Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2024

Δραστηριότητα: Δημιουργία Γεωμετρικών Σχημάτων με Εντολή Πένας και Δομή Επανάληψης

 Δραστηριότητα: Δημιουργία Γεωμετρικών Σχημάτων με Εντολή Πένας και Δομή Επανάληψης

Στόχος: Να μάθουν τα παιδιά τη χρήση της πένας στο Scratch και την έννοια της επανάληψης για τη δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων.

Χρόνος: 45 λεπτά

1. Εισαγωγή (10 λεπτά)

Συζήτηση και Παρουσίαση:

Εξηγούμε τι είναι η εντολή «πένας» στο Scratch και πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αφήνει γραμμές καθώς κινείται ο χαρακτήρας.

Σύντομη εισαγωγή στη δομή επανάληψης και πώς μας επιτρέπει να επαναλαμβάνουμε μια σειρά εντολών χωρίς να τις γράφουμε ξανά.

Παρουσίαση της χρήσης της πένας με παραδείγματα, π.χ., πώς να σχεδιάσουν ένα τετράγωνο.

Παράδειγμα:

  • Δείχνουμε στα παιδιά πώς να σχεδιάσουν ένα απλό τετράγωνο με τη δομή επανάληψης και την πένα:
  • Χρησιμοποιούμε την εντολή «Όταν πατηθεί το πράσινο σημαίακι».
  • Κατεβάζουμε την πένα με «Κατέβασε την πένα».
  • Χρησιμοποιούμε τη δομή επανάληψης «Επανάλαβε 4 φορές» για να σχεδιάσει το τετράγωνο:
  • Κινήσου 100 βήματα.
  • Στρέψε κατά 90 μοίρες.

Τα παιδιά βλέπουν ότι αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να σχεδιάσουν ένα τετράγωνο χωρίς να γράφουν επαναλαμβανόμενες εντολές.

2. Δραστηριότητα: Δημιουργία Πολυγώνων (20 λεπτά)

Εργασία- Σχεδιάστε το δικό σας σχήμα:

Ζητάμε από τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν την πένα και τη δομή επανάληψης για να σχεδιάσουν τρίγωνα, πεντάγωνα ή και εξάγωνα.

Τα βοηθάμε να καταλάβουν ότι η γωνία που πρέπει να στρίψουν εξαρτάται από τον αριθμό των πλευρών:

  • Για τρίγωνο: Επανάλαβε 3 φορές και Στρέψε κατά 120 μοίρες.
  • Για πεντάγωνο: Επανάλαβε 5 φορές και Στρέψε κατά 72 μοίρες.
  • Για εξάγωνο: Επανάλαβε 6 φορές και Στρέψε κατά 60 μοίρες.

Επέκταση: Χρήση Χρωμάτων και Πάχους Πένας:

Ζητάμε από τα παιδιά να προσθέσουν αλλαγές στο χρώμα και στο πάχος της πένας για κάθε πλευρά.

Για παράδειγμα, μετά από κάθε επανάληψη, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την εντολή «Άλλαξε χρώμα πένας κατά 10» και «Άλλαξε μέγεθος πένας κατά 1».

Έτσι, θα δημιουργηθεί ένα πολυγωνικό σχήμα που αλλάζει χρώματα και πάχος, δίνοντάς του πιο ενδιαφέρον αποτέλεσμα.

3. Αυτοσχεδιασμός και Εξερεύνηση (10 λεπτά)

Δημιουργήστε τον δικό σας «πίνακα ζωγραφικής» με πολύγωνα:

Ζητάμε από τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα «σχέδιο» ή «πίνακα ζωγραφικής» με τη χρήση πολυγώνων.

Μπορούν να προσθέσουν ένα δεύτερο σχήμα μέσα σε ένα άλλο (π.χ., μικρότερο τετράγωνο μέσα σε μεγάλο), ή να αλλάξουν θέσεις και χρώματα για να δημιουργήσουν μια «εικόνα».

