Το ιστολόγιο αυτό είναι μια προσπάθεια επικοινωνίας με άλλους εκπαιδευτικούς πληροφορικής σχετικά με το μάθημα των ΤΠΕ στο δημοτικό αλλά και με τους μαθητές όπου μπορούν να κατεβάσουν υλικό για το μάθημα του σχολείου.
Οι εικόνες σε ένα ψηφιακό μέσο (τάμπλετ, κινητό, οθόνη κτλ) παρουσιάζονται χρωματίζοντας κατάλληλα κουτάκια-pixel τα οποία και συνθέτουν τελικά την εικόνα. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για την αναπαράσταση των εικόνων στα ψηφιακά μέσαεδώ
Σε αυτή τη δραστηριότητα, θα θυμηθούμε τις γνώσεις μας πάνω στις ψηφιακές εικόνες και θα προσπαθήσουμε να χρωματίσουμε κατάλληλα τα pixel ώστε να ανακαλύψουμε την εικόνα. Το χρωμάτισμα γίνεται σύμφωνα με τον κώδικα που δίνεται. Σε κάθε γραμμή κώδικα αναγράφεται πόσα Pixel- κουτάκια πρέπει να χρωματιστούν με συγκεκριμένο χρώμα. Να θυμάστε ότι το κουτάκι με χρώμα λευκό δεν το χρωματίζουμε αλλά το αφήνουμε κενό.
Τις εικόνες θα τις χρωματίσετε με το εργαλείο του κουβά στο πρόγραμμα της ζωγραφικής. Επειδή μπορεί να μην έχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το online πρόγραμμα της ζωγραφικής εδώ. Επειδή είναι στα αγγλικά, θα πρέπει να επιλέξετε File>>Open και να επιλέξετε το αρχείο της εικόνας που θέλετε.
Τα αρχεία με τις κρυμμένες εικόνες είναι τα παρακάτω. Πατήστε πάνω τους για να τα ανοίξετε και να τα κατεβάστε πατώντας το Download κάτω δεξιά
Μπορείτε να χρωματίσετε με βάση τους αριθμούς και να ανακαλύψετε το σχέδιο. Τις εικόνες θα τις χρωματίσετε με το εργαλείο του κουβά στο πρόγραμμα της ζωγραφικής. Επειδή μπορεί να μην έχετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το online πρόγραμμα της ζωγραφικήςεδώ. Επειδή είναι στα αγγλικά, θα πρέπει να επιλέξετε File>>Open και να επιλέξετε το αρχείο της εικόνας που θέλετε.
Τα αρχεία με τις κρυμμένες εικόνες είναι τα παρακάτω. Πατήστε πάνω τους για να τα ανοίξετε και να τα κατεβάστε πατώντας το Download κάτω δεξιά
Γνωρίζετε ότι από το 1989 έχει υπογραφεί μία διεθνής σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού από 191 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, και αποτελεί νόμο στην χώρα μας;
Γνωρίζετε ότι στις υπανάπτυκτες χώρες καθημερινά καταπατούνται τα δικαιώματα των παιδιών λόγο αυταρχικών καθεστώτων, χαμηλού επιπέδου μόρφωσης, φανατισμού και άλλων αιτιών; Γνωρίζετε ότι και στις αναπτυγμένες χώρες υπάρχει καθημερινή καταπάτηση των δικαιωμάτων του παιδιού όπως διακρίσεις, κακοποίηση παιδιών και άλλα;
Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του ή των νόμιμων εκπροσώπων του ή της εθνικής, εθνοτικής ή κοινωνικής καταγωγής τους, της περιουσιακής τους κατάστασης, της ανικανότητάς τους, της γέννησής τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης.
Τα παιδιά δεν είναι απλώς μικρογραφίες των ανθρώπων, με μικρότερα ανθρώπινα δικαιώματα. Είναι ολοκληρωμένες οντότητες με δικαιώματα ισάξια με αυτά των ενηλίκων. Σύμφωνα με την παγκόσμια διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μάλιστα, τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν ότι τα παιδιά δικαιούνται ειδική βοήθεια και υποστήριξη.
Με δεδομένα λοιπόν όλα τα παραπάνω, ο συνήγορος του παιδιού δημιούργησε μια ειδική έκδοση των δικαιωμάτων του παιδιού διατυπωμένη με απλά λόγια, κατάλληλη ακριβώς για τα παιδιά. Περιληπτικά, τα άρθρα της σύμβασης μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τέσσερις κατηγορίες:
• Δικαιώματα επιβίωσης, όπως δικαιώματα για επαρκές επίπεδο διαβίωσης, στέγης, διατροφής, πρόσβασης σε ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες κτλ. • Δικαιώματα προστασίας, όπως δικαιώματα προστασίας από κάθε είδους εκμετάλλευση, εργασία ανηλίκων, συμμετοχή σε εμπόλεμες διαμάχες κτλ. • Δικαιώματα ανάπτυξης, όπως δικαιώματα στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι, στις πολιτιστικές δραστηριότητες, στην ελευθερία της σκέψης και της θρησκείας κτλ. • Δικαιώματα συμμετοχής, όπως δικαιώματα συμμετοχής σε οργανώσεις, ελευθερία έκφρασης κτλ.
