Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022

Γνωρίζω την Ελλάδα και τους φίλους μου με το Beebot

Το beebot ταξιδεύει στα σχολεία του προγράμματος eTwinning με τίτλο "Γνωρίζω την Ελλάδα με τους φίλους μου". Σε κάθε πίστα, ο μαθητής πρέπει να αναγνωρίσει το νομό όπου βρίσκεται το κάθε σχολείο και να οδηγήσει το beebot στο κατάλληλο κουτάκι στο χάρτη. Στην προσομοίωση του beebot, ο μαθητής επιλέγει τα κατάλληλα πλήκτρα στο beebot και δημιουργεί έτσι την ακολουθία του προγράμματος.  Μόλις το Beebot φτάσει στο κουτάκι του νομού όπου βρίσκεται το σχολείο, πηγαίνει σε επόμενη σελίδα. Επιπλέον στόχος είναι ο μαθητής να επιλέξει την πιο σύντομη διαδρομή. Σε περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμο beebot στο σχολείο, μπορεί να αξιοποιηθεί

Κωδικός εκδήλωσης code4all: cw22-3ZBwU

Τάξη Ε'

Στόχοι- Οι μαθητές να είναι ικανοί να:

  • αναγνωρίζουν το πρόγραμμα ως ακολουθία εντολών
  • δημιουργούν ένα απλό πρόγραμμα ακολουθίας με πλακίδια που περιλαμβάνει εντολές κίνησης
Δείτε την προσομοίωση


Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Εβδομάδα προγραμματισμού 2022- CodeWeek2022- Code4all cw22-1AqU1

 Δραστηριότητες, φύλλα εργασίας για την εβδομάδα προγραμματισμού/ Coding activities. Σε κάθε δραστηριότητα  προσθέστε φωτογραφίες από τις κατασκευές και τις δραστηριότητές σας!

Έγινε με το Padlet

Αν...τότε. Η δομή επιλογής σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι

 Η ιδέα αυτή είναι της εκπαιδευτικού ΠΕ86 κ. Βασιλική Κάζη η οποία συμμετέχει μαζί μας στην εβδομάδα προγραμματισμού. Code4all cw22-1AqU1

Θα χρειαστείτε ζάρια- πιόνια

Στον προγραμματισμό, η εντολή «αν…, τότε…» στην απλούστερη μορφή της ελέγχει μια υπόθεση και αν αυτή ισχύει, τότε εκτελούνται όσα ακολουθούν μετά τη λέξη «τότε».

Θα χωριστείτε σε ομάδες των 2 ή 4 παιδιών (ή άλλο ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων) και θα προσπαθήσετε να φτάσετε από το σημείο εκκίνησης του πλέγματος στο σημείου τερματισμού ρίχνοντας ένα ζάρι και εκτελώντας εντολές που βασίζονται στη ζαριά που φέρατε.

Σε ένα πλέγμα 10x10 ορίζετε ως σημείο εκκίνησης το τετράγωνο στην κάτω αριστερή γωνία και ως σημείο τερματισμού το σημείο στην πάνω δεξιά γωνία. Οι κανόνες που θα ακολουθήσετε είναι οι ακόλουθοι:

1. Αν φέρετε ένα, τότε θα κινηθείτε μία θέση προς τα πάνω.

2. Αν φέρετε δύο, τότε θα κινηθείτε μία θέση αριστερά ή δεξιά.

3. Αν φέρετε τρία, τότε θα κινηθείτε μία θέση διαγωνίως προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.

4. Αν φέρετε τέσσερα, τότε θα κινηθείτε μία θέση προς τα κάτω.

5. Αν φέρετε πέντε, τότε θα κινηθείτε δύο θέσεις προς τα πάνω.

6. Αν φέρετε έξι, τότε θα κινηθείτε δύο θέσεις προς τα κάτω.

