Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, 6-21 Οκτωβρίου 2018, είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Έτσι, στο Δημοτικό σχολείο Ακραιφνίου διοργανώσαμε με τους μαθητές όλων των τάξεων δραστηριότητες προγραμματισμού αλλά και κατασκευών και ρομποτικής. Οι μαθητές των μικρότερων τάξεων προγραμμάτισαν ένα ρομπότ να μετακινείται σε ένα πλέγμα με κουτάκια, με τέτοιο τρόπο ώστε να μαζεύει συλλαβές (πα, πι, τα κτλ) και να φτιάχνει λέξεις όπως πίτα, παπί, πατάτα. Σύνδεσμος εκδήλωσης εδώ
Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν μια ρομποτική κατασκευή από σερβοκινητήρα και arduino uno, η οποία χαιρετάει τον κόσμο με μια παλάμη από χαρτόνι. Όλοι οι μαθητές γράψανε κώδικα μέσα από δραστηριότητες της ιστοσελίδας code.org
Μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Πράξη 33/26- 7-2018 του Δ.Σ.) το υπουργείο Παιδείας απέστειλε στις σχολικές μονάδες οδηγίες διδασκαλίας για τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) όλων των τάξεων του Δημοτικού σχολείου.
Μια παρουσίαση σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά μέσα στην αίθουσα των υπολογιστών. Γιατί πρέπει να είμαστε ασφαλείς και να περνάμε όμορφα και δημιουργικά. Μπορείτε να τη δείτε εδώ
Μετά από 3 χρόνια που δουλεύουμε τη γλώσσα προγραμματισμού Scratch με τους μαθητές μου αποφάσισα να συγκεντρώσω όλες τις δραστηριότητες, τα φύλλα εργασίας και αξιολόγησης και να δημιουργήσω ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, στη διάθεση κάθε εκπαιδευτικού που επιθυμεί να εντάσσει το scratch στις δραστηριότητες του προγραμματισμού στο σχολείο του. Οι δραστηριότητες που θα βρείτε σε αυτό το βιβλίο υλοποιούνται από μαθητές Ε' και ΣΤ' τάξης του δημοτικού αλλά μπορείτε εύκολα να τις προσαρμόσετε και για μεγαλύτερα παιδιά ή να επιλέξετε πιο εύκολες δραστηριότητες για μικρότερους μαθητές. Η έκδοση που χρησιμοποιείται είναι η 1.4 (ISBN: 978-618-00-0117-4)
To Veyon είναι ένα ισχυρό διδακτικό εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς. Σας επιτρέπει να προβάλλετε και να ελέγχετε άλλους υπολογιστές στο δίκτυό σας με διάφορους τρόπους. Υποστηρίζει Linux και Windows και ακόμη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφάνεια σε μικτά περιβάλλοντα! Σε αντίθεση με τα ευρέως χρησιμοποιούμενα εμπορικά ισοδύναμα λογισμικά,είναι δωρεάν! Έχει σχεδιαστεί για χρήση στο σχολείο. Προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς, όπως το να δείτε τι συμβαίνει στα εργαστήρια των άλλων υπολογιστών με τη χρήση της επισκόπησης και τη λήψη στιγμιότυπων σε απομακρυσμένους υπολογιστές ελέγχου, να υποστηρίξετε και να βοηθήσετε τους μαθητές σας δείχνοντας για παράδειγμα ένα demo (σε πλήρη οθόνη ή σε παράθυρο) η οθόνη του καθηγητή θα εμφανίζεται σε όλους τους υπολογιστές των μαθητών σε πραγματικό χρόνο, ακόμη να κλειδώσετε τους σταθμούς εργασίας των μαθητών, να στείλετε μηνύματα κειμένου στους μαθητές, φοιτητές σας, να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποίησετε αλλά και να επανεκκίνησετε τους υπολογιστές εξ αποστάσεως να πραγματοποιήσετε απομακρυσμένη σύνδεση και αποσύνδεση και απομακρυσμένη εκτέλεση εντολών. (από το: https://www.lovefortechnology.net/2018/01/veyon-i.html#axzz5FaJQdBKB)
Μπορείτε να βρείτε αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης στο youtube! Οδηγίες χρήσης μπορείτε να δείτε εδώ
Παρακάτω θα βρείτε ένα χρήσιμο βίντεο για την εγκατάστασή του και παραμετροποίηση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και του μαθητή. Το βίντεο πρότεινε η συνάδελφος Ιωάννα Σιδηροπούλου.
