Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022

Το thymio με ακολουθεί

 Δραστηριότητα για την εβδομάδα προγραμματισμού- Code4all cw22-1AqU1 

Τάξη Δ'- Στ' 

Σε αυτή τη δραστηριότητα θα κάνουμε το thymio να μας ακολουθεί. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό για τους αισθητήρες μας; Αν ένας αισθητήρας ανιχνεύσει εμπόδιο τότε το thymio θα κινηθεί προς τη θέση του.

Θα ελέγχουμε τους μπροστά αισθητήρες για εμπόδιο και όταν υπάρχει κοντά εμπόδιο θα κινείται προς το εμπόδιο. Αν δεν δει κανέναν αισθητήρα εμπόδιο τότε θα σταματάει.

Συμπληρώστε τον παρακάτω πίνακα κυκλώνοντας τον αντίστοιχο αισθητήρα με κόκκινο (υπάρχει εμπόδιο μπροστά) και μαυρίζοντάς τον (δεν υπάρχει εμπόδιο).

Στόχοι:

Οι μαθητές να είναι ικανοί να:

  • διατυπώνουν αλγόριθμους που περιέχουν συμβάντα και συνθήκες επιλογής.
  • να προσδιορίζουν τα συμβάντα που υπάρχουν σε ένα πρόγραμμα και τις ενέργειες που πρέπει να εκτελεστούν σε αυτά.
  • αναπτύσσουν προγράμματα σε γλώσσα προγραμματισμού που περιέχουν συμβάντα και δομή επιλογής.

Θυμίζουμε τις καταστάσεις των αισθητήρων

 Δίπλα σημειώστε τι θα κάνει το thymio σε κάθε περίπτωση.

 Αποθηκεύστε το αρχείο σας πριν το εκτελέσετε

Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε κάποιο τηλεκατευθυνόμενο για να το ακολουθεί, να βάλετε κάποιο αντικείμενο (μπάλα, κουκλάκι κτλ) δείτε πώς ανταποκρίνεται το thymio σε αυτό!

Δοκιμάστε περισσότερα από ένα thymio. Θα τα καταφέρετε;


Μια απλή μέρα στην πόλη- προγραμματίζω με το scratchjr

 Δραστηριότητα για την εβδομάδα προγραμματισμού- Code4all cw22-1AqU1 

Τάξη Γ'- Στ'

Θα δημιουργήσουμε μια απλή σκηνή η οποία θα περιλαμβάνει 3 αντικείμενα που θα εκτελούν διαφορετικά προγράμματα. Ο έργο μας θα λάβει χώρα σε ένα σκηνικό πόλης, θα υπάρχουν τα αντικείμενα:

·         ένα αυτοκίνητο (Car),

·         ένα κορίτσι (Mother),

·         και ένας ήλιο (Sun). 

Στη συνέχεια, θα φτιάξουμε τα παρακάτω σενάρια για κάθε αντικείμενο ώστε:

·    το αυτοκίνητο να κινείται προς τα δεξιά, για πάντα, γρήγορα, με μεγαλύτερη ταχύτητα από το κορίτσι


·         το κορίτσι να κινείται προς τα δεξιά, για πάντα, αργά,



·         και ο ήλιος να αναβοσβήνει δηλαδή να εμφανίζεται και να εξαφανίζεται για πάντα. 


Δημιουργήστε το παραπάνω σκηνικό και δοκιμάστε να προσθέσετε ένα ακόμα αντικείμενο της επιλογής σας!

Μπορείτε να κατεβάσετε το φύλλο εργασίας εδώ

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή για windows εδώ


Κινούμενα γράμματα στο scratch- animated letters in scratch

Δραστηριότητα για την εβδομάδα προγραμματισμού- Code4all cw22-1AqU1 

Τάξη εφαρμογής: E'- Στ'

 Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα κινούμενο μήνυμα ή μια διαδραστική εικόνα, μπορεί να είναι το όνομά τους, ένας χαιρετισμός από τον τόπο τους ή το "code week" με το πρόγραμμα scratch. Θα σχεδιάσουν ή θα εισάγουν κάθε γράμμα και αντικείμενο και στη συνέχεια θα δημιουργήσουν κινήσεις και ενέργειες για αυτό ώστε να κινείται, να περιστρέφεται, να αλλάζει χρώματα, να παίζει ήχους κτλ.  

Η δραστηριότητα θα υλοποιηθεί με την εφαρμογή του προγραμματιστικού περιβάλλοντος scratch που μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα scratch.mit.edu .

