Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

Προσωπικοί υπολογιστές και υπολογιστές παλάμης

Οι προσωπικοί υπολογιστές ή αλλιώς PC, αποτελούν την πιο συνηθισμένη κατηγορία υπολογιστών. Είναι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με αυτόνομη μονάδα επεξεργασίας, οθόνη, πληκτρολόγιο και ποντίκι που χρησιμοποιούνται συνήθως από έναν χρήστη και κυρίως για εφαρμογές όπως επεξεργασία κειμένου, προγραμματισμό, παιχνίδια και σύνδεση στο διαδίκτυο. Χωρίζονται στις παρακάτω υποκατηγορίες :

Desktop PC (επιτραπέζιος υπολογιστής)
O επιτραπέζιος υπολογιστής ή υπολογιστής γραφείου είναι είδος προσωπικού υπολογιστή για χρήση στο γραφείο ή το σπίτι. Χαρακτηρίζεται επιτραπέζιος γιατί συνήθως η οθόνη αλλά και η κύρια μονάδα του (κουτί ή πύργος) τοποθετούνται επάνω σε γραφείο.

 Laptop (φορητός υπολογιστής)
Φορητός Υπολογιστής (Laptop Computer/Notebook) είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής μικρού μεγέθους και βάρους με εύκολη μετατρεψιμότητα, που διαθέτει ενεργειακή αυτονομία. Συνήθως ανήκει στους υπολογιστές τέταρτης γενιάς.

Tablet (Υπολογιστές χειρός)
Ένας υπολογιστής ταμπλέτα ή tablet είναι ένας φορητός υπολογιστής ή προσωπικός ψηφιακός βοηθός και είναι σε μέγεθος μεγαλύτερο από ένα κινητό τηλέφωνο , ενσωματωμένο σε μια επίπεδη οθόνη αφής και κυρίως λειτουργεί αγγίζοντας την οθόνη αντί να χρησιμοποιεί ένα φυσικό πληκτρολόγιο. Στην ίδια κατηγορία τοποθετούμε και τα κινητά τηλέφωνα τα οποία με τη σημερινή τους μορφή ουσιαστικά είναι τηλέφωνα με δυνατότητες φορητών
υπολογιστών.

Wearables (Συσκευές που φοριούνται)
Είναι η νέα πρωτοποριακή σειρά από «έξυπνα» αξεσουάρ που μπορoύν να «φορεθούν» στο χέρι σου σαν περικάρπιο ή ρολόι, στη μέση σαν ζώνη ή ακόμα σαν ένα μικρό κόσμημα και μέσω συγκεκριμένων εφαρμογών συνδέονται και συγχρονίζονται με το Smartphone ή το tablet σου. Λειτουργούν συνδυαστικά με τη συσκευή και συλλέγουν πληροφορίες & δεδομένα τα οποία παρουσιάζονται στην οθόνη της συσκευής μέσω των εφαρμογών του κινητού.

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στο κουίζ εδώ

Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Προγραμματίζω το ρομπότ μου

Πολύ ενδιαφέροντα πακέτα από το φωτόδεντρο για βασικές γνώσεις προγραμματισμού για τους μικρούς μας μαθητές.

1. Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11289
Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι τα παιδιά να δημιουργήσουν προγράμματα με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους), σε συνδυασμό με τις σύνθετες εντολές προγραμματισμού (επιλογής και διαγραφής εντολής, για τη διόρθωση και την επεξεργασία προγράμματος), με σκοπό την αναζήτηση ή το «κυνήγι» αντικειμένου μέσα σε λαβύρινθο. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν ανάμεσα από διαφορετικά είδη δαπέδων – τύπους λαβυρίνθου και να επιλύσουν προβλήματα προγραμματισμού. Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα κλιμακούμενης γνωστικής δυσκολίας για διαφορετικές ηλικίες παιδιών.
2. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11291    
Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι τα παιδιά να δημιουργήσουν προγράμματα με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους), ώστε να οδηγήσουν το ρομπότ στην έξοδο από τον λαβύρινθο. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τις εντολές προγραμματισμού για να οδηγήσουν το ρομπότ στην έξοδο του λαβυρίνθου, να δοκιμάσουν τη λύση του προβλήματος, να διορθώσουν το πρόγραμμα που έχουν σχεδιάσει και να ξαναπροσπαθήσουν, ώστε να βρουν την κατάλληλη λύση. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν δάπεδα και τύπους λαβυρίνθου.
3.Προγραμματισμός ρομπότ με επεξεργασία δαπέδου
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11290
Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι τα παιδιά να σχεδιάσουν προγραμματιστικά προβλήματα, δημιουργώντας δάπεδα της αρεσκείας τους, και, στη συνέχεια, να τα επιλύσουν. Για την επίλυση των προβλημάτων, οι μαθητές χρειάζεται να χρησιμοποιούν κατάλληλα τόσο τις βασικές εντολές προγραμματισμού (όπως είναι οι εντολές κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος καθώς και διαγραφής ίχνους) όσο και τις σύνθετες εντολές προγραμματισμού (όπως είναι οι εντολές επιλογής και διαγραφής εντολής, για τη διόρθωση και την επεξεργασία προγράμματος). Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επεξεργαστούν το δάπεδο, προσθέτοντας δύο είδη αντικειμένων, και να δημιουργήσουν πρωτότυπα προβλήματα προς επίλυση. Επίσης, προσφέρεται δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών χαρακτήρων ρομπότ.
Κάντε κλικ και τοποθετήστε λουλούδια και διπλό κλικ για να τοποθετήσετε λιμνούλα. Θα πρέπει το ρομπότ σας να πάει στο λουλούδι αλλά να αποφύγει τη λιμνούλα.
4.Βασικός Προγραμματισμός ρομπότ

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11286?fbclid=IwAR3Y4wR-30y2d5jf9s8JsbfKk4QIx95z6OzAk32ssXwIFtsIOaU1XzfiFJw

Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (όπως είναι οι εντολές κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους).
Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν χαρακτήρα ρομπότ, να επιλέξουν δάπεδο από διαφορετικές μαθησιακές περιοχές και να λύσουν αντίστοιχα προβλήματα. Επιπλέον, μπορεί να ενεργοποιηθεί προαιρετικά και η καταγραφή του ίχνους της κίνησης του ρομπότ.

Πνευματική ιδιοκτησία- αντιγραφή πληροφοριών από διαδίκτυο

 Πνευματική ιδιοκτησία ονομάζεται το δικαίωμα που έχει ο δημιουργός ενός πρωτότυπου πνευματικού έργου πάνω στο έργο αυτό και του δίνει τη δυνατότητα να επιτρέπει ή να απαγορεύει τη χρήση του από τρίτους.

Τα συγγενικά δικαιώματα παρέχουν προστασία στους παράγοντες εκείνους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που συνεισφέρουν στην εμπορική παραγωγή, στην ερμηνεία, εκτέλεση και διάθεση των έργων είτε παρουσιάζοντάς τα στο κοινό είτε επενδύοντας οικονομικά στην εκμετάλλευση και διάδοσή τους.

Οτιδήποτε δημιουργεί κανείς χρησιμοποιώντας το πνεύμα του και πιο συγκεκριμένα κάθε πρωτότυπο πνευματικό δημιούργημα λόγου, τέχνης ή επιστήμης που εκφράζεται με οποιαδήποτε μορφή π.χ. Γραπτά κείμενα, Μουσικά έργα, Οπτικοακουστικά έργα, Έργα εικαστικών τεχνών και εφαρμοσμένων τεχνών , Βάσεις δεδομένων (π.χ. μια ψηφιακή εφημερίδα), Προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών (π.χ. εφαρμογές), κ.α.

Ένα έργο δεν χρειάζεται να είναι όμορφο, χρήσιμο ή να έχει καλλιτεχνική αξία για να προστατεύεται με δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα έργα προστατεύονται ανεξάρτητα από την ποιότητά τους, την αξία τους ή τις ιδέες που μεταφέρουν, έτσι η αδέξια ζωγραφιά ενός μικρού παιδιού προστατεύεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως ο πίνακας ενός καταξιωμένου ζωγράφου.
Η πνευματική ιδιοκτησία είναι σημαντική γιατί είναι άμεσα συνυφασμένη με την προστασία της ανθρώπινης δημιουργικότητας. Η προστασία των έργων στην ουσία συνεπάγεται την προστασία των δημιουργών τους, τον σεβασμό και την αναγνώριση του πνευματικού τους μόχθου και την εξασφάλιση κινήτρων (οικονομικών και ηθικών) για περαιτέρω δημιουργία.
Η πειρατεία είναι η δημιουργία, διανομή και πώληση παράνομων (πειρατικών) αντιγράφων προστατευόμενων έργων. Είναι μια παράνομη δραστηριότητα που δεν βλάπτει μόνο τους δημιουργούς και τους δικαιούχους συγγενικών δικαιωμάτων αλλά και την κοινωνία ως σύνολο.

