Στην παρακάτω διαδραστική παρουσιάση οι μαθητές εξασκούνται στο ποντίκι του υπολογιστή, στο αριστερό κλικ, στο σύρε και απόθεσε και στο κούνημα του ποντικού.
Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022
Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022
ScratchJr- Εισαγωγή- Φύλλα δραστηριοτήτων
ScratchJr
Το ScratchJr είναι μια εισαγωγική γλώσσα προγραμματισμού που επιτρέπει στα μικρά παιδιά (ηλικίας 5 ετών και άνω) να δημιουργήσουν τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες και παιχνίδια. Τα παιδιά συνδυάζουν γραφικά μπλοκ εντολών για να κάνουν τους χαρακτήρες να κινούνται, να πηδούν, να χορεύουν και να τραγουδούν. Μπορούν να τροποποιήσουν χαρακτήρες στο πρόγραμμα επεξεργασίας χρωμάτων, να προσθέσουν τις δικές τους φωνές και ήχους, ακόμη και να εισαγάγουν φωτογραφίες τους - και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν τα μπλοκ προγραμματισμού για να κάνουν τους χαρακτήρες τους να ζωντανεύουν.
Μπορούμε να κατεβάσουμε την εφαρμογή σε τάμπλετ από το GooglePlay/AppStore ή σε ηλεκτρονική υπολογιστή από τον σύνδεσμο εδώ: https://jfo8000.github.io/ScratchJr-Desktop/
Σε περίπτωση που έχετε εγκατεστημένο στον υπολογιστή/laptop σας Λειτουργικό Σύστημα Windows 7 κατεβάστε το αρχείο εγκατάστασης από εδώ:
https://github.com/jfo8000/ScratchJr-Desktop/releases/download/v1.3.2/ScratchJr-1.3.2.Setup-ia32.exe
Εντοπίστε την εικόνα του Scratch Jr και πατήστε επάνω της για να ξεκινήσει
Το περιβάλλον του Scratch
Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022
CodeWeek 2022- Mors code
Σε αυτή τη δραστηριότητα χωρίς υπολογιστή, θα κωδικοποιήσουμε ένα μήνυμα σε κώδικα Μορς για τους φίλους μας στο πρόγραμμα eTwinning
code4all: cw22-xucMh
Activity one - Morse code
Online translator: https://morsecode.world/international/translator.html
https://morsecode.world/international/morse.html
https://morsecode.world/international/morse2.html
watch:
history and how does Morse code work (suitable for
older studnets): 3:29
https://www.youtube.com/watch?v=iy8BaMs_JuI&ab_channel=ConcerningReality
See and hear the morse code alphabet: 1:00
https://www.youtube.com/watch?v=_J8YcQETyTw&ab_channel=DaveHimslef
Invention of Morse code (cartoon): 4:24
https://www.youtube.com/watch?v=ORIDAmGf_yQ&ab_channel=PeekabooKidz
Όπως κάθε γράμμα οποιασδήποτε αλφάβητου αντιστοιχίζεται με
έναν ήχο έτσι ισχύει και για τον κώδικα Μορς. Για την εκμάθηση του κώδικα Μορς,
συνιστάται να μην προσπαθείτε να θυμάστε τελείες και παύλες, αλλά να θυμάστε
τους ήχους του κώδικα Μορς. Εάν η διάρκεια μιας κουκκίδας ληφθεί ως μία μονάδα,
τότε η διάρκεια μιας παύλας είναι τρεις μονάδες. Ο χώρος μεταξύ των στοιχείων
ενός χαρακτήρα είναι μία μονάδα, μεταξύ των χαρακτήρων είναι τρεις μονάδες και
μεταξύ των λέξεων επτά μονάδες (δείτε περισσότερα σχετικά με τον χρονισμό του
κώδικα Μορς).
Προσπαθήστε να γράψετε το όνομά σας ή όποιο άλλο μήνυμα θέλετε να στείλουμε στους φίλους μας
Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022
Τα πρώτα μου προγράμματα με το beebot
Σε αυτή την προσομοίωση οι μαθητές θα φτιάξουν το πρόγραμμά τους, μια ακολουθία από εντολές ώστε να οδηγήσουν το beebot στην κυψέλη του
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022
Γνωρίζω την Ελλάδα και τους φίλους μου με το Beebot
Το beebot ταξιδεύει στα σχολεία του προγράμματος eTwinning με τίτλο "Γνωρίζω την Ελλάδα με τους φίλους μου". Σε κάθε πίστα, ο μαθητής πρέπει να αναγνωρίσει το νομό όπου βρίσκεται το κάθε σχολείο και να οδηγήσει το beebot στο κατάλληλο κουτάκι στο χάρτη. Στην προσομοίωση του beebot, ο μαθητής επιλέγει τα κατάλληλα πλήκτρα στο beebot και δημιουργεί έτσι την ακολουθία του προγράμματος. Μόλις το Beebot φτάσει στο κουτάκι του νομού όπου βρίσκεται το σχολείο, πηγαίνει σε επόμενη σελίδα. Επιπλέον στόχος είναι ο μαθητής να επιλέξει την πιο σύντομη διαδρομή. Σε περίπτωση που υπάρχει διαθέσιμο beebot στο σχολείο, μπορεί να αξιοποιηθεί
Κωδικός εκδήλωσης code4all: cw22-3ZBwU
Τάξη Ε'
Στόχοι- Οι μαθητές να είναι ικανοί να:
- αναγνωρίζουν το πρόγραμμα ως ακολουθία εντολών
- δημιουργούν ένα απλό πρόγραμμα ακολουθίας με πλακίδια που περιλαμβάνει εντολές κίνησης
Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022
Εβδομάδα προγραμματισμού 2022- CodeWeek2022- Code4all cw22-1AqU1
Δραστηριότητες, φύλλα εργασίας για την εβδομάδα προγραμματισμού/ Coding activities. Σε κάθε δραστηριότητα προσθέστε φωτογραφίες από τις κατασκευές και τις δραστηριότητές σας!
Αν...τότε. Η δομή επιλογής σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι
Η ιδέα αυτή είναι της εκπαιδευτικού ΠΕ86 κ. Βασιλική Κάζη η οποία συμμετέχει μαζί μας στην εβδομάδα προγραμματισμού. Code4all cw22-1AqU1
Θα χρειαστείτε ζάρια- πιόνια
Στον προγραμματισμό, η εντολή «αν…, τότε…» στην απλούστερη μορφή της ελέγχει μια υπόθεση και αν αυτή ισχύει, τότε εκτελούνται όσα ακολουθούν μετά τη λέξη «τότε».
Θα χωριστείτε σε ομάδες των 2 ή 4 παιδιών (ή άλλο ανάλογα με τον αριθμό των ατόμων) και θα προσπαθήσετε να φτάσετε από το σημείο εκκίνησης του πλέγματος στο σημείου τερματισμού ρίχνοντας ένα ζάρι και εκτελώντας εντολές που βασίζονται στη ζαριά που φέρατε.
Σε ένα πλέγμα 10x10 ορίζετε ως σημείο εκκίνησης το τετράγωνο στην κάτω αριστερή γωνία και ως σημείο τερματισμού το σημείο στην πάνω δεξιά γωνία. Οι κανόνες που θα ακολουθήσετε είναι οι ακόλουθοι:
1. Αν φέρετε ένα, τότε θα κινηθείτε μία θέση προς τα πάνω.
2. Αν φέρετε δύο, τότε θα κινηθείτε μία θέση αριστερά ή δεξιά.
3. Αν φέρετε τρία, τότε θα κινηθείτε μία θέση διαγωνίως προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
4. Αν φέρετε τέσσερα, τότε θα κινηθείτε μία θέση προς τα κάτω.
5. Αν φέρετε πέντε, τότε θα κινηθείτε δύο θέσεις προς τα πάνω.
6. Αν φέρετε έξι, τότε θα κινηθείτε δύο θέσεις προς τα κάτω.
Μπορείτε να φτιάξετε και τους δικούς σας κανόνες. Αν ένας παίχτης δε μπορεί να εκτελέσει μια κίνηση, επειδή βρίσκεται στην άκρη του πλέγματος, τότε παίζει ο επόμενος. Κερδίζει η ομάδα ή ο παίκτης που θα φτάσει πρώτη/ος στο τετράγωνο τερματισμού!