Μερικά δικαιώματα των παιδιών είναι:
1. Το δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές και άλλες πεποιθήσεις τους 2. Το δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση 3. Τα παιδιά με αναπηρία έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή 4. Το δικαίωμα προστασίας από κάθε οικονομική εκμετάλλευση
[
"Η ζωή στη Λουλουδούπολη": ένα παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών
Μπορείτε να παίξετε τα παρακάτω παιχνίδια που δημιούργησε τη Τάνια Μάνεση
Πατήστε εδώ για να παίξετε αν δεν φαίνεται η παραπάνω σελίδα
Λέω τη γνώμη μου για τα δικαιώματα του παιδιού- Πατήστε στο + κάτω από την 1η στήλη και προσθέστε το όνομά σας και τη γνώμη σας. Ποιο είναι πολύ σημαντικό δικαίωμα για εσάς;
Σε αυτή τη δραστηριότητα θα δημιουργήσουμε ένα ψηφιακό βιβλίο με χριστουγεννιάτικες ευχές. Θα χρησιμοποιήσουμε την ιστοσελίδα www.storyjumper.com
Οδηγίες:
Μεταβείτε στην αρχική σελίδα https://www.storyjumper.com/ και συνδεθείτε στον λογαριασμό σας. Στα βιβλία σας θα βρείτε το συνεργατικό βιβλίο της τάξης σας.
Σε κάθε βιβλίο, υπάρχει μια σελίδα με το ονοματεπώνυμό σας. Επιλέξτε εκείνη τη σελίδα και σε εκείνη εισάγετε εικόνες, χαρακτήρες, διαλόγους, ευχές, ό,τι επιθυμείτε. Ελπίζω να μπορέσουμε να μαζευτούμε πριν τα Χριστούγεννα και να ηχογραφήσουμε κάλαντα...
Σε αυτό το βίντεο που δημιούργησε η Πηνελόπη Κερασοβίτη, μπορείτε να δείτε με ωραίο τρόπο τα βασικά εικονίδια για τη χρήση της πλατφόρμας webex για τους μαθητές. Στη συνέχεια μπορείτε να ελέγξετε τις δεξιότητές σας μέσα από το κουίζ
Έχουμε δύο νέα κορίτσια στην παρέα μας. Την κυρά Δημοκρατία και την κυρά Δικτατορία. Ας δούμε πώς συμπεριφέρεται η κάθεμία σε κάθε περίπτωση. Είναι άραγε καλές φίλες;
Η κυρά Δημοκρατία
– εικόνα από το παραμύθι «Η κυρά Δημοκρατία» της Κων/νας Αρμενιάκου -:
Η κυρά δημοκρατία και η κυρά Δικτατορία
Της κυρά Δημοκρατίας της αρέσει να ακούει όλα τα τραγούδια. Της αρέσει οι άνθρωποι να εκφράζονται μέσα από αυτά και να υπάρχει ποικιλία. Αν κάτι δεν της αρέσει στα λόγια από ένα τραγούδι δεν το ακούει, χωρίς να υποχρεώνει αυτόν που το τραγουδά να σιωπήσει και να μην το ξαναπεί. Αφήνει ελεύθερους τους γύρω της να ακούνε και να τραγουδάνε ό,τι θέλουν. Θα μας αφήνει να τραγουδάμε ό,τι θέλουμε. Και εμείς όμως θα ακούμε τα δικά της τραγούδια είτε μας αρέσουν, είτε όχι. Ελεύθερα μπορούμε απλά να λέμε τη γνώμη μας για ό,τι μουσική ακουστεί στο νηπιαγωγείο μας.
Αντίθετα η κυρά Δικτατορία θέλει να ακούει συγκεκριμένα τραγούδια. Δεν μπορούμε να αρχίσουμε να τραγουδάμε ένα τραγούδι χωρίς να εγκρίνει η ίδια τα λόγια και τη μουσική. Έτσι εάν έρθει στην τάξη μας θα της λέμε ποιό τραγούδι θέλουμε να πούμε και εάν της αρέσει θα το λέμε, διαφορετικά θα το ξεχνάμε και θα τραγουδάμε αυτά που θέλει εκείνη. Απογορεύεται να τραγουδήσουμε ό,τι δεν εγκρίνει. Αν το κάνουμε θα τιμωρηθούμε.
Της κυρά Δημοκρατίας της αρέσουν όλα τα βιβλία, όλα τα παραμύθια και όλες οι ιστορίες. Θέλει να τα ακούει και να τα διαβάζει όλα και μετά να αποφασίζει αν της αρέσει κάτι πολύ ή λίγο. Ό,τι της αρέσει πολύ το ξαναδιαβάζει ενώ ό,τι δεν της αρέσει το αφήνει απλά στην άκρη. Χαίρεται επίσης όταν οι γύρω της γράφουν τη γνώμη τους για διάφορα θέματα στα βιβλία και στις εφημερίδες. Στο νηπιαγωγείο θα δεχτεί όλα μας τα παραμύθια και θα μας παρακαλέσει αν μπορούμε να της φέρουμε και τα αγαπημένα μας παραμύθια από το σπίτι για να τα διαβάσει και αυτά.
