Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

Μυστικοί πράκτορες- Codeweek

Μυστικοί πράκτορες εν δράση

Θέλετε να γίνετε μυστικοί πράκτορες για μια μέρα; Είμαι σίγουρη ότι θα ενθουσιαστείτε με το παιχνίδι του μυστικού θησαυρού. Για να μπορέσετε όμως να φτάσετε στον θησαυρό πρέπει να λειτουργήσετε σαν πράκτορες.

Δείτε τι πρέπει να κάνετε:

·         Να λύσετε ένα πρόβλημα - γρίφο και έτσι να βρείτε τον αριθμό κλειδί για να αποκρυπτογραφήσετε το μήνυμα.

·         Να αποκρυπτογραφήσετε το μήνυμα και να βρείτε το πρώτο στοιχείο.

·         Στο πρώτο στοιχείο θα βρείτε ένα νέο πρόβλημα - γρίφο που θα σας βοηθήσει να βρείτε το δεύτερο αριθμό κλειδί για να αποκρυπτογραφήσετε το δεύτερο μήνυμα.

·         Το δεύτερο μήνυμα έχει το μέρος όπου βρίσκεται ο θησαυρός.

 

Βρείτε τον, πάρτε το βραβείο σας και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!

Πώς θα βρω το κρυμμένο μήνυμα;

Το μήνυμα είναι κρυπτογραφημένο και δεν μπορεί να το καταλάβει αυτός που θα το βρει χωρίς να έχει το κλειδί για να το αποκρυπτογραφήσει. Υπάρχουν πολλές μέθοδοι κρυπτογράφησης και μια από τις πρώτες και πιο γνωστές είναι η μέθοδος υποκατάστασης και η «μέθοδος κρυπτογράφησης του Καίσαρα». Αυτό είναι και το πιο συνηθισμένο είδος κρυπτογραφίας. Εδώ τα γράμματα δεν αλλάζουν θέση, αλλά αλλάζουν ταυτότητα. Τα γράμματα του κρυπτογραφικού αλφάβητου είναι μετατοπισμένα σε σχέση με το κανονικό κατά μία έως 23 θέσεις.

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Στην πρώτη γραμμή έχουμε το κανονικό αλφάβητο και στη δεύτερη το κρυπτογραφικό αλφάβητο. Τα γράμματα είναι μετατοπισμένα κατά 4. Εδώ δηλαδή το κλειδί είναι ο αριθμός 4. Άρα ξεκινάω από το γράμμα με αριθμό 4, δηλαδή το ε και συνεχίζω. Αν στο μήνυμα βρω το ε σημαίνει ότι είναι το α.

κλειδί

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

 

α

β

γ

δ

ε

ζ

η

θ

ι

κ

λ

μ

ν

ξ

ο

π

ρ

σ

τ

υ

φ

χ

ψ

ω

4

ε

ζ

η

θ

ι

κ

λ

μ

ν

ξ

ο

π

ρ

σ

τ

υ

φ

χ

ψ

ω

α

β

γ

δ

1

β

γ

 Αν λοιπόν θέλαμε να γράψουμε «καλημέρα» έχοντας το κλειδί 4, θα γράφαμε: «ξεολπιφε»!

Δοκιμάστε να αλλάξετε τη σειρά των γραμμάτων αν το κλειδί είναι το 1. Αφού το κλειδί είναι το 1 σημαίνει ότι τα γράμματα θα είναι μετατοπισμένα κατά 1 μία θέση. Έτσι λοιπόν αντί για το α θα γράφαμε β, αντί για το β θα γράφαμε γ κ.ο.κ Συνεχίστε το αλφάβητο μετατοπισμένο για κλειδί= 1.

Γρίφος 1: Λύστε το παρακάτω πρόβλημα για να βρείτε το κλειδί.

Ο Γιώργος έχει 6€ μαζί του. Πηγαίνει στον φούρνο και βλέπει κάτι λαχταριστά κρουασάν με σοκολάτα. Αγοράζει 2 δύο κρουασάν και δίνει ένα στην αδερφή του την Ελένη. Το κάθε κρουασάν κοστίζει 2€. Πόσα ρέστα του έμειναν;

Απάντηση = ………………………………………………………..

