Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Κυριακή 7 Μαρτίου 2021
Ημέρα της γυναίκας- 8 Μαρτίου
Η ιστορική διαδρομή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας δεν ξεκινά με την υιοθέτησή από τον ΟΗΕ το 1977. Πρωτογιορτάστηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1909 στην Νέα Υόρκη, ως Εθνική Ημέρα της Γυναίκας, με πρωτοβουλία του Σοσιαλιστικού Κόμματος των ΗΠΑ, σε ανάμνηση μιας μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας που έγινε στις 8 Μαρτίου 1857 από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, οι οποίες ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το περιστατικό αυτό αμφισβητείται σήμερα από μερίδα Αμερικανών ιστορικών και χαρακτηρίζεται μύθος.
Κατά τη διάρκεια της Γαλλικής επανάστασης οι γυναίκες του Παρισιού ζητούσαν «ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα» στις Βερσαλίες. Η γιορτή ουσιαστικά αφορά στους αγώνες συνηθισμένων γυναικών, που με το θάρρος και την αποφασιστικότητα τους έγραψαν ιστορία.
Ντύνω τη γατούλα αποκριάτικα και όχι μόνο
Μεταβείτε στη σελίδα https://myoctocat.com/
Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021
Ζωγραφική για την Τσικνοπέμπτη
Με την εφαρμογή ZaplyCode δημιούργησα μια αποκριάτικη ζωγραφιά με Pixels και πήρα τον κώδικα για τον σχηματισμό της. Τα παιδιά, σύμφωνα με τον κώδικα γεμίζουν τα κουτάκια- Pixels και αποκαλύπτουν την κρυμμένη αποκριάτικη ζωγραφιά.
Μπορείτε να την κατεβάσετε εδώ
Δημιουργώ το φωτιστικό μου με απλά υλικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα
Ξεκινώντας, γνωρίσαμε κάποια ηλεκτρονικά εξαρτήματα, όπως το led, το breadboard που βοηθάει να συνδέσουμε όλα τα εξαρτήματα, τα καλώδια, τις αντιστάσεις και χρησιμοποιήσαμε και μπαταρίες.
Δημιουργήσαμε ένα φωτιστικό, ουσιαστικά είναι ένα απλό κύκλωμα με led και αντίσταση. Χρησιμοποιήσαμε χάρτινα ποτήρια, καλαμάκια χοντρά και έτσι κάναμε μια απλή κατασκευή ενός πορτατίφ
Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021
6η Μαρτίου- Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021
Κωδικοί προστασίας- passwords
Η ασφάλεια των κωδικών πρόσβασης ξεκινά με τη δημιουργία ενός ισχυρού κωδικού πρόσβασης. Ένας ισχυρός κωδικός πρόσβασης:
- Τουλάχιστον 2 χαρακτήρες, αλλά και περισσότεροι είναι καλύτερα
- Είναι ένας συνδυασμός κεφαλαίων γραμμάτων, πεζών γραμμάτων, αριθμών και συμβόλων
- Δεν είναι μια λέξη που υπάρχει στο λεξικό
- Δεν είναι το όνομα ενός ατόμου ή μιας δημοφιλούς οντότητας, όπως ενός χαρακτήρα, ενός προϊόντος ή ενός οργανισμού
- Διαφέρει σημαντικά από προηγούμενους κωδικούς πρόσβασής σας
- Είναι ένας κωδικός που μπορείτε να θυμάστε εύκολα, αλλά είναι δύσκολο για άλλα άτομα να τον μαντέψουν.
Αφού δημιουργήσετε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης, θα πρέπει να ακολουθείτε τις εξής οδηγίες για να τον διατηρείτε ασφαλή:
- Μην κοινοποιείτε έναν κωδικό πρόσβασης σε κανέναν. Ούτε καν σε έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειάς σας.
- Μην στέλνετε ποτέ έναν κωδικό πρόσβασης με email, άμεσο μήνυμα ή οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας το οποίο δεν είναι αξιόπιστα ασφαλές.
- Χρησιμοποιείτε έναν μοναδικό κωδικό πρόσβασης για κάθε τοποθεσία web. Αν κάποιος κλέψει έναν κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιείτε σε πολλές τοποθεσίες web, όλες οι πληροφορίες που προστατεύονται από αυτόν τον κωδικό πρόσβασης σε όλες αυτές τις τοποθεσίες θα τεθούν σε κίνδυνο.
- Αν δεν θέλετε να πρέπει να απομνημονεύετε πολλούς κωδικούς πρόσβασης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα πρόγραμμα διαχείρισης κωδικών πρόσβασης. Τα καλύτερα προγράμματα διαχείρισης κωδικών πρόσβασης θα ενημερώνουν αυτόματα τους αποθηκευμένους κωδικούς πρόσβασης, θα τους διατηρούν κρυπτογραφημένους και θα απαιτούν έλεγχο ταυτότητας πολλών παραγόντων για την πρόσβαση.
- Μην αποθηκεύετε έναν κωδικό πρόσβασης στη συσκευή την οποία προορίζεται να προστατεύει.
- Μπορείτε να σημειώσετε τους κωδικούς πρόσβασής σας, εφόσον τους διατηρήσετε ασφαλείς. Μην τους γράψετε σε αυτοκόλλητες σημειώσεις ή κάρτες που διατηρείτε κοντά σε αυτό που προστατεύει ο κωδικός πρόσβασης. Ακόμα και αν πιστεύετε ότι είναι καλά κρυμμένες θα μπορούσαν να εντοπιστούν.
Ή απλώς μια υπόδειξη...
Αντί να γράψετε τον κωδικό πρόσβασής σας, δοκιμάστε να γράψετε μια υπόδειξη που να σας υπενθυμίζει τον κωδικό πρόσβασης. Επομένως, εάν ο κωδικός πρόσβασής σας είναι "Paris4SpringVacation!" θα μπορούσατε να γράψετε "Το αγαπημένο σας ταξίδι".
Όποτε αυτό είναι δυνατό, αλλάζετε αμέσως τους κωδικούς πρόσβασης σε λογαριασμούς που υποπτεύεστε ότι έχουν παραβιαστεί ή απλώς εάν πιστεύετε ότι ο κωδικός πρόσβασης έχει παραβιαστεί.
Αποφεύγετε να εισάγετε τον κωδικό πρόσβασής σας σε οποιαδήποτε συσκευή, αν δεν είστε βέβαιοι ότι αυτή η συσκευή είναι ασφαλής. Στις κοινόχρηστες συσκευές ή στις συσκευές που είναι διαθέσιμες για δημόσια χρήση ενδέχεται να έχει εγκατασταθεί λογισμικό καταχώρησης κλειδιών που θα μπορούσε να καταγράψει τον κωδικό πρόσβασής σας κατά την πληκτρολόγηση. Επίσης, θα πρέπει να αποφεύγετε να αποθηκεύετε τον κωδικό πρόσβασής σας σε δημόσιους ή κοινόχρηστους υπολογιστές. (από την ιστοσελίδα της microsoft)
Δείτε μια παρουσίαση σχετικά με τους κωδικούς προστασίας από την εκπαιδευτικό Κωνσταντίνα Παπανικολάου, ΠΕ86
Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021
Ψευδείς ειδήσεις στο διαδίκτυο. Πώς μπορούμε να τις καταλάβουμε;
Το διαδίκτυο είναι μια τεράστια και αστείρευτη πηγή πληροφοριών όπου ο καθένας από εμάς μπορεί να δημιουργεί και να μοιράζεται περιεχόμενο ακόμα και αν δεν είναι ειδικός πάνω σε αυτό ή ακόμα και αν αυτό που μοιράζεται είναι ψευδές. Ο όγκος των πληροφοριών είναι τεράστιος και ο κάθε ένας από εμάς πρέπει να αποκτήσει εφόδια και κριτική σκέψη αλλά και γνώσεις και δεξιότητες ώστε να διακρίνει τις ψευδείς πληροφορίες και να προσέχει τι αναδημοσιεύει στο διαδίκτυο.
Ας δούμε αρχικά ένα βίντεο από το κέντρο ασφαλούς διαδικτύου σχετικά με τις ψευδείς ειδήσεις
Στη συνέχεια ας δούμε μια παρουσίαση από το κέντρο ασφαλούς διαδικτύου σχετικά με τις ψευδείς ειδήσεις
5 ερωτήσεις κλειδιά για να ξεχωρίσεις τις ψευδείς ειδήσεις
Οι μαθητές δίνουν τη γνώμη τους για τις ψευδείς ειδήσεις
Μπορείτε να ελέγξετε την κριτική σας ικανότητα σχετικά με τις ψευδείς ειδήσεις στο παρακάτω κουίζ από το κέντρο ασφαλούς διαδικτύου
Κάνε το παρακάτω κουίζ με ψευδείς και αληθινές ειδήσεις από μαθητές του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ορχομενού και του Νηπιαγωγείου Ιεράπετρας όπου συμμετέχουμε στο πρόγραμμα eTwinning Rob & Me 20