  • Οτιδήποτε βρίσκεται στο διαδίκτυο δεν σημαίνει ότι είναι ελεύθερο δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας ή/και συγγενικών δικαιωμάτων. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να το χρησιμοποιείς χωρίς άδεια, εκτός αν είναι μόνο για προσωπική σου χρήση.
  • Μάθε περισσότερα για την Πνευματική ιδιοκτησία μέσα από την ιστοσελίδα του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας http://www.opi.gr.

Από την ιστοσελίδα saferinternet4kids.gr

Δείτε μια παρουσίαση από το κέντρο ασφαλούς διαδικτύου σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία


Ελέγξτε τις γνώσεις σας σχετικά με την πνευματική ιδιοκτησία στο παρακάτω κουίζ


Κουίζ γνώσεων


Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2020

Ανακαλύπτω τη ζωγραφιά σύμφωνα με τον κώδικα

 Οι εικόνες σε ένα ψηφιακό μέσο (τάμπλετ, κινητό, οθόνη κτλ) παρουσιάζονται χρωματίζοντας κατάλληλα κουτάκια-pixel τα οποία και συνθέτουν τελικά την εικόνα. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την αναπαράσταση των εικόνων στα ψηφιακά μέσα εδώ

Σε αυτή τη δραστηριότητα, θα θυμηθούμε τις γνώσεις μας πάνω στις ψηφιακές εικόνες και θα προσπαθήσουμε να χρωματίσουμε κατάλληλα τα pixel ώστε να ανακαλύψουμε την εικόνα. Το χρωμάτισμα γίνεται σύμφωνα με τον κώδικα που δίνεται. Σε κάθε γραμμή κώδικα αναγράφεται πόσα Pixel- κουτάκια πρέπει να χρωματιστούν με συγκεκριμένο χρώμα. Να θυμάστε ότι το κουτάκι με χρώμα λευκό δεν το χρωματίζουμε αλλά το αφήνουμε κενό.

Τις εικόνες θα τις χρωματίσετε με το εργαλείο του κουβά στο πρόγραμμα της ζωγραφικής. Επειδή μπορεί να μην έχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το online πρόγραμμα της ζωγραφικής εδώ. Επειδή είναι στα αγγλικά, θα πρέπει να επιλέξετε File>>Open και να επιλέξετε το αρχείο της εικόνας που θέλετε.

Τα αρχεία με τις κρυμμένες εικόνες είναι τα παρακάτω. Πατήστε πάνω τους για να τα ανοίξετε και να τα κατεβάστε πατώντας το Download κάτω δεξιά

    

Χρωματίζω με βάση τους αριθμούς στη ζωγραφική

Μπορείτε να χρωματίσετε με βάση τους αριθμούς και να ανακαλύψετε το σχέδιο.  Τις εικόνες θα τις χρωματίσετε με το εργαλείο του κουβά στο πρόγραμμα της ζωγραφικής. Επειδή μπορεί να μην έχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το online πρόγραμμα της ζωγραφικής εδώ. Επειδή είναι στα αγγλικά, θα πρέπει να επιλέξετε File>>Open και να επιλέξετε το αρχείο της εικόνας που θέλετε.