In this activity students will create an animated message or an interactive image, it could be their name, a greeting from their place or the "code week" message using scratch . They will design or insert each letter and object and then create movements and actions for it to move, rotate, change colors, play sounds

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το φύλλο εργασίας

Δείτε το μάθημα από το scratch εδώ

Δείτε ένα έργο


Προγραμματίζω και ανακυκλώνω με τον CodyRoby

Δραστηριότητα για την εβδομάδα προγραμματισμού- 

Code4all cw22-1AqU1 

Τάξη εφαρμογής: Γ'- Στ'

Ο CodyRoby είναι ο φίλος μας, το ρομπότ που θα βοηθήσει τη Γη μας κάνοντας ανακύκλωση. Θέλει να μας θυμίσει ποια υλικά ανακυκλώνονται και έτσι να κάνουμε και εμείς ανακύκλωση στο σπίτι ή στο σχολείο μας.

Θέλεις να θυμηθείς και εσύ ποια υλικά ανακυκλώνονται και τι χρειαζόμαστε για να κάνουμε ανακύκλωση; Θα πρέπει να ακολουθήσεις τη διαδρομή που λέει ο CodyRoby σύμφωνα με τις κάρτες προγραμματισμού, το ταμπλό και τις οδηγίες.

Ας ξεκινήσουμε εξηγώντας τις κάρτες μετακίνησης και το ταμπλό. Υπάρχει ένα ταμπλό, με κουτάκια, πάνω στα οποία κινείται ο CodyRoby. Επιτρέπεται να κάνει τις εξής κινήσεις με τις παρακάτω κάρτες:

 Προσοχή: Ο στροφή δεν σημαίνει και μετακίνηση, μόνο στροφή γύρω από τον εαυτό του!

Ο CodyRoby αρχικά ξεκινάει από τη θέση «Εκκίνηση» και μετακινείται μέσα στο πλέγμα με τα κουτάκια. Όπως βλέπετε, η κατεύθυνση που κοιτάει είναι προς τα πάνω.

Για να βρει το πρώτο αντικείμενο, πρέπει να ξεκινήσει από το κίτρινο κουτάκι «Εκκίνηση» και να μετακινηθεί σύμφωνα με τις κάρτες- εντολές που του δίνονται. Για να βρει πρέπει να ακολουθήσει τις παρακάτω οδηγίες- κώδικα.

Άρα, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να πάει 3 κουτάκια μπροστά, να στρίψει αριστερά μένοντας στο ίδιο κουτάκι, να πάει 2 κουτάκια μπροστά, να στρίψει δεξιά μένοντας στο ίδιο κουτάκι και να πάει 1 κουτάκι μπροστά.

Ακολουθώντας τη διαδρομή, που δείχνουν οι εντολές, φτάνει τελικά στο κουτάκι με το γυαλί και τις γυάλινες συσκευασίες. Άρα μαθαίνουμε ότι τα γυάλινα αντικείμενα όπως ποτήρια, μπουκάλια κτλ. μπορούν να ανακυκλωθούν στον κάδο ανακύκλωσης. Στο κουτάκι αυτό φαίνεται η κατεύθυνση πλέον του CodyRoby. Κοιτάει πάλι προς τα πάνω. Είναι πολύ σημαντικό να μην μπερδευτείτε, γιατί τώρα, ο CodyRoby θα πρέπει να συνεχίσει για το νέο στοιχείο

Δείτε όλες τις εντολές για κάθε αντικείμενο, μετακινήστε σωστά τον CodyRoby και μαζέψτε τα αντικείμενα  σχετικά με την ανακύκλωση

Η πίστα όπου κινείται ο CodyRoby είναι αυτή

Μπορείτε να κατεβάσετε το φύλλο δραστηριότητας και να το εκτυπώσετε. κανε ανακύκλωση με τον codyroby

Προγραμματίζω χορεύοντας (Α' και Β' Δημοτικού)

Δραστηριότητα για την εβδομάδα προγραμματισμού- 

Code4all cw22-1AqU1

Τι είναι ο προγραμματισμός- τι είναι το πρόγραμμα- κώδικας

Το πρόγραμμα είναι μια σειρά από εντολές, τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγούν σε ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, πρόγραμμα ή αλλιώς ακολουθία εντολών, είναι οι οδηγίες που έχουμε, τα βήματα, για να φτιάξουμε ένα κέικ.

