Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2020

Δημιουργώ το ψηφιακό μου βιβλίο στο storyjumper

 Οι μαθητές της Ε' τάξης δημιουργούν τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες στο storyjumper.com. Δημιουργούν το σενάριο, εισάγουν αντικείμενα, φόντο και διαλόγους και δημιουργούν την ιστορία τους.


Στα επόμενα μαθήματα θα δημιουργήσουμε ένα συνεργατικό βιβλίο με χριστουγεννιάτικες ευχές και κάρτες όλων των μαθητών

Δημιουργία λογαριασμού στο scratch

Σε αυτή την ενότητα θα δούμε πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα- ένα animation με το προγραμματιστικό περιβάλλον του scratch. Συγκεκριμένα, θα δημιουργήσουμε μια διαδραστική χριστουγεννιάτικη κάρτα.

Θα χρειαστούμε για να μπορέσουμε να δουλέψουμε με το πρόγραμμα:

  1. ένα όνομα χρήστη- ένα όνομα χρήστη της επιλογής σας
  2. ένα password- θα πρέπει να το γράψετε κάπου
  3. ένα email ώστε να μπορείτε να διαμοιράσετε το αρχείο σας. Αν δεν επιθυμείτε να το διαμοιράσετε, μπορείτε να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας και να μου το στείλετε στο μειλ μου ή να μου το φέρετε με στικάκι σχολείο.

Ανοίξτε έναν φυλλομετρητή ιστου (chrome, mozilla κτλ) και στη γραμμή διεύθυνσης μεταβείτε στη σελίδα του scratch πληκτρολογώντας https://scratch.mit.edu/ 

Στο νέο παράθυρο θα πρέπει αρχικά να επιλέξετε "εγγραφή στο scratch" για να δημιουργήσετε το λογαριασμό σας. Δώστε τα στοιχεία σας, γράψτε τα σε ένα χαρτί και κρατήστε τα. Προσοχή, μη δίνετε περίεργα ονόματα και κωδικούς που μπορείτε να ξεχάσετε!

Δείτε το φύλλο με τις οδηγίες για τη σύνδεση εδώ

Επίσης, μπορείτε να συνδεθείτε με το λογαριασμό που σας δημιούργησε η εκπαιδευτικός σας και σας έχει προσθέσει σε τάξη. Δείτε τις οδηγίες εδώ

Μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας αντικείμενα με τη ζωγραφική στο scratch ή να κατεβάσετε στον υπολογιστή σας και να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα παρακάτω

Θυμηθείτε πώς δημιουργούμε ένα έργο στο scratch από τις οδηγίες εδώ









Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

Αποθήκευση αρχείου στον υπολογιστή

 Πού πάνε όλα αυτά που δημιουργούμε; Όταν φύγουμε από τον υπολογιστή μας ή τον κλείσουμε τι γίνεται με την τέλεια ζωγραφιά που φτιάξαμε στη ζωγραφική ή την εργασία για το σχολείο που κάναμε στον κειμενογράφο; Ο υπολογιστής μπορεί να κρατήσει στη μνήμη του για πάντα μόνο αυτά που θα του πούμε εμείς να κρατήσει. Για να το κάνουμε αυτό πρέπει να του δώσουμε την εντολή να τα αποθηκεύσει! Άρα η λέξη κλειδί που θα πρέπει πάντα να θυμάστε είναι ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ.

Όταν αποθηκεύουμε κάτι που δημιουργήσαμε με τον υπολογιστή, αυτό τότε βρίσκεται σε ένα μέρος που ονομάζεται σκληρός δίσκος. Φανταστείτε ότι ο σκληρός δίσκος του υπολογιστή είναι σαν μια αποθήκη όπου μέσα βάζουμε τα αγαπημένα μας πράγματα που θέλουμε να κρατήσουμε όπως τα ρούχα, τα παπούτσια, τα παιχνίδια κτλ. Για να μπορούμε όμως αργότερα να βρίσκουμε εύκολα αυτό που θέλουμε καλό θα είναι να βάζουμε σε άλλο συρτάρι τα ρούχα, σε άλλο συρτάρι τις πυτζάμες, σε άλλο ράφι τα παπούτσια και αλλού να έχουμε τα παιχνίδια μας.  Έτσι και στον υπολογιστή, έχω φακέλους όπου μέσα αποθηκεύω τις φωτογραφίες μου, άλλο φάκελο για τις εργασίες μου και άλλο φάκελο για τη μουσική μου.