Προσέξτε όμως την κυρά Δικτατορία! Θα πρέπει να διαβάζει όλα τα παραμύθια και τις ιστορίες πρώτα αυτή και αν της αρέσουν και συμφωνεί με την πλοκή και το τέλος τους θα μας αφήνει να τα διαβάζουμε. Ό,τι δεν της αρέσει θα το σκίζει ή θα το καίει… Ελπίζω να της αρέσουν τα βιβλία που έχουμε στο σχολείο, για να μη βρεθούμε ξαφνικά με άδεια ράφια στη βιβλιοθήκη μας!
Όταν παίζετε μπορείτε όταν είναι εδώ η κυρά Δημοκρατία να λέτε τα μυστικά σας με τους φίλους σας και να κανονίζετε χωρίς να σας ακούσουν οι άλλοι τις συνομωσίες σας!!! Ξέρω ότι σκαρώνετε διάφορα στο διάλειμμα μεταξύ σας και η κυρά Δημοκρατία θα χαρεί να δει τις πονηρές σκανταλιές σας! Απλά θέλει να σέβεστε ο ένας τον άλλον και να μην κάνετε στο διπλανό σας ό,τι δε θέλετε να σας κάνει και αυτός.
Η κυρά Δικτατορία όμως δε θέλει να έχετε μυστικά από αυτήν… Θέλει να τα ξέρει όλα γιατί διαρκώς φοβάται ότι κανονίζουν οι άλλοι πράγματα εναντίον της. Μην ξεχαστείτε και αρχίσετε να λέτε μυστικά μπροστά της γιατί πραγματικά θα πεισμώσει και μπορεί να σας στείλει και σε άλλο σχολείο!
Στην κυρά Δημοκρατία αρέσει να συγκεντρώνονται οι άνθρωποι και να συζητούν, να ανταλλάσουν απόψεις, να ακούει ο ένας τη γνώμη του άλλου. Θα της αρέσει στο σχολείο μας, που μαζευόμαστε όλοι μαζί στην παρεούλα μας και λέμε τις σκέψεις μας και τα νέα μας. Της αρέσουν επίσης οι γιορτές και χαίρεται όταν οι άνθρωποι όλοι μαζί κάνουν πράγματα
Η κυρά Δημοκρατία είναι κατηγορηματική όμως στο ότι απαγορεύεται οι άνθρωποι να λένε τη γνώμη τους (ειδικά αν δε συμφωνεί η ίδια με αυτή) σε παρέες και σε συγκεντρωμένα πλήθη. Γι΄αυτό και δεν της αρέσουν οι συγκεντρώσεις, αλλά και οι χαρές, οι γιορτές και τα πανηγύρια, όπου οι άνθρωποι χαλαρώνουν και αρχίζουν να συζητούν ελεύθερα.
Τέλος η κυρά Δημοκρατία δεν έχει κανένα πρόβλημα να κυκλοφορούν οι άνθρωποι τη νύχτα εκτός σπιτιού. Να της λέτε που πήγατε το βράδυ με τους γονείς σας και τα αδέλφια σας. Να της μιλάτε για τις βραδυνές βολτούλες σας.
Αν θελήσετε όμως την κυρά Δικτατορία στην παρέα μας να ξέρετε πως απαγορεύει στους ανθρώπους να κυκλοφορούν μετά από μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας. Θα εξηγήσετε στους γονείς σας πως δε σας αφήνει να πηγαίνετε στη γιαγιά, στον παππού και στη θεία το βράδυ. Ούτε μπορείτε να βγείτε αργά έξω για φαγητό. Θα ρυθμίσετε το πρόγραμμα σας σύμφωνα με τις εντολές της γιατί αν δε συμφωνήσετε μαζί της θα σας επιβάλλει μια σειρά από τιμωρίες. (από την ιστοσελίδα kidsactivities.gr)
Ποιο από τα δύο κορίτσια θα θέλατε να έχετε στην παρέα σας. Γιατί; Ας καταγράψουμε τη γνώμη μας
οι συνθήκες δεν επιτρέπουν να βρεθούμε στην φυσική μας τάξη αλλά στην διαδικτυακή. Ακόμα και στην διαδικτυακή μας τάξη θα περάσουμε υπέροχα. Θα πρέπει να έχουμε στο νου μας μερικούς κανόνες καλής συμπεριφοράς ώστε να μπορούμε να μιλάμε, να συνεργαζόμαστε και να είμαστε ήρεμοι. Ας δούμε μαζί το παρακάτω βίντεο και ας συζητήσουμε.
Θυμίζω οτι θα πρέπει να εισέρχεστε στην τάξη με το πραγματικό σας όνομα, στα ελληνικά, ώστε να μπορούμε να κάνουμε ταυτοποίηση και όχι με το όνομα της μητέρας ή του πατέρα σας ή κάποιο ψευδώνυμο