  1. Ρίξε 330 γραμμάρια ζάχαρη
  2. Ρίξε 250 γραμμάρια βούτυρο στο μπολ
  3. Χτύπησε τα στο μίξερ για 5 λεπτά, στη γρήγορη ταχύτητα
  4. Ρίξε  4 αυγά στο μπολ (χωρίς τα τσόφλια!)
  5. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μεσαία ταχύτητα
  6. Ρίξε 330 γραμμάρια γάλα στο μπολ
  7. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 3 λεπτά στη μικρή ταχύτητα
  8. Ρίξε 500 γραμμάρια αλεύρι κόκκινο στο μπολ
  9. Χτύπησέ τα στο μίξερ για 5 λεπτά στη μικρή ταχύτητα

Αν παραλείψουμε ένα βήμα σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι λάθος και αν αλλάξουμε κάτι σε ένα βήμα, πχ αν βάλουμε 100 γραμμάρια ζάχαρη αντί για 330, τότε το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό!

Ο κώδικας είναι η γλώσσα που χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση υπολογιστών. Το Facebook, οι εφαρμογές για κινητά και το πρόγραμμα περιήγησής σας είναι όλα κατασκευασμένα με κώδικα - είναι απλώς προγραμματισμός υπολογιστών για εσάς και εμένα! Και υπάρχει μια σειρά από διαφορετικές γλώσσες προγραμματισμού που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε - HTML, για παράδειγμα, είναι ο κωδικός υπολογιστή που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ιστοσελίδων.

Προγραμματίζω ή αλλιώς δημιουργώ έναν κώδικα, σημαίνει να πείτε στον υπολογιστή τι να κάνει δίνοντάς του εντολές στις οποίες ανταποκρίνεται.

Υπάρχουν πολλές γλώσσες προγραμματισμού για κάθε ηλικία και επίπεδο γνώσεων και εμείς θα ξεκινήσουμε από προγραμματισμό με πλακίδια. Το κάθε πλακίδιο (σαν τα τουβλάκια) έχει πάνω του γράμματα που είναι η κάθε εντολή, πχ "προχώρα ένα βήμα μπροστά" ή απλά "-->" να έχει πάνω του ένα βέλος που να δείχνει την κίνηση.

Εμείς σήμερα θα ξεκινήσουμε να μαθαίνουμε προγραμματισμό...χορεύοντας!

Ας δούμε μια παρουσίαση της εκπαιδευτικού Νικολέτας Δουλγέρη, ΠΕ86

Φτιάξτε τα δικά σας μικρά προγράμματα- χορογραφίες με τις παρακάτω εντολές. 

Ακολουθήστε τις εντολές και χορέψτε!




Μυστικοί πράκτορες- κρυπτογραφημένα μηνύματα

κωδικός Codeweek for all : cw22-1AqU1

Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές αντιστοιχήσουν τα γράμματα της αλφαβήτα σε σύμβολα, εικόνες ή κάτι άλλο. Έτσι δημιουργούν το δικό τους κρυπτογραφημένο αλφάβητο. Στη συνέχεια, συνθέτουν ένα κρυπτογραφημένο μήνυμα το οποίο καλείται να αποκρυπτογραφήσουν οι φίλοι τους. Οι μαθητές εργάζονται σε ζευγάρια


Μπορείτε να αξιοποιήσετε και έτοιμο αλφάβητο που δημιούργησε η κ. Βασιλική Κάζη, εκπαιδευτικός πληροφορικής (δείτε εδώ)



Βρες τη διαδρομή του Beebot και φτιάξε το δικό σου πρόγραμμα

κωδικός Codeweek for all : cw22-1AqU1

Θεματική ενότητα: Προγραμματισμός και προγραμματιστικά περιβάλλοντα

Τάξη: Α' 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

Οι μαθητές να είναι ικανοί να:

  • αναγνωρίζουν το πρόγραμμα ως ακολουθία εντολών
  • δημιουργούν ένα απλό πρόγραμμα με πλακίδια που περιλαμβάνει εντολές κίνησης και εμφάνισης 

Οδηγίες:

Βοηθήστε το beebot να πάει από το κουτάκι 1 στο κουτάκι 2. Σχεδιάστε με το μολύβι τη διαδρομή και σημειώστε τις κατάλληλες εντολές με τη σειρά στα κουτάκια, στον πίνακα που ακολουθεί. Σημειώστε το πλήθος των εντολών που χρησιμοποιήσατε. 

Κάντε μια σύγκριση με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές σας. Επιλέξατε την ίδια διαδρομή; Πόσες εντολές χρησιμοποίησαν; 

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να κατεβάσετε το φύλλο δραστηριότητας