Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

Pixel Art- Ψηφιοποίηση εικόνας- δημιουργώ και ανακαλύπτω τον κώδικα για την Εβδομάδα Προγραμματισμού

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, δημιούργησα δραστηριότητες για την εβδομάδα του κώδικα γιατί τα παιδιά τις λατρεύουν. Ορισμένες δραστηριότητες απαιτούν χρήση υπολογιστή για προγραμματισμό αλλά άλλες δραστηριότητες δεν χρειάζονται υπολογιστή ή κάποιο προγραμματιστικό περιβάλλον. 

Φέτος πάλι, μετά από τον μεγάλο ενθουσιασμό που έδειξαν πέρσι τα παιδιά, αποφάσισα να δούμε την ψηφιοποίηση της εικόνας, να γνωρίσουμε τα pixels, να φτιάξουμε μια εικόνα αν έχουμε τον κώδικα με τα pixels της εικόνας αλλά και να πάμε ένα βήμα παρακάτω. Τα παιδιά θα δημιουργήσουν μια εικόνα σε ένα πλέγμα, θα γράψουν τον κώδικα, θα τον δώσουν σε έναν συμμαθητή τους και αυτός θα προσπαθήσει να βρει την κρυμμένη εικόνα από τον κώδικα του συμμαθητή τους. Έτσι, θα μπορέσουμε να δούμε και τις δύο διαδικασίες, την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση.

Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να δούνε μια μορφή κώδικα και αναπαράστασης μιας εικόνας, να δημιουργήσουν τον δικό τους κώδικα να είναι προσεκτικοί σε κάθε τους βήμα και να δημιουργήσουν με τους φίλους τους

Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα ψηφιοποιημένης εικόνας και του κώδικά της

Ο κώδικας της κρυμμένης εικόνας που δίνεται στους μαθητές

Το πλέγμα που θα χρωματίσουν οι μαθητές


Η εικόνα όπως θα εμφανιστεί μετά το χρωμάτισμα από τους μαθητές
Στους μεγαλύτερους μαθητές θα δώσουμε ένα κενό πλέγμα το οποίο θα χρωματίσουν και θα δημιουργήσουν τη δικιά τους εικόνα. Στη συνέχεια, θα μετατρέψουν την εικόνα σε κώδικα και θα δώσουν τον κώδικα σε έναν συμμαθητή τους. Αυτός με τη σειρά του θα του δώσει τον κώδικα της δικής του εικόνας. Έτσι, θα δούνε τη διαδικασία της δημιουργίας και αναπαράστασης της εικόνας από την αρχή και θα ελέγξουν αν κατάφεραν να γράψουν σωστά τον κώδικα και να τον μεταφέρουν στη συνέχεια στο χαρτί!

Μπορείτε να βρείτε τις δραστηριότητες με οδηγίες στο φύλλο εργασίας εδώ
Αν θέλετε να συμμετέχετε με αυτή τη δραστηριότητα στην εβδομάδα του κώδικα, χρησιμοποιείστε τον κωδικό της εκδήλωσής μου cw20-tFT40 
Έτσι, μπορούμε όλοι να αποκτήσουμε το Πιστοποιητικό Αριστείας της Εβδομάδας του Κώδικα.  Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να συνδεθούμε τουλάχιστον 10 σχολεία ή τουλάχιστον 3 χώρες!

Activity for other teachers in English

This year again, after the great enthusiasm shown by the children last year, I decided to see the digitization of the image, to get to know the pixels, to make an image if we have the code with the pixels of the image but also to go one step further. The children will create an image on a grid, write the code, give it to a classmate and he will try to find the hidden image from their classmate's code. Thus, we will be able to see both processes, encoding and decoding. Younger students discover the hidden picture when we provide the code. I have written the activity in English if a teacher wants to download it. You can download it here.