Πως πιστεύεις ότι ονομάζεται ο φάκελος που περιέχει τις ζωγραφιές σου;………………………………...

Όταν αποθηκεύουμε ένα αρχείο πρέπει επίσης να προσέχουμε να το ονομάζουμε σωστά, με ένα όνομα σχετικό με αυτό (Δίνω όνομα που κάτι να θυμίζει!). Για παράδειγμα, αν έχουμε κάνει μια εργασία με θέμα την άνοιξη θα την ονομάσουμε «Άνοιξη». Αν κάνουμε μια ζωγραφιά με θέμα το καλοκαίρι πως θα την ονομάσουμε; ……………………………………………………

Άρα όταν θέλω να αποθηκεύσω κάτι που κάνω στον υπολογιστή προσέχω:

1. Σε ποιο μέρος θα το βάλω (φάκελος)
2. Τι όνομα θα του δώσω (όνομα αρχείου)
Πως όμως το κάνω αυτό; Για να αποθηκεύσω κάτι αρκεί να ψάξω και να βρώ το εικονίδιο ή να πάω από τις επιλογές του προγράμματος Αρχείο- Αποθήκευση.

Στο παράθυρο τότε που μου εμφανίζεται βρίσκω τον φάκελο που θέλω κάνοντας διπλό κλικ πάνω του και δίνοντας το όνομα που θέλω γράφοντάς το. Τέλος πατάω το κουμπάκι «Αποθήκευση»

Αποθηκεύστε τη ζωγραφιά σας στο φάκελο Β που βρίσκεται μέσα στα έγγραφα μέσα από τη διαδραστική παρουσίαση


Προστατέψτε το περιβάλλον με τον CodyRoby- Unplugged δραστηριότητες προγραμματισμού

 Ο CodyRoby είναι ο φίλος μας, το ρομπότ που θα σώσει το περιβάλλον από τα σκουπίδια. Θέλει να μας μάθει πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν ώστε να διαλυθεί ένα σκουπίδι που πετάμε στο δρόμο και όχι στους κάδους, ελπίζοντας ότι έτσι θα σταματήσουμε να πετάμε σκουπίδια κάτω.

Θέλεις να μάθεις και εσύ πόσο καιρό κάνει ένα σκουπίδι να διαλυθεί; Θα πρέπει να ακολουθήσεις τη διαδρομή που λέει ο CodyRoby σύμφωνα με τις κάρτες προγραμματισμού, το ταμπλό και τις οδηγίες.

Ας ξεκινήσουμε εξηγώντας τις κάρτες μετακίνησης και το ταμπλό. Υπάρχει ένα ταμπλό, με κουτάκια, πάνω στα οποία κινείται ο CodyRoby. Επιτρέπεται να κάνει τις εξής κινήσεις με τις παρακάτω κάρτες:

Κίνηση μπροστά  κίνηση αριστερά κίνηση δεξιά

Προσοχή: Ο στροφή δεν σημαίνει και μετακίνηση, μόνο στροφή γύρω από τον εαυτό του!

Ο CodyRoby αρχικά ξεκινάει από τη θέση «Εκκίνηση» και μετακινείται μέσα στο πλέγμα με τα κουτάκια. Όπως βλέπετε, η κατεύθυνση που κοιτάει είναι προς τα πάνω.

Η πρώτη του αποστολή είναι να βρει πόσο καιρό κάνει μια εφημερίδα για να διασπαστεί στο περιβάλλον. Για να βρει την απάντηση, πρέπει να ξεκινήσει από το κίτρινο κουτάκι «Εκκίνηση» και να μετακινηθεί σύμφωνα με τις κάρτες- εντολές που του δίνονται. Για να βρει τον χρόνο που κάνει να διασπαστεί η εφημερίδα πρέπει να ακολουθήσει τις παρακάτω οδηγίες- κώδικα.

