Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2020

Cody Roby- CodeWeek Challenge

Το Cody Roby είναι ένα παιχνίδι με το οποίο μαθαίνουμε βασικές αρχές προγραμματισμού. Αποτελείται από κάρτες που δείχνουν κίνηση εμπρός, στροφή αριστερά και στροφή δεξιά. Ο μαθητής τις χρησιμοποιεί για να γνωρίζει τη δομή ακολουθίας και να λύσει ένα πρόβλημα, πχ να κινηθεί μέσα σε ένα πλαίσιο. 

Στο συγκεκριμένο παιχνίδι- πρόκληση, ο Cody Roby βρίσκεται σε ένα αρχικό σημείο που διαλέγει κάποιος άλλος παίκτης. Θα πρέπει ο μαθητής να τραβήξει τρεις από τις cody roby κάρτες και να χρησιμοποιεί- κατεβάζει μια από αυτές ώστε να μετακινεί τον Roby μπροστά, δεξιά ή αριστερά. Κάθε φορά που θα αλλάζει αυτός θέση- πλαίσιο θα τοποθετεί ένα γκρι πλαίσιο στην προηγούμενή του θέση και παίρνει μια νέα κάρτα. Στόχος είναι να επιλέξει τις σωστές κάρτες που θα κατεβάσει ώστε να γεμίσει όλη την πίστα με τα γκρι πλαίσια και να μη ξεμείνει από κάρτες. Μπορούν να παίξουν οι μαθητές σε ομάδες, ο κάθε μαθητής με το σετ καρτών του και οι άλλοι μαθητές να επιβλέπουν την τήρηση των κανόνων και τη σωστή μετακίνηση του Roby.

Για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε τις κάρτες και την πίστα πατήστε εδώ. Θα πρέπει να εκτυπώσετε περισσότερα γκρι πλαίσια, όσα είναι τα κουτάκια της πίστας. Καλό είναι να εκτυπώσετε τις κάρτες σε πιο χοντρό χαρτί ή αν είναι στο κανονικό Α4 που εκτυπώνουμε μπορείτε να τις πλαστικοποιήσετε. Μπορείτε να πλαστικοποιήσετε την πίστα, τα Cody Roby αλλά όχι το κουτί γιατί δεν θα μπορείτε να το συναρμολογήσετε.

Ο κωδικός Codeweek4all είναι cw20-tFT40. Χρησιμοποιήστε τον στην εκδήλωσή σας και ας ενώσουμε τις εκδηλώσεις μας και φέτος!

Μπορείτε να δείτε το βίντεο από το παιχνίδι στο παρακάτω βίντεο

Για να συναρμολογήσετε το σετ μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο


Πίσω στα θρανία με ασφάλεια

Σε λίγες μέρες θα ξεκινήσουν τα σχολεία. Οι απορίες είναι πολλές αλλά οφείλουμε να ακολουθήσουμε τις οδηγίες που μας δίνει το κράτος. Ως εκπαιδευτικοί θα κάνουμε, όπως πάντα, το καλύτερο για τους μαθητές μας και τους εαυτούς μας. Μια αφισούλα που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο με πολύ ενδιαφέρον
Στην αίθουσα των υπολογιστών σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας θα τοποθετήσω διαφανείς μεμβράνες στα πληκτρολόγια τις οποίες θα καθαρίζω μετά από κάθε μάθημα και θα τοποθετώ νέες μετά το πέρας της ημέρας. Τα ποντίκια καθώς και τα θρανία θα τα καθαρίζω με απολυμαντικό υγρό.
Μπορείτε να δείτε τις μέχρι τώρα οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας εδώ

Η συνάδελφος Βίκυ Κάζη δημιούργησε την παρακάτω αφίσα με συννεφόλεξο



Τρίτη 25 Αυγούστου 2020

Ψηφιακή αφήγηση με το storyjumper

Εδώ και πολύ καιρό ήθελα να ασχοληθούμε με τους μαθητές μου με την ψηφιακή αφήγηση. Το κατάφερα τελικά εν μέσω καραντίνας, με διαδικτυακά μαθήματα και με την Δ' τάξη. Ορισμένοι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους ψηφιακό παραμύθι και με εξέπληξαν θετικά με τις δημιουργίες τους.

Η αφήγηση ή αλλιώς storytelling είναι η τέχνη της διήγησης ιστοριών σε ένα κοινό-ακροατήριο, με στόχο τη μεταβίβαση σημαντικών μηνυμάτων.Η πρόοδος που πραγματοποιείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα της τεχνολογίας δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον τομέα της αφήγησης. Η εξέλιξη που έχει πραγματοποιηθεί στο ίντερνετ τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο δόμησης και οργάνωσης πληθώρας πληροφοριών, γεγονός που έχει επιπτώσεις τόσο σε κοινωνικό όσο και επιστημονικό επίπεδο. Στην εποχή του Web 2.0 οι χρήστες δεν είναι απλοί καταναλωτές της διαθέσιμης πληροφορίας, αλλά έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν υλικό στο διαδίκτυο, να επεξεργάζονται τις διαθέσιμες πληροφορίες και να συμμετέχουν στο σχολιασμό αλλά και τη μετάδοση αυτών. Η τεχνολογική πρόοδος όταν εφαρμόζεται κατάλληλα, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα της στρατηγικής της αφήγησης.