Μερικές φωτογραφίες από τα δικά μου παιδιά τα οποία πάντα ελέγχουν τις δραστηριότητες που φτιάχνω. 
Here are some pictures of student's creations









Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Χρήσιμα βιντεάκια και αφίσες για τη χρήση της μάσκας για μικρά και μεγάλα παιδιά

 Βίντεο της Unicef για την ανάγκη σωστής χρήσης της μάσκας


 


Πως Φοράμε Σωστά την Μάσκα Προστασίας


Φοράμε τη μάσκα μας για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας






via GIPHY

Πλένουμε καλά τα χέρια μας!

via GIPHY

Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2020

Εφαρμογή διαχείρισης τάξης- Veyon- Οδηγίες εγκατάστασης

Το Veyon είναι μία εφαρμογή διαχείρισης τάξης της κατηγορίας Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα, ένα ισχυρό διδακτικό εργαλείο για εκπαιδευτικούς για την παρακολούθηση υπολογιστών και διαχείριση τάξης.

Επιτρέπει να προβάλλετε και να ελέγχετε άλλους υπολογιστές στο δίκτυό σας με διάφορους τρόπους. Υποστηρίζει Linux και Windows και ακόμη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφάνεια σε μικτά περιβάλλοντα και είναι δωρεάν.
Έχει σχεδιαστεί για χρήση στο σχολείο. Προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς, όπως το να δείτε τι συμβαίνει στα εργαστήρια των άλλων υπολογιστών με τη χρήση της επισκόπησης και τη λήψη στιγμιότυπων σε απομακρυσμένους υπολογιστές ελέγχου, να υποστηρίξετε και να βοηθήσετε τους μαθητές σας δείχνοντας για παράδειγμα ένα demo (σε πλήρη οθόνη ή σε παράθυρο) η οθόνη του καθηγητή θα εμφανίζεται σε όλους τους υπολογιστές των μαθητών σε πραγματικό χρόνο, ακόμη να κλειδώσετε τους σταθμούς εργασίας των μαθητών, να στείλετε μηνύματα κειμένου στους μαθητές, φοιτητές σας, να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποίησε αλλά και να επανεκκίνησετε τους υπολογιστές εξ αποστάσεως να πραγματοποιήσετε απομακρυσμένη σύνδεση και αποσύνδεση και απομακρυσμένη εκτέλεση εντολών. Μπορείτε να στείλετε μηνύματα, να ανοίξετε κάποια ιστοσελίδα στους μαθητές και πολλά άλλα! (πηγή: https://www.lovefortechnology.net/2018/01/veyon-i.html)

Παρακάτω θα βρείτε ένα χρήσιμο βίντεο για την εγκατάστασή του και παραμετροποίηση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και του μαθητή. Το βίντεο πρότεινε η συνάδελφος Ιωάννα Σιδηροπούλου.
Για την εγκατάσταση χρειάζεται οι υπολογιστές να βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο και να έχουν διαφορετικά ονόματα user. Δείτε το και δοκιμάστε να το εγκαταστήσετε! θα σας λύσει τα χέρια!!! Ενημερώστε με σχόλιο για τα αποτελέσματα

Για να το κατεβάσετε πατήστε εδώ επιλέγοντας το λειτουργικό σύστημα που έχετε.

Εγώ σε όλα τα εργαστήρια- αίθουσες υπολογιστών που εργάζομαι έχω εγκαταστήσει το veyon αλλά με άλλη διαδικασία, πιο χρονοβόρα την οποία και σας παρουσιάζω παρακάτω

Οδηγίες εγκατάστασης Veyon:

Θα πρέπει να κάνετε την εγκατάσταση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού (master) και στους υπολογιστές των μαθητών- χρηστών ξεκινώντας από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού
Αρχικά κατεβάζετε την εφαρμογή από το https://veyon.io/download/
Εκτελείτε το πρόγραμμα εγκατάστασης. Στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι επιλεγμένη η επιλογή «master» ενώ στους υπολογιστές των μαθητών θα πρέπει να είναι από-επιλεγμένη


Ολοκληρώνετε τον οδηγό εγκατάστασης αρχικά στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού. Μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση θα σας ζητηθεί να ανοίξετε την εφαρμογή Veyon Configuration. Επιλέξτε να την ανοίξετε. Αν από λάθος επιλέξατε να μην την ανοίξατε μπορείτε να τη βρείτε από τις εφαρμογές του υπολογιστή.
Μόλις την ανοίξουμε θα δούμε ότι υπάρχουν διάφορες καρτέλες. Θα χρησιμοποιήσουμε τρεις μόνο καρτέλες.
Στην 1η καρτέλα- «Γενικά» θα πρέπει η τελευταία επιλογή (Authentication) να είναι επιλεγμένο το “key file authentication”
Στην 5η καρτέλα- «Authentication keys» θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα κλειδί το οποίο θα το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών, στην ίδια καρτέλα και έτσι θα μπορούν να κάνουν την επικοινωνία και την ταυτοποίηση.