Ελεύθερος πειραματισμός:

Τα παιδιά ενθαρρύνονται να πειραματιστούν με διαφορετικά μεγέθη και χρώματα και να ανακαλύψουν πόσα διαφορετικά σχέδια μπορούν να φτιάξουν μόνο με την πένα και τη δομή επανάληψης.

Κάθε παιδί μπορεί να μοιραστεί τη δημιουργία του με την τάξη.

4. Κλείσιμο και Συζήτηση (5 λεπτά)

Αξιολόγηση:

Ρωτάμε τα παιδιά τι δυσκολίες αντιμετώπισαν και πώς τις ξεπέρασαν.

Συζητάμε πώς η επανάληψη τους βοήθησε να σχεδιάσουν γρήγορα και αποτελεσματικά σχήματα.

Συμπεράσματα:

Συνοψίζουμε τη σημασία της επανάληψης και της πένας για τη δημιουργία σχημάτων.

Εξηγούμε πώς οι δομές αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πιο σύνθετες δημιουργίες στο Scratch και στην προγραμματιστική λογική γενικότερα.

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

14-27 October 2024/CodeWeek2024 - Codeweek 4 all: cw24-r9228

Sτις 14-27 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα του Κώδικα. Χρησιμοποιήστε τον κωδικό: cw24-r9228 ώστε να ενωθούμε όλοι μαζί και να αποκτήσουμε το πιστοποιητικό αριστείας. Σε αυτό το padlet θα βρείτε δραστηριότητες και φύλλα εργασίας σχετικά με την εβδομάδα προγραμματισμού. Μπορείτε να προσθέσετε κι εσείς τις δικές σας δραστηριότητες καθώς και φωτογραφίες από την υλοποίηση των παραπάνω με τους μαθητές/τριές σας. Εύχομαι να έχουμε μια δημιουργική και διασκεδαστική ευρωπαϊκή εβδομάδα του κώδικα! 

Η Δράση ξεκίνησε από την φίλη Βασιλική Κάζη.

Έγινε με το Padlet

Σάββατο 23 Μαρτίου 2024

Δραστηριότητα 1 microbit- led και συμβάντα

 Δραστηριότητα 1- Χρήση led Microbit με συμβάντα

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • ·     Να σχεδιάζεις ένα τετράγωνο σε ένα πλέγμα σε διάφορα μεγέθη
  • ·         Να εισάγεις τις κατάλληλες εντολές σε σειρά για ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα
  • ·         Να χρησιμοποιείς τα συμβάντα (έναρξη, πλήκτρα Α και Β)
  • ·         Να εξοικειωθείς με το περιβάλλον makecode.microbit και με το microbit

 Σε αυτή τη δραστηριότητα θα αξιοποιήσετε τα led του Microbit για να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα κατά το οποίο:

  • ·         Κατά την έναρξη θα εμφανίζεται το εικονίδιο με την καρδιά
  • ·         Όταν πατηθεί το πλήκτρο Α θα εμφανιστούν τα γράμματα του ονόματός σας, το ένα μετά το άλλο.
  • ·         Όταν πατηθεί το πλήκτρο Β θα εμφανίζεται ένα τετράγωνο που μεγαλώνει και μικραίνει όπως το παρακάτω



Microbit classroom

Με την τάξη micro:bit μπορείτε να εκτελείτε συνεδρίες ολόκληρης της τάξης, να μοιράζεστε εύκολα κώδικα με μαθητές σε πολλά μαθήματα και να διατηρείτε αρχείο προόδου.

https://classroom.microbit.org/ 



Microbit

Το micro:bit έχει τα παρακάτω φυσικά χαρακτηρισιτκά:

  • ·         25 ξεχωριστά - προγραμματιζόμενα LEDs
  • ·         2 προγραμματιζόμενα κουμπιά
  • ·         Ακίδες (pins) για φυσικές συνδέσεις
  • ·         Αισθητήρα φωτός και θερμοκρασίας
  • ·         Αισθητήρα κίνησης (επιταχυνσιόμετρο και πυξίδα)
  • ·         Ασύρματη επικοινωνία μέσω ραδιοκυμάτων και Bluetooth
  • διασύνδεση USB

 Η πλακέτα microbit