Μπορείτε να φτιάξετε και τους δικούς σας κανόνες. Αν ένας παίχτης δε μπορεί να εκτελέσει μια κίνηση, επειδή βρίσκεται στην άκρη του πλέγματος, τότε παίζει ο επόμενος. Κερδίζει η ομάδα ή ο παίκτης που θα φτάσει πρώτη/ος στο τετράγωνο τερματισμού!



Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022

Υπηρεσίες διαδικτύου

 Το διαδίκτυο και οι βασικές υπηρεσίες του

όπως έχουμε δει σε προηγούμενο μάθημα (εδώ) το διαδίκτυο συνδέει κάθε είδους υπολογιστή (επιτραπέζιο και φορητό υπολογιστή, ταμπλέτες, παιχνιδομηχανές, έξυπνα κινητά τηλέφωνα, έξυπνες τηλεοράσεις κτλ) με άλλους σε όλο τον κόσμο. Θα δούμε μέσα από εργαλεία και υλικό του φωτόδεντρου, τις βασικές υπηρεσίες του διαδικτύου.

Υπηρεσίες του Διαδικτύου

  • Παγκόσμιος Ιστός Πληροφοριών - World Wide Web (WWW)
  • Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (e-mail)
  • Σύνδεση με μακρινούς Η/Υ - 
  • Μεταφορά αρχείων 
  • Ενημέρωση για νέα - Newsgroups
  • Συνομιλίες, chat, βιντεοκλήσεις
  • Ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Συναλλαγές
  • Τηλεκπαίδευση, τηλεδιάσκεψη, τηλεϊατρική

Δείτε την ιστορία του διαδικτύου και πότε εμφανίστηκαν οι υπηρεσίες του εδώ

Δείτε ένα βίντεο για τις βασικές  υπηρεσίες του διαδικτύου εδώ

Δείτε περισσότερα για τις βασικές υπηρεσίες του διαδικτύου εδώ

Δείτε τον εννοιολογικό χάρτη του διαδικτύου και των βασικών υπηρεσιών του από τον εκπαιδευτικό ΠΕ86, Παππά Δημήτρη


Φτιάξτε τον εννοιολογικό χάρτη του διαδικτύου εδώ 

Παίξτε και λύστε το κρυπτόλεξο του διαδικτύου εδώ

Ελέγξτε τις γνώσεις σας με ένα κουίζ (από τον χρήστη wordwall Soulamous77)




Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

e-yliko χρηστών στο Φωτόδεντρο

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μια λίστα με υλικό εκπαιδευτικών σχετικά με το μάθημα της Πληροφορικής στο Δημοτικό

Χρήση του υπολογιστή στην καθημερινή μας ζωή






























































Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

το lapbook των υπολογιστών και της πληροφορικής

 Με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ86 Βασιλική Κάζη και Ειρήνη Ματσαγγούρα δημιουργήσαμε ένα lapbook για το μάθημα της πληροφορικής στο Δημοτικό. Κάθε μαθήτρια/θητής ή ομάδα μαθητών έχει το δικό του lapbook σχετικά με όλα αυτά που κάνουμε στο μάθημα από την Α' Δημοτικού. Στην παρουσίαση υπάρχει υλικό και θεματολογία για όλες τις τάξεις του Δημοτικού και μπορείτε να επιλέξετε ποιες σελίδες θα εκτυπώσετε και θα δώσετε στους μαθητές. 

Τι είναι ένα Lapbook;

Το lapbook είναι μια διαδραστική συλλογή ολοκληρωμένων μαθησιακών εργασιών που σχετίζονται με ένα συγκεκριμένο θέμα. Ονομάζεται lapbook λόγω του μεγάλου μεγέθους του και μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα στην αγκαλιά ενός παιδιού. Τα lapbook λειτουργούν σαν φάκελος αρχείων. Βοηθούν στην οργάνωση διαφορετικών τμημάτων στο εσωτερικό για να διευκολύνεται η εύρεση συγκεκριμένων πληροφοριών. Αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να θυμούνται και να αναθεωρούν τις επικείμενες αξιολογήσεις ή απλώς να ανακεφαλαιώσουν όσα έχουν μάθει. Τα Lapbook δημιουργούν επίσης υπέροχα αναμνηστικά έργα εκμάθησης και μπορούν να συνδυαστούν με πολλούς τρόπους για μια εξατομικευμένη πινελιά.