Κλειδί = ………

Γράψτε στον πίνακα το κλειδί που βρήκατε και γράψτε το νέο αλφάβητο μετατοπισμένο. Χρησιμοποιήστε το για να βρείτε το κρυμμένο μήνυμα

κλειδί

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

 

α

β

γ

δ

ε

ζ

η

θ

ι

κ

λ

μ

ν

ξ

ο

π

ρ

σ

τ

υ

φ

χ

ψ

ω

 

Το κρυφό μήνυμα είναι:  σλυβ γσρ φρ φητγφγμλ

σ

λ

υ

β

 

γ

σ

ρ

 

φ

ρ

 

φ

η

τ

γ

φ

γ

μ

λ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γρίφος 2: Λύστε το παρακάτω πρόβλημα για να βρείτε το κλειδί

Η γιαγιά Εύα έχει 15 κεράσματα και θα τα μοιράσει στα 5 εγγόνια της (θα δώσει ίδιο αριθμό κερασμάτων σε κάθε εγγόνι). Πόσα κεράσματα θα δώσει σε κάθε εγγόνι της;

Απάντηση = …………………………………………………………………………………………….

Κλειδί =   ………

κλειδί

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

 

α

β

γ

δ

ε

ζ

η

θ

ι

κ

λ

μ

ν

ξ

ο

π

ρ

σ

τ

υ

φ

χ

ψ

ω

 

Το κρυφό μήνυμα είναι:  τμφγ δτσ χκπ θηυδ

τ

μ

φ

γ

 

δ

τ

σ

 

χ

κ

π

 

θ

η

υ

δ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2020

Δημιουργώ μια διαδραστική εικόνα- κάρτα με το scratch


 Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές δημιουργούν μια διαδραστική εφαρμογή, ένα κινούμενο μήνυμα με την εφαρμογή του προγραμματιστικού περιβάλλοντος που μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα scratch.mit.edu . Η δραστηριότητα αυτή γίνεται στα πλαίσια της Εβδομάδας του Κώδικα #CodeWeek στην οποία συμμετέχουμε για 4η χρονιά με πάνω από 12 κοινές εκδηλώσεις σε άλλες χώρες και στην Ελλάδα.

Δείτε ένα έργο που δημιούργησαν οι μαθητές μου στις περσινές τους εκδηλώσεις:  

Μπορείτε να κατεβάσετε το φύλλο εργασίας animation scratch

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

Yπηρεσία των Ηλεκτρονικών Σχολικών Περιοδικών & Εφημερίδων

 

Η υπηρεσία των Ηλεκτρονικών Σχολικών Περιοδικών & Εφημερίδων (https://schoolpress.sch.gr) προσφέρεται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στα μέλη της σχολικής κοινότητας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκπαιδευτικοί και μαθητές που έχουν λογαριασμό στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μπορούν να δημιουργήσουν και να δημοσιεύσουν ηλεκτρονικά περιοδικά και να προβάλλουν το περιεχόμενο τους στο Διαδίκτυο.

Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν, μέσα από ένα εύχρηστο (web) περιβάλλον εργασίας, και προσφέρει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές μία ευκαιρία να αναλάβουν αρμοδιότητες και να συνεργαστούν ως αρχισυντάκτες, συντάκτες, εκδότες ή απλοί συνδρομητές ενός ηλεκτρονικού περιοδικού ή εφημερίδας. Μέσω της υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα έκφρασης των μαθητικών ανησυχιών με μορφή δοκιμίων ή άρθρων. Οι εκπαιδευτικοί παράλληλα έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν την τελική έκδοση των κειμένων πριν δημοσιευθούν.

Στόχος της υπηρεσίας είναι να δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να καλλιεργήσουν ικανότητες συνεργασίας, να αναπτύξουν τις συντακτικές τους ικανότητες και τελικά να παράγουν ποιοτικό ψηφιακό περιεχομένου, το οποίο μπορεί να διαχυθεί εύκολα σε άλλες υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ή του διαδικτύου γενικότερα.

Μπορείτε να βρείτε οδηγίες για τη σύνδεση ενός μαθητή στην υπηρεσία, σε ένα υπάρχον περιοδικό και τη δημιουργία ενός νέου άρθρου. Προϋπόθεση είναι ο διαχειριστής- εκπαιδευτικός να τον έχει δώσει ρόλο στο ηλεκτρονικό περιοδικό. Δείτε τις οδηγίες εδώ

Για να μεταβείτε στο ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας Rob and Me 20 μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Συνδεθείτε με τα στοιχεία σας στο ΠΣΔ και δημιουργήστε το άρθρο σας.