Επιλέγω το «Create Key pair» και δίνω το όνομα του ρόλου που θα έχει ο εκπαιδευτικός- ο υπολογιστής που έχει οριστεί ως master, για παράδειγμα “teacher”
Μόλις πατήσουμε ΟΚ δημιουργούνται δύο κλειδιά, ένα δημόσιο (public) και ένα ιδιωτικό (private).
Επιλέγουμε το δημόσιο και από τα δεξιά πατάμε το “Export Key” και το εξάγουμε σε ένα φλασάκι ή σε ένα κοινόχρηστο φάκελο ώστε να μπορούμε να το μεταφέρουμε και να το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών.
Στην 6η καρτέλα- «Αίθουσες και Υπολογιστές» θα πρέπει να δημιουργήσω μια αίθουσα και να εισάγω τα ονόματα, τις IP addresses και τις MAC addresses των υπολογιστών των μαθητών. Αυτό μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή.
Αρχικά προσθέτω μια αίθουσα και στη συνέχεια για αυτή την αίθουσα προσθέτω το όνομα του υπολογιστή (όχι το όνομα του χρήστη αλλά το όνομα του υπολογιστή όπως φαίνεται στις ρυθμίσεις), την IP διεύθυνσή του και τη διεύθυνση MAC- φυσική διεύθυνση. Την IP και MAC μπορούμε να τη βρούμε μέσα από την «Γραμμή εντολών- Commant Prompt» πληκτρολογώντας «ipconfig/all».
Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι αν οι IP διευθύνσεις δεν είναι σταθερές δεν θα μπορεί να βλέπει τους υπολογιστές. Θα πρέπει να τις κάνετε πρώτα στατικές. (δείτε βίντεο στο τέλος)

Για να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα στους υπολογιστές των μαθητών θα ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία, κατέβασμα του προγράμματος ή εκτέλεση από ένα φλασάκι ή κοινόχρηστο φάκελο.
Αποεπιλέγουμε το “Veyon master” και συνεχίζουμε την εγκατάσταση.

Ανοίγουμε το “Veyon Configuration” ώστε να κάνουμε τις ρυθμίσεις και να εισάγουμε το δημόσιο κλειδί. Θα χρειαστούμε μόνο την 1η και 5η καρτέλα.
Εδώ θα χρειαστούμε την 1η καρτέλα «Γενικά» και θα επιλέξουμε στο κάτω μέρος πάλι το “key file authentication”.

Στην 5η καρτέλα “Authentication keys” θα πρέπει να εισάγουμε- Import το δημόσιο κλειδί που είχαμε εξάγει από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και το είχαμε αποθηκεύσει σε στικάκι ή σε κοινόχρηστο φάκελο.
Πατάμε το «Import key» και αναζητούμε το κλειδί που είχαμε εξάγει.

Πατάμε “Apply” για να εφαρμοστούν οι αλλαγές.
Ανοίγουμε την εφαρμογή Veyon που είτε θα υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας είτε θα τη βρούμε μέσα από την αναζήτηση εφαρμογών του υπολογιστή.
Από κάτω «Αίθουσες υπολογιστών» επιλέγετε την αίθουσα υπολογιστών που θέλετε να δείτε και σας εμφανίζονται οι υπολογιστές που έχετε εισάγει για αυτή την αίθουσα
Καλή τύχη!