Μετά από έρευνα σε διάφορα λογισμικά ψηφιακής αφήγησης κατέληξα στο online λογισμικό  https://www.storyjumper.com/. Το βρήκα πιο απλό στη χρήση από τα υπόλοιπα και δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν τις τάξεις τους, να εισάγουν οι ίδιοι τους μαθητές τους και να τους δώσουν usernames.

Σας δίνω οδηγίες για τη σύνδεση των μαθητών στην εφαρμογή και οδηγίες για τη δημιουργία του ψηφιακού βιβλίου. Μπορείτε να τις δείτε εδώ

Εγώ έχω δημιουργήσει ένα ψηφιακό βιβλίο σχετικά με το πληκτρολόγιο του υπολογιστή όπου μπορεί κανείς να μάθει πώς χρησιμοποιούμε σωστά το πληκτρολόγιο.

Book titled 'Μαθαίνω να πληκτρολογώ σωστά'Read this book made on StoryJumper


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Τελική εργασία για τους μαθητές της Ε' και Στ' τάξης

Σε αυτή την εργασία θα πρέπει να μεταβείτε στην πρώτη κενή διαθέσιμη διαφάνεια και να εισάγετε ως τίτλο το όνομα και το επίθετό σας καθώς και το μέρος που θέλετε να παρουσιάσετε. Στο αριστερό περιεχόμενο θα πρέπει να γράψετε μερικές πληροφορίες για το μέρος όπως πού βρίσκεται, σε ποιο νομό, σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα καθώς και άλλα στοιχεία που θα μας το παρουσιάσουν. Επιπλέον, θα γράψετε γιατί θέλετε να το επισκεφτείτε, τι σας άρεσε ή τι ακούσατε για αυτό σύμφωνα και με αυτά που συζητήσαμε στην τάξη.
Στο δεξί περιεχόμενο θα εισάγετε μια εικόνα από το μέρος πηγαίνοντας από το μενού Εισαγωγή>>Εικόνα>>Απο τον ιστό. Στο πλαίσιο που ανοίγει θα δώσετε το όνομα του μέρους και θα πατήσετε ENTER, Θα επιλέξετε την εικόνα που σας αρέσει και θα πατήσετε εισαγωγή. Αλλάξτε το μέγεθός της και τοποθετήστε την στο κατάλληλο σημείο.
Για να επιβεβαιώσω το όνομα του μαθητή θα πρέπει να ζητήσετε πρόσβαση στο έγγραφο καθώς είναι μόνο για ανάγνωση. Θα πατήσετε στο κουμπάκι που λέει "μόνο προβολή" και θα πατήσετε "Αιτημα για πρόσβαση με δικαιώματα". Θα δώσετε το όνομά σας, το επίθετό σας και ένα mail για να σας δώσω πρόσβαση.

Για την Ε' τάξη είναι
https://docs.google.com/presentation/d/1E05DscavC9BYn1_PoQmnsLhkf6sr72MVQyXaG6IT7Lo/edit?usp=sharing

Για την Στ' τάξη είναι:
https://docs.google.com/presentation/d/1wx6T1kCBQJV362La1RZc2l3ArMxSHX4U9JiqtJFY0gA/edit?usp=sharing

Κυριακή 24 Μαΐου 2020

Εκπαιδευτικό σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Γ Δημοτικού

Η παρουσίαση αφορά το εκπαιδευτικό σενάριο για το μάθημα της γλώσσας Γ' Δημοτικού για την ενότητα "Τα ταξίδια του παππού- συνέχεια" που δημιουργήσαμε με τη δασκάλα και φίλη, Μαρίνα Μουστάκα, και παρουσιάσαμε στην τηλεημερίδα του ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας, το Σάββατο 23/5.


Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Μάντεψε ποιος...

Ένα παιχνίδι που πρέπει να μαντέψεις ποια συσκευή είμαι. Σου δίνω μερικές πληροφορίες στα πλαίσια. Στο τέλος, πάτησε πάνω στη λύση για να δεις αν με βρήκες


Υλικό και λογισμικό ψηφιακών συσκευών

Μια διαδραστική παρουσίαση για το υλικό και το λογισμικό. Πατήστε πάνω στα διαδραστικά στοιχεία και μάθετε περισσότερα


Παίξτε και το παρακάτω παιχνίδι και ολοκληρώστε την πίστα δίνοντας τις σωστές απαντήσεις. Αν επιλέξετε τη σωστή τότε απευθείας πηγαίνετε στην επόμενη ερώτηση. Αν κάνετε λάθος πρέπει να επιλέξετε τη σωστή απάντηση για να προχωρήσετε

Ένα παιχνίδι για τις συσκευές του υπολογιστή- Μάντεψε ποια συσκευή είμαι από τα στοιχεία που σου δίνω