Για την εγκατάσταση χρειάζεται οι υπολογιστές να βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο και να έχουν διαφορετικά ονόματα user. Δείτε το και δοκιμάστε να το εγκαταστήσετε! θα σας λύσει τα χέρια!!! Ενημερώστε με σχόλιο για τα αποτελέσματα
Δείτε και ένα ακόμη βίντεο, όπου φαίνεται πολύ εύκολη η διαδικασία, το πρότεινε η συνάδελφος, Δήμητρα Πουρνάρα
Εγώ σε όλα τα εργαστήρια- αίθουσες υπολογιστών που εργάζομαι έχω εγκαταστήσει το veyon αλλά με άλλη διαδικασία, πιο χρονοβόρα την οποία και σας παρουσιάζω παρακάτω
Οδηγίες εγκατάστασης Veyon:
Θα πρέπει να κάνετε την εγκατάσταση στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού (master) και στους υπολογιστές των μαθητών- χρηστών ξεκινώντας από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού Αρχικά κατεβάζετε την εφαρμογή από το https://veyon.io/download/ Εκτελείτε το πρόγραμμα εγκατάστασης. Στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι επιλεγμένη η επιλογή «master» ενώ στους υπολογιστές των μαθητών θα πρέπει να είναι από-επιλεγμένη
Ολοκληρώνετε τον οδηγό εγκατάστασης αρχικά στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού. Μόλις ολοκληρωθεί η εγκατάσταση θα σας ζητηθεί να ανοίξετε την εφαρμογή VeyonConfiguration. Επιλέξτε να την ανοίξετε. Αν από λάθος επιλέξατε να μην την ανοίξατε μπορείτε να τη βρείτε από τις εφαρμογές του υπολογιστή. Μόλις την ανοίξουμε θα δούμε ότι υπάρχουν διάφορες καρτέλες. Θα χρησιμοποιήσουμε τρεις μόνο καρτέλες. Στην 1η καρτέλα- «Γενικά» θα πρέπει η τελευταία επιλογή (Authentication) να είναι επιλεγμένο το “keyfileauthentication”
Στην 5η καρτέλα- «Authenticationkeys» θα πρέπει να δημιουργήσουμε ένα κλειδί το οποίο θα το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών, στην ίδια καρτέλα και έτσι θα μπορούν να κάνουν την επικοινωνία και την ταυτοποίηση.
Επιλέγω το «CreateKeypair» και δίνω το όνομα του ρόλου που θα έχει ο εκπαιδευτικός- ο υπολογιστής που έχει οριστεί ως master, για παράδειγμα “teacher” Μόλις πατήσουμε ΟΚ δημιουργούνται δύο κλειδιά, ένα δημόσιο (public) και ένα ιδιωτικό (private). Επιλέγουμε το δημόσιο και από τα δεξιά πατάμε το “ExportKey” και το εξάγουμε σε ένα φλασάκι ή σε ένα κοινόχρηστο φάκελο ώστε να μπορούμε να το μεταφέρουμε και να το εισάγουμε στους υπολογιστές των μαθητών. Στην 6η καρτέλα- «Αίθουσες και Υπολογιστές» θα πρέπει να δημιουργήσω μια αίθουσα και να εισάγω τα ονόματα, τις IPaddressesκαι τις MACaddressesτων υπολογιστών των μαθητών. Αυτό μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή. Αρχικά προσθέτω μια αίθουσα και στη συνέχεια για αυτή την αίθουσα προσθέτω το όνομα του υπολογιστή (όχι το όνομα του χρήστη αλλά το όνομα του υπολογιστή όπως φαίνεται στις ρυθμίσεις), την IPδιεύθυνσή του και τη διεύθυνση MAC- φυσική διεύθυνση. Την IPκαι MAC μπορούμε να τη βρούμε μέσα από την «Γραμμή εντολών- CommantPrompt» πληκτρολογώντας «ipconfig/all». Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι αν οι IPδιευθύνσεις δεν είναι σταθερές δεν θα μπορεί να βλέπει τους υπολογιστές. Θα πρέπει να τις κάνετε πρώτα στατικές. (δείτε εδώ και στο τέλος περισσότερα για τις στατικές ip)
Για να εγκαταστήσουμε το πρόγραμμα στους υπολογιστές των μαθητών θα ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία, κατέβασμα του προγράμματος ή εκτέλεση από ένα φλασάκι ή κοινόχρηστο φάκελο. Αποεπιλέγουμε το “Veyonmaster” και συνεχίζουμε την εγκατάσταση.
