζήτηση εφαρμογών του υπολογιστή.
Από κάτω  «Αίθουσες υπολογιστών» επιλέγετε την αίθουσα υπολογιστών που θέλετε να δείτε και σας εμφανίζονται οι υπολογιστές που έχετε εισάγει  για αυτή την αίθουσα
Καλή τύχη! 



Πώς κάνουμε τις διευθύνσεις στατικές
Δείτε αναλυτικά οδηγίες και εικόνες βήμα βήμα εδώ
Δείτε οδηγίες και βίντεο 

Για να κάνετε στατικές τις διευθύνσεις παραθέτω και τις οδηγίες που ανέβασε στο fb ο συνάδελφος Γιάννης Τζινιέρης, για Windows7
(προφανώς είμαι local administrator στον Η/Υ)
1. Πίνακας Ελέγχου
2. Δίκτυο και Internet
3. Κέντρο δικτύου και κοινής χρήσης
4. Τοπική Σύνδεση
5. Ιδιότητες
6. Πρωτόκολλο Internet Εκδ. 4
7. Ιδιότητες
8. Αλλαγή σε "Χρήση της Παρακάτω Διεύθυνσης Ip". 
9. Ανοίγω στο ΛΣ ένα cmd (command line)
10. Γράφω "ipconfig"
11. Θα εμφανιστούν:
Διεύθυνση ip / Μάσκα / Προεπιλεγμένη Πύλη.
Βάζω τις αντίστοιχες τιμές στο διάλογο των Ιδιοτήτων που έχω αφήσει ανοικτό.
12. Δεν πειράζω τίποτε άλλο και πατάω ΟΚ.
13. Φυσικά επανεκκίνηση συστήματος.
14. ΒΑΣΙΚΟ: οργανώνω ΟΛΗ τη σχολική μονάδα που "βλέπει" το router μου, ώστε να είναι σίγουρο ότι 2 PC δεν θα πάρουν την ίδια static ip. Αυτό γίνεται βάζοντας τις κατάλληλες τιμές σε κάθε ομάδα Η/Υ που βρίσκονται σε διαφορετικό χώρο και έχουν διαφορετική χρήση.
15. Tip: μπορεί να αφήσεις κάποιους Η/Υ σε dynamic αλλά να βάλεις τέτοιες τιμές στο Εργαστήριο ώστε ένα conflict να είναι σχεδόν αδύνατον. Π.χ. Στο Εργαστήριο 192.168.1.201 μέχρι 192.168.1.240 πρέπει να είναι ΟΚ και όλες οι υπόλοιπες πιθανόν και δυναμικές χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, μια που θα πάρουν χαμηλές τιμές (μετά την επανεκκίνηση κάθε μέρα οι τιμές ξεκινούν από πολύ χαμηλά π.χ. 192.168.1.4). Αν σκάσει μήνυμα σε κάποιον για "duplicate ip" τότε ίσως χρειαστεί κάποια διόρθωση.
16. Tip#2: προσοχή σε δικτυακούς εκτυπωτές και δικτυακούς δίσκους γιατί και αυτοί παίρνουν κάποια Ip.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου