Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Οι Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους μαθητές της Ε' τάξης

 Φέτος συμμετέχουμε στο πρόγραμμα eTwinning Rob and Me 20 και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ψηφιακά ηλεκτρονικά βιβλία με τις ευχές μας. Δυστυχώς, δεν προλάβαμε να τα δημιουργήσουμε στο μάθημα στο σχολείο και έτσι δημιουργήσαμε τα βιβλία μας μέσω τηλεκπαίδευσης. Το κάθε βιβλίο είναι συνεργατικό και ο κάθε μαθητής επιμελείται τη δική του σελίδα. Το βιβλίο το δημιουργήσαμε στην εφαρμογή της ιστοσελίδας https://www.storyjumper.com/  την οποία αξιοποιούμε από την αρχή του σχολικού έτους.

Δείτε το βιβλίο για το Ε1

Book titled 'Christmas Wishes5th grade students2nd Primary School OrxhomenosClass E1'Read this book made on StoryJumper

Δείτε το βιβλίο της Ε2 τάξης

Book titled 'Christmas WishesClass E22nd Primary SchoolOrchomenos'Read this book made on StoryJumper

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

Παζλ για τα Χριστούγεννα

 Μπορείτε να παίξετε μερικά χριστουγεννιάτικα παζλ 





Καλή διασκέδαση

Δημιουργώ και παίζω το δικό μου παζλ

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι μικροί και μεγάλοι τρελαίνονται για να φτιάχνουν παζλ. Καλύτερα όμως να φτιάχνει κανείς τα δικά του παζλ και στη συνέχεια να τα παίζει αλλά και να τα μοιράζεται. 

Μια πολύ εύκολη εφαρμογή στο διαδίκτυο για να αναζητήσει κανείς, να παίξει και να δημιουργήσει πάζλ είναι η ιστοσελίδα https://www.jigsawplanet.com/ 

Μπορούμε εύκολα να αναζητήσουμε από κατηγορίες. Μεταβαίνουμε στην ιστοσελίδα και πηγαίνουμε στο πλαίσιο της αναζήτησης και πληκτρολογούμε τη λέξη- κλειδί, εδώ christmas. Μπορείτε να κάνετε αναζήτηση είτε στα ελληνικά είτε στα αγγλικά

Στη συνέχεια εμφανίζονται τα αποτελέσματα. Μπορείτε να επιλέξετε μια εικόνα- παζλ και να παίξετε

Αν θέλουμε να δημιουργήσουμε το δικό μας παζλ πρέπει να έχουμε λογαριασμό στην εφαρμογή και θα κάνουμε "sign up".
Στη συνέχεια, επιλέγουμε το "Create" και να ακολουθήσετε τα βήματα που φαίνονται στην παρακάτω εικόνα. Την εικόνα που θέλετε να κάνετε παζλ θα πρέπει να την έχετε κάπου στον υπολογιστή σας και να την ανεβάσετε πατώντας το "Επιλογή αρχείου"


Στο τέλος, το παζλ που δημιουργήσατε μπορείτε να το κοινοποιήσετε επιλέγοντας το "Share" και αντιγράφοντας τον σύνδεσμό του. Στη συνέχεια μπορείτε να το στείλετε σε φίλους ή συγγενείς σας!




Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2020

Στόλισε το χριστουγεννιάτικο δέντρο- ένα παιχνίδι για χειρισμό του ποντικιού

 Σε αυτό το παιχνίδι μπορούν οι μαθητές να στολίσουν το χριστουγεννιάτικο δέντρο όπως επιθυμούν, να εισάγουν μπάλες, λαμπιόνια, γιρλάντες, αστέρια, δώρα και στο τέλος να το αποθηκεύσουν ως εικόνα. 

Από υπολογιστή δεν απαιτείται εγγραφή. Μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ


Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Τα πρώτα βήματα στο scratch

Το Scratch είναι μια καινούργια γλώσσα προγραμματισμού στην οποία δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις ούτε μια γραμμή κώδικα για να γράψεις ένα πρόγραμμα. Σχεδιάστηκε για να είναι διασκεδαστικό, εκπαιδευτικό και εύκολο στη διδασκαλία του προγραμματισμού. Έχει εργαλεία για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών ιστοριών, παιχνιδιών, προσομοιώσεων, παρουσιάσεων, κινούμενης εικόνας και πολλών άλλων προγραμμάτων.

Το Scratch έχει αναπτυχθεί από μια μικρή ομάδα ερευνητών στο MIT Media Lab. Αποτελείται από ένα γραφικό προγραμματιστικό περιβάλλον στο οποίο οι μαθητές ενώνουν έτοιμες εντολές, σαν κομμάτια από παζλ, για να δημιουργήσουν προγράμματα.


Τα έργα (projects) στο Scratch αποτελούνται από αντικείμενα που ονομάζονται μορφές (sprites) τα οποία βρίσκονται σε ένα σκηνικό (υπόβαθρο). Μια μορφή μπορεί να είναι ένας άνθρωπος (αντικείμενο) που βρίσκεται μέσα σε ένα δωμάτιο (σκηνικό). Μπορούμε να αλλάξουμε την εμφάνιση ενός αντικειμένου αλλάζοντάς του την ενδυμασία. Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος μπορεί μια μέρα να φοράει μαγιό και την άλλη σκούφους και μπότες ανάλογα με τον καιρό. Έτσι και στο scratch, ένα αντικείμενο μπορεί να έχει διάφορες ενδυμασίες. Μπορούμε να εισάγουμε ένα αντικείμενο από τη βιβλιοθήκη του scratch ή επιλέγοντας ένα από τον υπολογιστή μας (μορφή εικόνας) ή μπορούμε να το σχεδιάσουμε εμείς με τη βοήθεια της ζωγραφικής. Ένα αντικείμενο μπορεί να κινείται, να μιλάει, να βγάζει ήχους, να αλληλεπιδρά με τον χρήστη ή με άλλα αντικείμενα.










Τα αντικείμενα είναι λοιπόν τα όντα, οι πρωταγωνιστές του έργου σας, οι άνθρωποι που μιλάνε, τα ζώα που χοροπηδάνε και κάνουν ήχους, το κανόνι και οι σφαίρες που ρίχνει κτλ. Μπορώ να έχω πολλά αντικείμενα μέσα σε ένα έργο και το κάθε αντικείμενο έχει το δικό του σενάριο και είναι είτε ανεξάρτητο με τα άλλα ή να κάνει κάποιες ενέργειες βάση των άλλων αντικειμένων, πχ ένας άνθρωπος να μιλάει αφού μιλάει ένας άλλος ή να ξεκινάει να περπατάει ο άνθρωπος μόλις πατήσω ένα πλήκτρο στην οθόνη κτλ.

Για να μπορέσει ένα αντικείμενο να κάνει κάτι πρέπει να του πούμε εμείς ποιο θα είναι αυτό και πότε θα το κάνει χρησιμοποιώντας τις εντολές του scratch. Το κάθε αντικείμενο έχει τις δικές του εντολές (σενάριο) και το κάθε αντικείμενο μπορεί να αλληλεπιδρά με τον χρήστη ή με τα υπόλοιπα αντικείμενα. Οι εντολές εκτελούνται με τη σειρά, από την πρώτη ως την τελευταία (ακολουθιακή δομή).

Τα αντικείμενα μπορούν να βρίσκονται σε έναν χώρο (υπόβαθρο) το οποίο το σχεδιάζουμε εμείς ή το εισάγουμε από τη βιβλιοθήκη ή από τον υπολογιστή μας, όπως και τα αντικείμενα. Το σκηνικό- υπόβαθρο είναι ο χώρος όπου γίνονται όλα, το φόντο, το σκηνικό στο έργο μας. Ακόμα και το υπόβαθρο μπορεί να κάνει διάφορα, όπως να παίζει μουσική ή να αλλάζει χρώματα και να αλληλεπιδρά με τον χρήστη και τα αντικείμενα και μπορεί και αυτό να έχει εντολές (λιγότερες από τα αντικείμενα) όπως να παίζει μουσική κτλ

Δείτε στα παρακάτω εκπαιδευτικά έργα με βίντεο και οδηγίες βήμα βήμα, από την κοινότητα του scratch, πώς μπορούμε να εισάγουμε αντικείμενο και υπόβαθρο αλλά και πώς να ζωντανεύουμε το έργο μας

https://scratch.mit.edu/ideas