Ένα lapbook μπορεί να προσαρμοστεί σε οποιοδήποτε θέμα που έχει μάθει το παιδί και έχει σχεδιαστεί για να περιλαμβάνει όλα τα σημαντικά γεγονότα σε ένα μέρος. Η κύρια δουλειά ενός lapbook είναι να διατηρεί ενότητες που περιλαμβάνουν διαφορετικές πληροφορίες για ένα θέμα. Θα πρέπει να επιτρέψετε στο παιδί να συντάξει το βιβλίο βρίσκοντας τα ίδια τα γεγονότα και διακοσμώντας το για να το κάνει τολμηρό και φωτεινό, αυτό θα το δελεάσει συνολικά να μάθει και να το αναθεωρήσει.

Δείτε ένα lapbook που φτιάξαμε για το etwinning έργο με τίτλο "Behave, Beehive, Beetwin"


Σε αυτά τα lapbook συγκεντρώσαμε πληροφορίες σχετικά με τις μέλισσες. Χρησιμοποιήσαμε για κάθε lapbook το μισό από το χαρτόνι κάνσον και το διπλώσαμε ώστε να γίνει ένα βιβλιαράκι (σαν παράθυρο)


Στο εξωτερικό μέρος μπορείς να εκτυπώσετε ένα εξώφυλλο ή να αφήσετε τα παιδιά να σχεδιάσουν και να χρωματίσουν ό,τι θέλουν.

Μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε το Lapbook για την πληροφορική και τους υπολογιστές από την παρακάτω παρουσίαση και να το επεξεργαστείτε όπως επιθυμείτε.


Πατήστε εδώ για να το κατεβάσετε σε pdf

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022

Το thymio με ακολουθεί

 Δραστηριότητα για την εβδομάδα προγραμματισμού- Code4all cw22-1AqU1 

Τάξη Δ'- Στ' 

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα κάνουμε το thymio να μας ακολουθεί. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για τους αισθητήρες μας; Αν ένας αισθητήρας ανιχνεύσει εμπόδιο τότε το thymio θα κινηθεί προς τη θέση του.

Θα ελέγχουμε τους μπροστά αισθητήρες για εμπόδιο και όταν υπάρχει κοντά εμπόδιο θα κινείται προς το εμπόδιο. Αν δεν δει κανέναν αισθητήρα εμπόδιο τότε θα σταματάει.

Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα κυκλώνοντας τον αντίστοιχο αισθητήρα με κόκκινο (υπάρχει εμπόδιο μπροστά) και μαυρίζοντάς τον (δεν υπάρχει εμπόδιο).

Στόχοι:

Οι μαθητές να είναι ικανοί να:

  • διατυπώνουν αλγόριθμους που περιέχουν συμβάντα και συνθήκες επιλογής.
  • να προσδιορίζουν τα συμβάντα που υπάρχουν σε ένα πρόγραμμα και τις ενέργειες που πρέπει να εκτελεστούν σε αυτά.
  • αναπτύσσουν προγράμματα σε γλώσσα προγραμματισμού που περιέχουν συμβάντα και δομή επιλογής.

Θυμίζουμε τις καταστάσεις των αισθητήρων

 Δίπλα σημειώστε τι θα κάνει το thymio σε κάθε περίπτωση.

 Αποθηκεύστε το αρχείο σας πριν το εκτελέσετε

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κάποιο τηλεκατευθυνόμενο για να το ακολουθεί, να βάλετε κάποιο αντικείμενο (μπάλα, κουκλάκι κτλ) δείτε πώς ανταποκρίνεται το thymio σε αυτό!

Δοκιμάστε περισσότερα από ένα thymio. Θα τα καταφέρετε;