Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024

TPBot- Ακολούθα το χέρι μου

Στόχοι:

Να μάθουν οι μαθητές βασικές αρχές προγραμματισμού και αυτοματισμού χρησιμοποιώντας το TPBot και τον αισθητήρα απόστασης.

Να κατανοήσουν πώς οι αισθητήρες χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση αντικειμένων και την προσαρμογή της κίνησης ενός ρομπότ.

Αγώνες ταχύτητας: Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει να προγραμματίσουν το TPBot ώστε να ακολουθεί το χέρι τους ώστε να το οδηγήσουν πρώτοι στο τέρμα μίας πίστας.

Διάρκεια: 45 λεπτά

Υλικά:

  • 1 TPBot για κάθε ομάδα (ή ζεύγος) μαθητών
  • 1 microbit (για το προγραμματισμό του TPBot)
  • Αισθητήρας απόστασης (συνδεδεμένος στο TPBot)
  • Υπολογιστές ή tablets για τον προγραμματισμό του microbit

1. Εισαγωγή στο TPBot και στους Αισθητήρες Απόστασης (5 λεπτά)

Αρχικά θα γίνει μία συζήτηση για τον αισθητήρα απόστασης του TPBot. Στη συνέχεια θα γίνει συζήτηση και καταγραφή του τι θέλουμε να κάνει το TPBot ανάλογα με τη μέτρηση της απόστασης ώστε στη συνέχεια να δημιουργήσουμε το πρόγραμμα

Αισθητήρας Απόστασης: Εισάγετε τον αισθητήρα απόστασης, εξηγώντας ότι μετρά την απόσταση από αντικείμενα μπροστά του και ότι το TPBot θα χρησιμοποιήσει αυτές τις μετρήσεις για να καταλάβει πού βρίσκεται το χέρι του χρήστη.

2. Προγραμματισμός της Κίνησης του TPBot (30 λεπτά)

Α. Καθορισμός της Απόστασης για Ενέργειες (5 λεπτά)

Προσδιορισμός τιμών: Συζητήστε τιμές για τη ρύθμιση των αποστάσεων του αισθητήρα, π.χ., 0-10 cm για "πολύ κοντά", 10-20 cm για "μεσαία απόσταση" και 20+ cm για "μακρινή απόσταση".

Ενέργειες: Θέστε τους κανόνες της κίνησης:

Β. Δημιουργία του Κώδικα (15 λεπτά)

Προγραμματισμός στο MakeCode:

Χρησιμοποιήστε εντολές τύπου "if...else" για κάθε απόσταση, συνδέοντας κάθε απόσταση με τις ανάλογες κινήσεις του TPBot 


Ανατροφοδότηση και Έλεγχος Κώδικα: Ενθαρρύνετε τους μαθητές να εκτελούν δοκιμές καθώς προχωρούν, για να επιβεβαιώσουν ότι ο TPBot αντιδρά σωστά στις διαφορετικές αποστάσεις του χεριού.

Γ. Δοκιμές και Βελτιστοποίηση (10 λεπτά)

Δοκιμές σε Πραγματικό Χρόνο: Οι μαθητές/τριες ελέγχουν αν το TPBot αντιδρά ανάλογα με τις κινήσεις του χεριού τους. Οι μαθητές/τριες αγωνίζονται σε ομάδες και ανά 2 ή περισσότερα ζευγάρια.

Βελτίωση : Αν δεν αντιδρά σωστά, τροποποιούν τις αποστάσεις ή τις ενέργειες ώστε να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

3. Ανασκόπηση και Συζήτηση (10 λεπτά)

Ανατροφοδότηση: Συζητήστε με τους μαθητές και τις μαθήτριες πώς ο αισθητήρας απόστασης επέτρεψε στο TPBot να "βλέπει" και να αντιδρά στο χέρι τους.

Ερωτήσεις:

  • Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε στη ρύθμιση των αποστάσεων;
  • Πώς θα βελτιώνατε τον κώδικα για να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου