Πατήστε πάνω σε κάθε περιγραφή της δραστηριότητας για να μεταβείτε στη σελίδα της εκδήλωσης
Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Πατήστε πάνω σε κάθε περιγραφή της δραστηριότητας για να μεταβείτε στη σελίδα της εκδήλωσης
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, δημιούργησα δραστηριότητες για την εβδομάδα του κώδικα γιατί τα παιδιά τις λατρεύουν. Ορισμένες δραστηριότητες απαιτούν χρήση υπολογιστή για προγραμματισμό αλλά άλλες δραστηριότητες δεν χρειάζονται υπολογιστή ή κάποιο προγραμματιστικό περιβάλλον.
Φέτος πάλι, μετά από τον μεγάλο ενθουσιασμό που έδειξαν πέρσι τα παιδιά, αποφάσισα να δούμε την ψηφιοποίηση της εικόνας, να γνωρίσουμε τα pixels, να φτιάξουμε μια εικόνα αν έχουμε τον κώδικα με τα pixels της εικόνας αλλά και να πάμε ένα βήμα παρακάτω. Τα παιδιά θα δημιουργήσουν μια εικόνα σε ένα πλέγμα, θα γράψουν τον κώδικα, θα τον δώσουν σε έναν συμμαθητή τους και αυτός θα προσπαθήσει να βρει την κρυμμένη εικόνα από τον κώδικα του συμμαθητή τους. Έτσι, θα μπορέσουμε να δούμε και τις δύο διαδικασίες, την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση.
Στόχος της δραστηριότητας είναι οι μαθητές να δούνε μια μορφή κώδικα και αναπαράστασης μιας εικόνας, να δημιουργήσουν τον δικό τους κώδικα να είναι προσεκτικοί σε κάθε τους βήμα και να δημιουργήσουν με τους φίλους τους
Παρακάτω δίνεται ένα παράδειγμα ψηφιοποιημένης εικόνας και του κώδικά της
Ο κώδικας της κρυμμένης εικόνας που δίνεται στους μαθητές
Το πλέγμα που θα χρωματίσουν οι μαθητές
This year again, after the great enthusiasm shown by the children last year, I decided to see the digitization of the image, to get to know the pixels, to make an image if we have the code with the pixels of the image but also to go one step further. The children will create an image on a grid, write the code, give it to a classmate and he will try to find the hidden image from their classmate's code. Thus, we will be able to see both processes, encoding and decoding. Younger students discover the hidden picture when we provide the code. I have written the activity in English if a teacher wants to download it. You can download it here.
Βίντεο της Unicef για την ανάγκη σωστής χρήσης της μάσκας
Πως Φοράμε Σωστά την Μάσκα Προστασίας
Φοράμε τη μάσκα μας για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας
Στο συγκεκριμένο παιχνίδι- πρόκληση, ο Cody Roby βρίσκεται σε ένα αρχικό σημείο που διαλέγει κάποιος άλλος παίκτης. Θα πρέπει ο μαθητής να τραβήξει τρεις από τις cody roby κάρτες και να χρησιμοποιεί- κατεβάζει μια από αυτές ώστε να μετακινεί τον Roby μπροστά, δεξιά ή αριστερά. Κάθε φορά που θα αλλάζει αυτός θέση- πλαίσιο θα τοποθετεί ένα γκρι πλαίσιο στην προηγούμενή του θέση και παίρνει μια νέα κάρτα. Στόχος είναι να επιλέξει τις σωστές κάρτες που θα κατεβάσει ώστε να γεμίσει όλη την πίστα με τα γκρι πλαίσια και να μη ξεμείνει από κάρτες. Μπορούν να παίξουν οι μαθητές σε ομάδες, ο κάθε μαθητής με το σετ καρτών του και οι άλλοι μαθητές να επιβλέπουν την τήρηση των κανόνων και τη σωστή μετακίνηση του Roby.
Για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε τις κάρτες και την πίστα πατήστε εδώ. Θα πρέπει να εκτυπώσετε περισσότερα γκρι πλαίσια, όσα είναι τα κουτάκια της πίστας. Καλό είναι να εκτυπώσετε τις κάρτες σε πιο χοντρό χαρτί ή αν είναι στο κανονικό Α4 που εκτυπώνουμε μπορείτε να τις πλαστικοποιήσετε. Μπορείτε να πλαστικοποιήσετε την πίστα, τα Cody Roby αλλά όχι το κουτί γιατί δεν θα μπορείτε να το συναρμολογήσετε.
Ο κωδικός Codeweek4all είναι cw20-tFT40. Χρησιμοποιήστε τον στην εκδήλωσή σας και ας ενώσουμε τις εκδηλώσεις μας και φέτος!
Μπορείτε να δείτε το βίντεο από το παιχνίδι στο παρακάτω βίντεο
Για να συναρμολογήσετε το σετ μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο
Εδώ και πολύ καιρό ήθελα να ασχοληθούμε με τους μαθητές μου με την ψηφιακή αφήγηση. Το κατάφερα τελικά εν μέσω καραντίνας, με διαδικτυακά μαθήματα και με την Δ' τάξη. Ορισμένοι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους ψηφιακό παραμύθι και με εξέπληξαν θετικά με τις δημιουργίες τους.
Η αφήγηση ή αλλιώς storytelling είναι η τέχνη της διήγησης ιστοριών σε ένα κοινό-ακροατήριο, με στόχο τη μεταβίβαση σημαντικών μηνυμάτων.Η πρόοδος που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον τομέα της αφήγησης. Η εξέλιξη που έχει πραγματοποιηθεί στο ίντερνετ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο δόμησης και οργάνωσης πληθώρας πληροφοριών, γεγονός που έχει επιπτώσεις τόσο σε κοινωνικό όσο και επιστημονικό επίπεδο. Στην εποχή του Web 2.0 οι χρήστες δεν είναι απλοί καταναλωτές της διαθέσιμης πληροφορίας, αλλά έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν υλικό στο διαδίκτυο, να επεξεργάζονται τις διαθέσιμες πληροφορίες και να συμμετέχουν στο σχολιασμό αλλά και τη μετάδοση αυτών. Η τεχνολογική πρόοδος όταν εφαρμόζεται κατάλληλα, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα της στρατηγικής της αφήγησης.
Μετά από έρευνα σε διάφορα λογισμικά ψηφιακής αφήγησης κατέληξα στο online λογισμικό https://www.storyjumper.com/. Το βρήκα πιο απλό στη χρήση από τα υπόλοιπα και δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τις τάξεις τους, να εισάγουν οι ίδιοι τους μαθητές τους και να τους δώσουν usernames.
Σας δίνω οδηγίες για τη σύνδεση των μαθητών στην εφαρμογή και οδηγίες για τη δημιουργία του ψηφιακού βιβλίου. Μπορείτε να τις δείτε εδώ
Εγώ έχω δημιουργήσει ένα ψηφιακό βιβλίο σχετικά με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή όπου μπορεί κανείς να μάθει πώς χρησιμοποιούμε σωστά το πληκτρολόγιο.