Βοήθησε τον Άγιο Βασίλη να μαζέψει τα δώρα δημιουργώντας τον αλγόριθμο με τις εντολές που θα τον οδηγήσουν στο δώρο, αποφεύγοντας τα καλικαντζαράκια.
Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2022
Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2022
Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022
Απλές ασκήσεις για εξάσκηση στο ποντίκι του υπολογιστή
Στην παρακάτω διαδραστική παρουσιάση οι μαθητές εξασκούνται στο ποντίκι του υπολογιστή, στο αριστερό κλικ, στο σύρε και απόθεσε και στο κούνημα του ποντικού.
Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022
ScratchJr- Εισαγωγή- Φύλλα δραστηριοτήτων
ScratchJr
Το ScratchJr είναι μια εισαγωγική γλώσσα προγραμματισμού που επιτρέπει στα μικρά παιδιά (ηλικίας 5 ετών και άνω) να δημιουργήσουν τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια. Τα παιδιά συνδυάζουν γραφικά μπλοκ εντολών για να κάνουν τους χαρακτήρες να κινούνται, να πηδούν, να χορεύουν και να τραγουδούν. Μπορούν να τροποποιήσουν χαρακτήρες στο πρόγραμμα επεξεργασίας χρωμάτων, να προσθέσουν τις δικές τους φωνές και ήχους, ακόμη και να εισαγάγουν φωτογραφίες τους - και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν τα μπλοκ προγραμματισμού για να κάνουν τους χαρακτήρες τους να ζωντανεύουν.
Μπορούμε να κατεβάσουμε την εφαρμογή σε τάμπλετ από το GooglePlay/AppStore ή σε ηλεκτρονική υπολογιστή από τον σύνδεσμο εδώ: https://jfo8000.github.io/ScratchJr-Desktop/
Σε περίπτωση που έχετε εγκατεστημένο στον υπολογιστή/laptop σας Λειτουργικό Σύστημα Windows 7 κατεβάστε το αρχείο εγκατάστασης από εδώ:
https://github.com/jfo8000/ScratchJr-Desktop/releases/download/v1.3.2/ScratchJr-1.3.2.Setup-ia32.exe
Εντοπίστε την εικόνα του Scratch Jr και πατήστε επάνω της για να ξεκινήσει
Το περιβάλλον του Scratch
Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022
CodeWeek 2022- Mors code
Σε αυτή τη δραστηριότητα χωρίς υπολογιστή, θα κωδικοποιήσουμε ένα μήνυμα σε κώδικα Μορς για τους φίλους μας στο πρόγραμμα eTwinning
code4all: cw22-xucMh
Activity one - Morse code
Online translator: https://morsecode.world/international/translator.html
https://morsecode.world/international/morse.html
https://morsecode.world/international/morse2.html
watch:
history and how does Morse code work (suitable for
older studnets): 3:29
https://www.youtube.com/watch?v=iy8BaMs_JuI&ab_channel=ConcerningReality
See and hear the morse code alphabet: 1:00
https://www.youtube.com/watch?v=_J8YcQETyTw&ab_channel=DaveHimslef
Invention of Morse code (cartoon): 4:24
https://www.youtube.com/watch?v=ORIDAmGf_yQ&ab_channel=PeekabooKidz
Όπως κάθε γράμμα οποιασδήποτε αλφάβητου αντιστοιχίζεται με
έναν ήχο έτσι ισχύει και για τον κώδικα Μορς. Για την εκμάθηση του κώδικα Μορς,
συνιστάται να μην προσπαθείτε να θυμάστε τελείες και παύλες, αλλά να θυμάστε
τους ήχους του κώδικα Μορς. Εάν η διάρκεια μιας κουκκίδας ληφθεί ως μία μονάδα,
τότε η διάρκεια μιας παύλας είναι τρεις μονάδες. Ο χώρος μεταξύ των στοιχείων
ενός χαρακτήρα είναι μία μονάδα, μεταξύ των χαρακτήρων είναι τρεις μονάδες και
μεταξύ των λέξεων επτά μονάδες (δείτε περισσότερα σχετικά με τον χρονισμό του
κώδικα Μορς).
Προσπαθήστε να γράψετε το όνομά σας ή όποιο άλλο μήνυμα θέλετε να στείλουμε στους φίλους μας
Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022
Τα πρώτα μου προγράμματα με το beebot
Σε αυτή την προσομοίωση οι μαθητές θα φτιάξουν το πρόγραμμά τους, μια ακολουθία από εντολές ώστε να οδηγήσουν το beebot στην κυψέλη του
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022
Γνωρίζω την Ελλάδα και τους φίλους μου με το Beebot
Το beebot ταξιδεύει στα σχολεία του προγράμματος eTwinning με τίτλο "Γνωρίζω την Ελλάδα με τους φίλους μου". Σε κάθε πίστα, ο μαθητής πρέπει να αναγνωρίσει το νομό όπου βρίσκεται το κάθε σχολείο και να οδηγήσει το beebot στο κατάλληλο κουτάκι στο χάρτη. Στην προσομοίωση του beebot, ο μαθητής επιλέγει τα κατάλληλα πλήκτρα στο beebot και δημιουργεί έτσι την ακολουθία του προγράμματος. Μόλις το Beebot φτάσει στο κουτάκι του νομού όπου βρίσκεται το σχολείο, πηγαίνει σε επόμενη σελίδα. Επιπλέον στόχος είναι ο μαθητής να επιλέξει την πιο σύντομη διαδρομή. Σε περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμο beebot στο σχολείο, μπορεί να αξιοποιηθεί
Κωδικός εκδήλωσης code4all: cw22-3ZBwU
Τάξη Ε'
Στόχοι- Οι μαθητές να είναι ικανοί να:
- αναγνωρίζουν το πρόγραμμα ως ακολουθία εντολών
- δημιουργούν ένα απλό πρόγραμμα ακολουθίας με πλακίδια που περιλαμβάνει εντολές κίνησης