Τα αρχεία με τις κρυμμένες εικόνες είναι τα παρακάτω. Πατήστε πάνω τους για να τα ανοίξετε και να τα κατεβάστε πατώντας το Download κάτω δεξιά

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Τα δικαιώματα των παιδιών- 20 Νοεμβρίου

Γνωρίζετε ότι από το 1989 έχει υπογραφεί μία διεθνής σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού από 191 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, και αποτελεί νόμο στην χώρα μας;

Γνωρίζετε ότι στις υπανάπτυκτες χώρες καθημερινά καταπατούνται τα δικαιώματα των παιδιών λόγο αυταρχικών καθεστώτων, χαμηλού επιπέδου μόρφωσης, φανατισμού και άλλων αιτιών; Γνωρίζετε ότι και στις αναπτυγμένες χώρες υπάρχει καθημερινή καταπάτηση των δικαιωμάτων του παιδιού όπως διακρίσεις, κακοποίηση παιδιών και άλλα;

Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του ή των νόμιμων εκπροσώπων του ή της εθνικής, εθνοτικής ή κοινωνικής καταγωγής τους, της περιουσιακής τους κατάστασης, της ανικανότητάς τους, της γέννησής τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης.

Τα παιδιά δεν είναι απλώς μικρογραφίες των ανθρώπων, με μικρότερα ανθρώπινα δικαιώματα. Είναι ολοκληρωμένες οντότητες με δικαιώματα ισάξια με αυτά των ενηλίκων. Σύμφωνα με την παγκόσμια διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μάλιστα, τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν ότι τα παιδιά δικαιούνται ειδική βοήθεια και υποστήριξη.

Με δεδομένα λοιπόν όλα τα παραπάνω, ο συνήγορος του παιδιού δημιούργησε μια ειδική έκδοση των δικαιωμάτων του παιδιού διατυπωμένη με απλά λόγια, κατάλληλη ακριβώς για τα παιδιά. Περιληπτικά, τα άρθρα της σύμβασης μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τέσσερις κατηγορίες:

• Δικαιώματα επιβίωσης, όπως δικαιώματα για επαρκές επίπεδο διαβίωσης, στέγης, διατροφής, πρόσβασης σε ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες κτλ.
• Δικαιώματα προστασίας, όπως δικαιώματα προστασίας από κάθε είδους εκμετάλλευση, εργασία ανηλίκων, συμμετοχή σε εμπόλεμες διαμάχες κτλ.
• Δικαιώματα ανάπτυξης, όπως δικαιώματα στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι, στις πολιτιστικές δραστηριότητες, στην ελευθερία της σκέψης και της θρησκείας κτλ.
• Δικαιώματα συμμετοχής, όπως δικαιώματα συμμετοχής σε οργανώσεις, ελευθερία έκφρασης κτλ.

Μερικά δικαιώματα των παιδιών είναι:

1. Το δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές και άλλες πεποιθήσεις τους
2. Το δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση
3. Τα παιδιά με αναπηρία έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή
4. Το δικαίωμα προστασίας από κάθε οικονομική εκμετάλλευση

[

"Η ζωή στη Λουλουδούπολη": ένα παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών


Τα δικαιώματα των παιδιών animation

[

Μπορείτε να παίξετε τα παρακάτω παιχνίδια που δημιούργησε τη Τάνια Μάνεση

Πατήστε εδώ για να παίξετε αν δεν φαίνεται η παραπάνω σελίδα

Λέω τη γνώμη μου για τα δικαιώματα του παιδιού- Πατήστε στο + κάτω από την 1η στήλη και προσθέστε το όνομά σας και τη γνώμη σας. Ποιο είναι πολύ σημαντικό δικαίωμα για εσάς;

Έγινε με το Padlet
 

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2020

Δημιουργία συνεργατικού ψηφιακού βιβλίου με χριστουγεννιάτικες κάρτες στην εφαρμογή storyjumper

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα δημιουργήσουμε ένα ψηφιακό βιβλίο με χριστουγεννιάτικες ευχές. Θα χρησιμοποιήσουμε την ιστοσελίδα www.storyjumper.com

Οδηγίες:

Μεταβείτε στην αρχική σελίδα https://www.storyjumper.com/ και συνδεθείτε στον λογαριασμό σας. Στα βιβλία σας θα βρείτε το συνεργατικό βιβλίο της τάξης σας.

Σε κάθε βιβλίο, υπάρχει μια σελίδα με το ονοματεπώνυμό σας. Επιλέξτε εκείνη τη σελίδα και σε εκείνη εισάγετε εικόνες, χαρακτήρες, διαλόγους, ευχές, ό,τι επιθυμείτε. Ελπίζω να μπορέσουμε να μαζευτούμε πριν τα Χριστούγεννα και να ηχογραφήσουμε κάλαντα...