Πώς αναθέτουμε στατικές διευθύνσεις σε Windows10 

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020

Cody Roby- CodeWeek Challenge

Το Cody Roby είναι ένα παιχνίδι με το οποίο μαθαίνουμε βασικές αρχές προγραμματισμού. Αποτελείται από κάρτες που δείχνουν κίνηση εμπρός, στροφή αριστερά και στροφή δεξιά. Ο μαθητής τις χρησιμοποιεί για να γνωρίζει τη δομή ακολουθίας και να λύσει ένα πρόβλημα, πχ να κινηθεί μέσα σε ένα πλαίσιο. 

Στο συγκεκριμένο παιχνίδι- πρόκληση, ο Cody Roby βρίσκεται σε ένα αρχικό σημείο που διαλέγει κάποιος άλλος παίκτης. Θα πρέπει ο μαθητής να τραβήξει τρεις από τις cody roby κάρτες και να χρησιμοποιεί- κατεβάζει μια από αυτές ώστε να μετακινεί τον Roby μπροστά, δεξιά ή αριστερά. Κάθε φορά που θα αλλάζει αυτός θέση- πλαίσιο θα τοποθετεί ένα γκρι πλαίσιο στην προηγούμενή του θέση και παίρνει μια νέα κάρτα. Στόχος είναι να επιλέξει τις σωστές κάρτες που θα κατεβάσει ώστε να γεμίσει όλη την πίστα με τα γκρι πλαίσια και να μη ξεμείνει από κάρτες. Μπορούν να παίξουν οι μαθητές σε ομάδες, ο κάθε μαθητής με το σετ καρτών του και οι άλλοι μαθητές να επιβλέπουν την τήρηση των κανόνων και τη σωστή μετακίνηση του Roby.

Για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε τις κάρτες και την πίστα πατήστε εδώ. Θα πρέπει να εκτυπώσετε περισσότερα γκρι πλαίσια, όσα είναι τα κουτάκια της πίστας. Καλό είναι να εκτυπώσετε τις κάρτες σε πιο χοντρό χαρτί ή αν είναι στο κανονικό Α4 που εκτυπώνουμε μπορείτε να τις πλαστικοποιήσετε. Μπορείτε να πλαστικοποιήσετε την πίστα, τα Cody Roby αλλά όχι το κουτί γιατί δεν θα μπορείτε να το συναρμολογήσετε.

Ο κωδικός Codeweek4all είναι cw20-tFT40. Χρησιμοποιήστε τον στην εκδήλωσή σας και ας ενώσουμε τις εκδηλώσεις μας και φέτος!

Μπορείτε να δείτε το βίντεο από το παιχνίδι στο παρακάτω βίντεο

Για να συναρμολογήσετε το σετ μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο


Πίσω στα θρανία με ασφάλεια

Σε λίγες μέρες θα ξεκινήσουν τα σχολεία. Οι απορίες είναι πολλές αλλά οφείλουμε να ακολουθήσουμε τις οδηγίες που μας δίνει το κράτος. Ως εκπαιδευτικοί θα κάνουμε, όπως πάντα, το καλύτερο για τους μαθητές μας και τους εαυτούς μας. Μια αφισούλα που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με πολύ ενδιαφέρον
Στην αίθουσα των υπολογιστών σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας θα τοποθετήσω διαφανείς μεμβράνες στα πληκτρολόγια τις οποίες θα καθαρίζω μετά από κάθε μάθημα και θα τοποθετώ νέες μετά το πέρας της ημέρας. Τα ποντίκια καθώς και τα θρανία θα τα καθαρίζω με απολυμαντικό υγρό.
Μπορείτε να δείτε τις μέχρι τώρα οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας εδώ

Η συνάδελφος Βίκυ Κάζη δημιούργησε την παρακάτω αφίσα με συννεφόλεξο



Τρίτη 25 Αυγούστου 2020

Ψηφιακή αφήγηση με το storyjumper

Εδώ και πολύ καιρό ήθελα να ασχοληθούμε με τους μαθητές μου με την ψηφιακή αφήγηση. Το κατάφερα τελικά εν μέσω καραντίνας, με διαδικτυακά μαθήματα και με την Δ' τάξη. Ορισμένοι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους ψηφιακό παραμύθι και με εξέπληξαν θετικά με τις δημιουργίες τους.