Μπροστά- Μπροστά- Μπροστά- Αριστερά- Μπροστά-Μπροστά-Δεξιά- Μπροστά

Άρα, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να πάει 3 κουτάκια μπροστά, να στρίψει αριστερά μένοντας στο ίδιο κουτάκι, να πάει 2 κουτάκια μπροστά, να στρίψει δεξιά μένοντας στο ίδιο κουτάκι και να πάει 1 κουτάκι μπροστά.

Ακολουθώντας τη διαδρομή, που δείχνουν οι εντολές, φτάνει τελικά στο κουτάκι που λέει 1-3 χρόνια. Άρα μαθαίνουμε ότι μια εφημερίδα κάνει 1-3 χρόνια να διασπαστεί. Στο κουτάκι αυτό φαίνεται η κατεύθυνση πλέον του CodyRoby. Κοιτάει πάλι προς τα πάνω. Είναι πολύ σημαντικό να μην μπερδευτείτε, γιατί τώρα, ο CodyRoby θα πρέπει να συνεχίσει για το νέο στοιχείο που είναι το «τσιγάρο».

Ακολουθήστε τις επόμενες εντολές, μετακινήστε κατάλληλα τον CodyRoby και βρείτε τα πρώτα 10 στοιχεία. Σημειώστε την απάντηση δίπλα τους μαζί με τη φορά του CodyRoby (Πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά- που κοιτάει δηλαδή) ώστε αν κάνετε κάποιο λάθος να μπορείτε να επιστρέψετε στην προηγούμενη εντολή.

Κολλήστε- σημειώστε τον CodyRoby στην τελική θέση του 10ου στοιχείου ώστε να συνεχίσουμε την αναζήτηση σε επόμενο μάθημα. Μη ξεχάσετε να ενημερώσετε τη δασκάλα για τον χρόνο σας!

 Στο τέλος δώστε το φύλλο στη δασκάλα να δείτε αν απαντήσατε σωστά.

Δείτε το φύλλο όπου θα γράψετε τις απαντήσεις σας

Δείτε τις εντολές που θα χρειαστείτε

Μπορείτε να κατεβάσετε το φύλλο της δραστηριότητας πατώντας εδώ

Ελέγξτε ή τρέξτε τον κώδικά σας και μέσα από το διαδραστικό παιχνίδι στο scratch


Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020

Αναζήτηση στο διαδίκτυο

Ένας πολύ σημαντικός λόγος που χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο είναι για να αναζητήσουμε και να βρούμε πληροφορίες για διάφορα θέματα. Για να αναζητήσουμε κάτι στον παγκόσμιο ιστό χρησιμοποιούμε μια μηχανή αναζήτησης. Υπάρχουν πολλές μηχανές αναζήτησης αλλά οι πιο γνωστές είναι:
  • Google
  • Yahoo
  • Bing
  • DuckDuckGo
  • MSN
  • Yandex
Στην παρακάτω εικόνα με διαδραστικά στοιχεία μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το πώς λειτουργεί μια μηχανή αναζήτησης, φύλλα οδηγιών, ασκήσεις για εξάσκηση και φύλλα αξιολόγησης. Πατήστε σε κάθε στοιχείο, ξεκινώντας από τα αριστερά προς τα δεξιά, από πάνω προς τα κάτω για να δείτε

Θυμήσου...


Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Κυνήγι θησαυρού- οι συσκευές του υπολογιστή

 Στο παρακάτω κυνήγι θησαυρού πρέπει να απαντήσεις σωστά στις ερωτήσεις και να βρεις τους κρυμμένους αριθμούς. Θα τους συνδυάσεις κατάλληλα για να ξεκλειδώσεις γρίφους και κωδικούς ώστε να ολοκληρώσεις τις 4 αποστολές σου και να φτάσεις στο τέλος του παιχνιδιού. Το έπαθλο είναι έκπληξη και το έχουν φτιάξει μαθητές της Στ' τάξης!


Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

28η Οκτωβρίου στο scratch.

Για τον εορτασμό της εθνικής μας επετείου σκέφτηκα να δημιουργήσουμε ένα έργο στο scratch σχετικό με αυτή την ημέρα. 

Μπορούμε να εισάγουμε αντικείμενα σχετικά, μπορεί να είναι γράμματα που θα εκφράζουν ένα μήνυμα (πχ ΟΧΙ- ΑΕΡΑ-ΕΛΛΑΔΑ κτλ), μπορεί να είναι ένα αντικείμενο που θα λέει τι έγινε τότε, τι γιορτάζουμε, μπορεί να είναι μια αριθμογραμμή που θα λέει τα γεγονότα με τη σειρά, μπορεί να είναι μια σημαία που όταν την πατάς θα παίζει τον εθνικό ύμνο ή άλλο τραγούδι κτλ.

Σκεφτείτε τι θέλετε να φτιάξετε και επιλέξτε τα αντικείμενά σας. Στη συνέχεια σκεφτείτε και καταγράψτε τι θα κάνουν τα αντικείμενά σας και πότε (όταν πατηθεί η σημαία, όταν κάνουμε κλικ πάνω τους;)

Αναζητήστε αντικείμενα ή ήχους στο διαδίκτυο, πχ τη σημαία της Ελλάδας, τον εθνικό ύμνο σε .mp3 κτλ και αποθηκεύστε τα στο φάκελό σας. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε τη σημαία της Ελλάδας μόνοι σας στη ζωγραφική και να πείτε τον Εθνικό μας Ύμνο και να το ηχογραφήσουμε και να το αποθηκεύσουμε στον υπολογιστή.

Παρακάτω δίνονται μερικά σενάρια που μπορείτε να εισάγετε στα αντικείμενά σας. Κάθε σενάριο θα πρέπει να ξεκινάει με μια εντολή συμβάντος όπως για παράδειγμα «όταν στη σημαία γίνει κλικ» ή «όταν κάνω κλικ σε αυτό το αντικείμενο» οπότε και το σύνολο των εντολών που ακολουθούν να εκτελεστούν με τη σειρά, η μία μετά την άλλη.

Αν επιλέξουμε το «όταν γίνει κλικ στη σημαία για κάθε αντικείμενο» τότε όλα τα αντικείμενα που έχουν αυτή την εντολή θα εκτελέσουν ταυτόχρονα τα σενάριά τους ενώ αν επιλέξω την εντολή «όταν γίνει κλικ σε αυτό το αντικείμενο» τότε θα πρέπει να κάνω κλικ με το ποντίκι σε κάθε αντικείμενο για να εκτελέσει τα σενάριά του.

Στο παράδειγμα έχουμε ένα αντικείμενο που λέει με λίγα λόγια τι έγινε εκείνη την ημέρα και τι γιορτάζουμε ενώ στο υπόβαθρο παίζει ο Εθνικός μας Ύμνος

Χρησιμοποιήστε τις εντολές για τον ήχο και την ομιλία


Ας θυμηθούμε:

Για να αποθηκεύσουμε μια εικόνα από το διαδίκτυο κάνουμε δεξί κλικ πάνω της και επιλέγουμε «Αποθήκευση εικόνας ως» επιλέγοντας έναν φάκελο

Αναζητήστε σε μια μηχανή αναζήτησης με τη φράση κλειδί: «εθνικός ύμνος .mp3» και «ελληνική σημαία» επιλέγοντας «εικόνες». Για τους στρατιώτες ή αντίστοιχο αντικείμενο γράψτε «ζωγραφιές 28ης Οκτωβρίου» και αποθηκεύστε μια που σας αρέσει ελέγχοντας τον φόντο

Οι εικόνες που χρησιμοποιήσαμε είναι:



Μπορείτε να κατεβάσετε τον Εθνικό Ύμνο από εδώ

Δείτε ένα παράδειγμα- Πατήστε στην πράσινη σημαία.