Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, δημιούργησα δραστηριότητες για την εβδομάδα του κώδικα γιατί τα παιδιά τις λατρεύουν. Ορισμένες δραστηριότητες απαιτούν χρήση υπολογιστή για προγραμματισμό αλλά άλλες δραστηριότητες δεν χρειάζονται υπολογιστή ή κάποιο προγραμματιστικό περιβάλλον.
Φέτος πάλι, μετά από τον μεγάλο ενθουσιασμό που έδειξαν πέρσι τα παιδιά, αποφάσισα να δούμε την ψηφιοποίηση της εικόνας, να γνωρίσουμε τα pixels, να φτιάξουμε μια εικόνα αν έχουμε τον κώδικα με τα pixels της εικόνας αλλά και να πάμε ένα βήμα παρακάτω. Τα παιδιά θα δημιουργήσουν μια εικόνα σε ένα πλέγμα, θα γράψουν τον κώδικα, θα τον δώσουν σε έναν συμμαθητή τους και αυτός θα προσπαθήσει να βρει την κρυμμένη εικόνα από τον κώδικα του συμμαθητή τους. Έτσι, θα μπορέσουμε να δούμε και τις δύο διαδικασίες, την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση.
Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να δούνε μια μορφή κώδικα και αναπαράστασης μιας εικόνας, να δημιουργήσουν τον δικό τους κώδικα να είναι προσεκτικοί σε κάθε τους βήμα και να δημιουργήσουν με τους φίλους τους
Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα ψηφιοποιημένης εικόνας και του κώδικά της
Ο κώδικας της κρυμμένης εικόνας που δίνεται στους μαθητές
Το πλέγμα που θα χρωματίσουν οι μαθητές
Activity for other teachers in English
This year again, after the great enthusiasm shown by the children last year, I decided to see the digitization of the image, to get to know the pixels, to make an image if we have the code with the pixels of the image but also to go one step further. The children will create an image on a grid, write the code, give it to a classmate and he will try to find the hidden image from their classmate's code. Thus, we will be able to see both processes, encoding and decoding. Younger students discover the hidden picture when we provide the code. I have written the activity in English if a teacher wants to download it. You can download it here.
Σε ευχαριστούμε Ναταλία!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά!
ΔιαγραφήΥπέροχη δραστηριότητα Ναταλία!
ΑπάντησηΔιαγραφή