Η αφήγηση ή αλλιώς storytelling είναι η τέχνη της διήγησης ιστοριών σε ένα κοινό-ακροατήριο, με στόχο τη μεταβίβαση σημαντικών μηνυμάτων.Η πρόοδος που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον τομέα της αφήγησης. Η εξέλιξη που έχει πραγματοποιηθεί στο ίντερνετ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο δόμησης και οργάνωσης πληθώρας πληροφοριών, γεγονός που έχει επιπτώσεις τόσο σε κοινωνικό όσο και επιστημονικό επίπεδο. Στην εποχή του Web 2.0 οι χρήστες δεν είναι απλοί καταναλωτές της διαθέσιμης πληροφορίας, αλλά έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν υλικό στο διαδίκτυο, να επεξεργάζονται τις διαθέσιμες πληροφορίες και να συμμετέχουν στο σχολιασμό αλλά και τη μετάδοση αυτών. Η τεχνολογική πρόοδος όταν εφαρμόζεται κατάλληλα, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα της στρατηγικής της αφήγησης.

Μετά από έρευνα σε διάφορα λογισμικά ψηφιακής αφήγησης κατέληξα στο online λογισμικό  https://www.storyjumper.com/. Το βρήκα πιο απλό στη χρήση από τα υπόλοιπα και δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τις τάξεις τους, να εισάγουν οι ίδιοι τους μαθητές τους και να τους δώσουν usernames.

Σας δίνω οδηγίες για τη σύνδεση των μαθητών στην εφαρμογή και οδηγίες για τη δημιουργία του ψηφιακού βιβλίου. Μπορείτε να τις δείτε εδώ

Εγώ έχω δημιουργήσει ένα ψηφιακό βιβλίο σχετικά με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή όπου μπορεί κανείς να μάθει πώς χρησιμοποιούμε σωστά το πληκτρολόγιο.

Book titled 'Μαθαίνω να πληκτρολογώ σωστά'Read this book made on StoryJumper


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Τελική εργασία για τους μαθητές της Ε' και Στ' τάξης

Σε αυτή την εργασία θα πρέπει να μεταβείτε στην πρώτη κενή διαθέσιμη διαφάνεια και να εισάγετε ως τίτλο το όνομα και το επίθετό σας καθώς και το μέρος που θέλετε να παρουσιάσετε. Στο αριστερό περιεχόμενο θα πρέπει να γράψετε μερικές πληροφορίες για το μέρος όπως πού βρίσκεται, σε ποιο νομό, σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα καθώς και άλλα στοιχεία που θα μας το παρουσιάσουν. Επιπλέον, θα γράψετε γιατί θέλετε να το επισκεφτείτε, τι σας άρεσε ή τι ακούσατε για αυτό σύμφωνα και με αυτά που συζητήσαμε στην τάξη.
Στο δεξί περιεχόμενο θα εισάγετε μια εικόνα από το μέρος πηγαίνοντας από το μενού Εισαγωγή>>Εικόνα>>Απο τον ιστό. Στο πλαίσιο που ανοίγει θα δώσετε το όνομα του μέρους και θα πατήσετε ENTER, Θα επιλέξετε την εικόνα που σας αρέσει και θα πατήσετε εισαγωγή. Αλλάξτε το μέγεθός της και τοποθετήστε την στο κατάλληλο σημείο.
Για να επιβεβαιώσω το όνομα του μαθητή θα πρέπει να ζητήσετε πρόσβαση στο έγγραφο καθώς είναι μόνο για ανάγνωση. Θα πατήσετε στο κουμπάκι που λέει "μόνο προβολή" και θα πατήσετε "Αιτημα για πρόσβαση με δικαιώματα". Θα δώσετε το όνομά σας, το επίθετό σας και ένα mail για να σας δώσω πρόσβαση.

Για την Ε' τάξη είναι
https://docs.google.com/presentation/d/1E05DscavC9BYn1_PoQmnsLhkf6sr72MVQyXaG6IT7Lo/edit?usp=sharing

Για την Στ' τάξη είναι:
https://docs.google.com/presentation/d/1wx6T1kCBQJV362La1RZc2l3ArMxSHX4U9JiqtJFY0gA/edit?usp=sharing