Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2020

Μια εκπαιδευτική εφαρμογή για το ποντίκι

 Δημιούργησα μια διαδραστική παρουσίαση για το ποντίκι του υπολογιστή. Μέσα από αυτή οι μαθητές γνωρίζουν το ποντίκι, πώς λειτουργεί, πώς το κρατάμε, τι κάνουμε με τα πλήκτρα του. Επίσης, μπορεί να παίξει παιχνίδια, να χρωματίσει και επίσης περιέχει φύλλα εργασίας.

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

Πώς βάζω τόνο σε ένα γράμμα;

 Παιδιά, σιγά σιγά ξεκινάμε να γράφουμε τις πρώτες μας λέξεις στον υπολογιστή. Η ελληνική γλώσσα έχει και τόνους και θα πρέπει να μάθουμε να τους βάζουμε και εμείς. Για να σκεφτούμε λίγο τι κάνουμε εμείς για να βάλουμε τόνο...

Όταν θέλετε να βάλετε τόνο σε ένα γράμμα πρώτα γράφετε το γράμμα και μετά τον τόνο, έτσι δεν είναι; Στον υπολογιστή όμως, όταν γράφουμε με το πληκτρολόγιο θα πρέπει να πατάμε πρώτα το πλήκτρο του τόνου και μετά το γράμμα για να εμφανιστεί τονισμένο!

Δείτε μια αφίσα για το πού είναι ο τόνος. Είναι δεξιά του Λ

Εξασκηθείτε με μια απλή άσκηση στην εισαγωγή τονισμένων γραμμάτων


Κάντε το φύλλο εργασίας. Πρέπει να συμπληρώσετε τα γράμματα τονισμένα στο ποιηματάκι εδώ

Ένα παιχνίδι για την πληκτρολόγηση των γραμμάτων

 Στο εργαστήριο στης πληροφορικής, στο σπίτι σας ή αλλού έχετε δει μια πολύ σημαντική συσκευή που ονομάζεται πληκτρολόγιο. Με αυτό όπως είπαμε εισάγουμε γράμματα, αριθμούς, σύμβολα στίξης και άλλα στον υπολογιστή μας. Με λίγα λόγια το χρησιμοποιούμε για να γράψουμε! Αν παρατηρήσεις, τα γράμματα δεν είναι τοποθετημένα με τη σειρά όπως στην άλφαβήτα αλλά διάσπαρτα. Έχεις αναρωτηθεί γιατί συμβαίνει αυτό;

Όλα ξεκίνησαν από τις γραφομηχανές. Τα πλήκτρα ήταν σε δυο γραμμές με αλφαβητική σειρά συνδεδεμένα με μεταλλικούς βραχίονες που στην άκρη είχαν ανάγλυφα στοιχεία. Οι δακτυλογράφοι είχαν μάθει να δαχτυλογραφούν πολύ γρήγορα και αν ο χρήστης πατούσε δυο πλήκτρα πολύ γρήγορα, αφού πολλά από αυτά που “γειτόνευαν” μεταξύ τους εμφανιζόταν πολύ συχνά στις λέξεις το ένα μετά το άλλο, αυτοί οι βραχίονες κολλούσαν και οι γραφομηχανές έπρεπε κάθε λίγο και λιγάκι να επισκευάζονται. Γι' αυτό το λόγο κάτι έπρεπε να γίνει.

Έτσι η λύση βρέθηκε με τη διάταξη πληκτρολογίου «κουέρτι» (QWERTY). Το QWERTY είναι το πιο συνηθισμένο μοντέρνο σχήμα πληκτρολογίου για την αγγλική γλώσσα σε υπολογιστές και γραφομηχανές.

Παρατήρησε το πληκτρολόγιο και δες πού είναι τοποθετημένα τα γράμματα. Στη συνέχεια παίξε το απλό παιχνίδι που δημιούργησα. Πάτησε την πράσινη σημαία για να ξεκινήσεις. Θα εμφανίζονται ένα ένα τα γράμματα της άλφαβήτας και θα πρέπει να τα βρίσκεις και να τα πατάς στο πληκτρολόγιο. Πιστεύω οτι θα τα καταφέρεις τέλεια! Σημείωση: Η γλώσσα του πληκτρολογίου να είναι στα αγγλικά καθώς το scratch δεν αναγνωρίζει την ελληνική γραμματοσειρά στις εντολές του.

Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2020

Προγραμματισμός ρομπότ- Βασικές εντολές προγραμματισμού για μικρούς μαθητές

 Πολύ ενδιαφέροντα πακέτα από το φωτόδεντρο για βασικές γνώσεις προγραμματισμού για τους μικρούς μας μαθητές.

1. Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι τα παιδιά να δημιουργήσουν προγράμματα με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους), σε συνδυασμό με τις σύνθετες εντολές προγραμματισμού (επιλογής και διαγραφής εντολής, για τη διόρθωση και την επεξεργασία προγράμματος), με σκοπό την αναζήτηση ή το «κυνήγι» αντικειμένου μέσα σε λαβύρινθο. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν ανάμεσα από διαφορετικά είδη δαπέδων – τύπους λαβυρίνθου και να επιλύσουν προβλήματα προγραμματισμού. Το μαθησιακό αντικείμενο παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα κλιμακούμενης γνωστικής δυσκολίας για διαφορετικές ηλικίες παιδιών.
2. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι τα παιδιά να δημιουργήσουν προγράμματα με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους), ώστε να οδηγήσουν το ρομπότ στην έξοδο από τον λαβύρινθο. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τις εντολές προγραμματισμού για να οδηγήσουν το ρομπότ στην έξοδο του λαβυρίνθου, να δοκιμάσουν τη λύση του προβλήματος, να διορθώσουν το πρόγραμμα που έχουν σχεδιάσει και να ξαναπροσπαθήσουν, ώστε να βρουν την κατάλληλη λύση. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν δάπεδα και τύπους λαβυρίνθου.
3. Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος
Περιβάλλον προγραμματισμού ρομπότ, με τη χρήση εντολών κίνησης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι τα παιδιά να δημιουργήσουν προγράμματα με τις βασικές εντολές προγραμματισμού (κατεύθυνσης και προσανατολισμού, εκτέλεσης, παύσης, διακοπής και διαγραφής προγράμματος, καθώς και διαγραφής ίχνους), ώστε να οδηγήσουν το ρομπότ στην έξοδο από τον λαβύρινθο.

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2020

Δημιουργώ το avatar μου

 Υπάρχουν διάφορες εφαρμογές διαδικτυακές με τις οποίες μπορούμε να δημιουργήσουμε το avatar μας. Επέλεξα να σας δείξω μια αρκετά απλή που δεν απαιτεί εγγραφή. Αυτή είναι στη σελίδα https://avatarmaker.com/. Πληκτρολογείτε τη διεύθυνση και ακολουθείτε τα βήματα. Είναι στα αγγλικά αλλά είναι πολύ απλό στη χρήση.

Βήμα1: Επιλέγω το φύλο- κορίτσι ή αγόρι

                             αγόρι/ κορίτσι

Βήμα2: Επιλέγω από κάθε κατηγορία τα χαρακτηριστικά, σχήμα προσώπου, χρώμα, μαλλιά, ρούχα, μάτια κτλ

Βήμα3: Μόλις ολοκληρώσω το avatar μου επιλέγω "download" για να το αποθηκεύσω στον υπολογιστή μου ή "share" για να το κοινοποιήσω

Εγώ έφτιαξα το δικό μου! Για πείτε... μοιάζω καθόλου;;

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2020

Δημιουργώ τη δική μου ψηφιακή εικόνα και τον κώδικά της

Σε συνέχεια των δραστηριοτήτων μας για την εβδομάδα του κώδικα #codeweek οι μαθητές της Ε' τάξης δημιούργησαν τις ψηφιακές τους εικόνες σε ένα πλέγμα 15Χ15 εικονοστοιχείων. Στη συνέχεια δημιούργησαν τον κώδικα της εικόνας τους και τον έδωσαν σε έναν συμμαθητή τους. Ο συμμαθητής τους έπρεπε να ανακαλύψει και να σχηματίσει την εικόνα από τον κώδικα. Σκοπός της δραστηριότητας, πέρα από τη διασκέδαση, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα, ήταν να δούνε οι μαθητές πώς κωδικοποιείται μια ψηφιακή εικόνα και πώς σχηματίζεται αυτή σε ένα ψηφιακό μέσο.

Τα παιδιά το διασκέδασαν, δημιούργησαν, αντάλλαξαν εργασίες, γέλασαν και ζήτησαν να δημιουργήσουν κι άλλες εικόνες. Δείτε μερικές από τις δημιουργίες τους.

 

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2020

Μαθαίνω το αριστερό κλικ του ποντικιού

 Οι μικροί μαθητές μου πολλές φορές δυσκολεύονται στη χρήση του ποντικιού του υπολογιστή και ιδιαίτερα στο πάτημα του αριστερού κλικ. Έτσι, αποφάσισα να δημιουργήσω μερικά εκπαιδευτικά παιχνίδια στο scratch. Στο πρώτο πρέπει να πατάνε συνεχώς το αριστερό κλικ του ποντικιού ώστε να γράψουν πάνω στις καμπύλες. Το παιχνίδι έχει 3 επίπεδα (προς το παρόν). Πατήστε στην πράσινη σημαία για να παίξετε.

Στο επόμενο παιχνίδι θα πρέπει να κάνουν αριστερό κλικ με το ποντίκι και να βρίσκουν τον εξωγήινο για να μαζέψουν πόντους. Το παιχνίδι διαρκεί τρία λεπτά. Πατήστε την πράσινη σημαία για να ξεκινήσετε