Ανοίγουμε το “VeyonConfiguration” ώστε να κάνουμε τις ρυθμίσεις και να εισάγουμε το δημόσιο κλειδί. Θα χρειαστούμε μόνο την 1η και 5η καρτέλα. Εδώ θα χρειαστούμε την 1η καρτέλα «Γενικά» και θα επιλέξουμε στο κάτω μέρος πάλι το “keyfileauthentication”.
Στην 5η καρτέλα “Authenticationkeys” θα πρέπει να εισάγουμε- Import το δημόσιο κλειδί που είχαμε εξάγει από τον υπολογιστή του εκπαιδευτικού και το είχαμε αποθηκεύσει σε στικάκι ή σε κοινόχρηστο φάκελο. Πατάμε το «Importkey» και αναζητούμε το κλειδί που είχαμε εξάγει.
Πατάμε “Apply” για να εφαρμοστούν οι αλλαγές. Ανοίγουμε την εφαρμογή Veyon που είτε θα υπάρχει στην επιφάνεια εργασίας είτε θα τη βρούμε μέσα από την αναζήτηση εφαρμογών του υπολογιστή. Από κάτω «Αίθουσες υπολογιστών» επιλέγετε την αίθουσα υπολογιστών που θέλετε να δείτε και σας εμφανίζονται οι υπολογιστές που έχετε εισάγει για αυτή την αίθουσα Καλή τύχη!
Για να κάνετε στατικές τις διευθύνσεις παραθέτω και τις οδηγίες που ανέβασε στο fb ο συνάδελφος Γιάννης Τζινιέρης, για Windows7
(προφανώς είμαι local administrator στον Η/Υ) 1. Πίνακας Ελέγχου 2. Δίκτυο και Internet 3. Κέντρο δικτύου και κοινής χρήσης 4. Τοπική Σύνδεση 5. Ιδιότητες 6. Πρωτόκολλο Internet Εκδ. 4 7. Ιδιότητες 8. Αλλαγή σε "Χρήση της Παρακάτω Διεύθυνσης Ip". 9. Ανοίγω στο ΛΣ ένα cmd (command line) 10. Γράφω "ipconfig" 11. Θα εμφανιστούν: Διεύθυνση ip / Μάσκα / Προεπιλεγμένη Πύλη. Βάζω τις αντίστοιχες τιμές στο διάλογο των Ιδιοτήτων που έχω αφήσει ανοικτό. 12. Δεν πειράζω τίποτε άλλο και πατάω ΟΚ. 13. Φυσικά επανεκκίνηση συστήματος. 14. ΒΑΣΙΚΟ: οργανώνω ΟΛΗ τη σχολική μονάδα που "βλέπει" το router μου, ώστε να είναι σίγουρο ότι 2 PC δεν θα πάρουν την ίδια static ip. Αυτό γίνεται βάζοντας τις κατάλληλες τιμές σε κάθε ομάδα Η/Υ που βρίσκονται σε διαφορετικό χώρο και έχουν διαφορετική χρήση. 15. Tip: μπορεί να αφήσεις κάποιους Η/Υ σε dynamic αλλά να βάλεις τέτοιες τιμές στο Εργαστήριο ώστε ένα conflict να είναι σχεδόν αδύνατον. Π.χ. Στο Εργαστήριο 192.168.1.201 μέχρι 192.168.1.240 πρέπει να είναι ΟΚ και όλες οι υπόλοιπες πιθανόν και δυναμικές χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα, μια που θα πάρουν χαμηλές τιμές (μετά την επανεκκίνηση κάθε μέρα οι τιμές ξεκινούν από πολύ χαμηλά π.χ. 192.168.1.4). Αν σκάσει μήνυμα σε κάποιον για "duplicate ip" τότε ίσως χρειαστεί κάποια διόρθωση. 16. Tip#2: προσοχή σε δικτυακούς εκτυπωτές και δικτυακούς δίσκους γιατί και αυτοί παίρνουν κάποια Ip.